Wanneer ik aan een groot project bezig ben voor mijn werkgever, komt het regelmatig voor dat ik websites heb met 6 stylesheets, sommigen daarvan tellen bijna 2000 regels. Hierbij is het vaak zo dat mijn stylesheets rommelig worden. IK heb bij voorbeeld alle <p>'s in de <div id="content"> een bepaalde achtergrond gegeven. Wil ik dan een div met een class een andere achtergrondkleur geven, moet ik de #content ervoor zetten in mijn CSS. Dit is een vrij simpel en plat voorbeeld, maar het lukt me bijna nooit om bij een nogal uitgebreid HTML de CSS ook schoon te houden.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe houden jullie bij grote projecten alles overzichtelijk? Kiezen jullie ervoor om veel elementen classes te geven, of selecteren jullie liever aan de hand van de omliggende elementen (divs?)
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe houden jullie bij grote projecten alles overzichtelijk? Kiezen jullie ervoor om veel elementen classes te geven, of selecteren jullie liever aan de hand van de omliggende elementen (divs?)