Toon posts:

[Photoshop] bij de move tool niet verspringen.

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben begonnen met photoshop en 1 van de dingen waar ik mij mateloos aan irriteer is dat als ik iets versleep met de move tool, dan verspringt de selectie die ik wil verplaatsen steeds naar randen van andere onderdelen van de afbeelding. ik kan dus niet op de pixel nauwkeurig iets verslepen.

ook verspringt ie steeds als er geen andere randen in de buurt zijn, alsof ie gewoon elke 20 pixels pakt ofzo.

ik heb op google en tweakers proberen te zoeken naar dit maar ik zal wel de verkeerde zoektermen ofzo gebruikt hebben.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:38

YellowCube

Wait...what?

Heb PS hier niet voor me, maar volgens mij moet je eens even zoeken naar een term als "Snap to Grid"

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
YellowCube schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:24:
Heb PS hier niet voor me, maar volgens mij moet je eens even zoeken naar een term als "Snap to Grid"
Mijn dank is groot,

het zat idd onder view --> snap to --> ...

Ik werd echt gek, dus nogmaals bedankt voor de snelle reactie. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 15:31 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:33

Zerora

Ik Henk 'm!

Snap (Magnetisch) is alleen handig als je dingen recht onder/naast elkaar wilt uitlijnen. Geld ook voor de randen. Zolang je dat niet nodig hebt, kun je deze optie het beste uitlaten staan.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:30:
[...]

Mijn dank is groot,

het zat idd onder view --> snap to --> ...

Ik werd echt gek, dus nogmaals bedankt voor de snelle reactie. _/-\o_
En als je dus Snap to Grid aan heb staan, kan je dat alsnog overrulen met SHIFT, ALT of CTRL ingedrukt ;)

Overigens volgende keer gewoon even je handleiding wat beter doorlezen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 25-05-2007 15:34 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Als het goed is moet je even kijken bij edit -> preference -> general. bij mij staat image interpolation op bicubic (better). ik denk dat het daar aan ligt

edit: spuit 11 :(

[ Voor 6% gewijzigd door Borgoth op 26-05-2007 11:05 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Pagina: 1