After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het gezamelijk inkomen van het huishouden is gestegen tot boven de huursubsidiegrens.
Maar ik ben geen expert.
Maar je kan toch een deel van die wajong over 2006 (welke je niet eens wist dat je het kreeg) gebruiken om die huursubsidie terug te betalen?
Zie het als achterstallige huur aan je moeder?
Volgens mij wel, hoor, dat is ietsje minder meer dan 1000 netto per maand, komt aardig in de buurt.GaMbiNo schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:52:
Een minimumloon van 19.000 netto per jaar lijkt mij niet te kloppen.
[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 25-05-2007 14:55 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Mijn Ex vriendin had precies het zelfde probleem met haar moeder,bartgrefte schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:49:
heey!
mams is beetje pissed op moment, is ook wel te begrijpen![]()
Kijk, 't zit zo:
In december heb ik een wajong uitkering aangevraagd, bleek ik recht op te hebben ivm m'n pddnos.
Na 2 gesprekken, en een paar maand verder, kreeg ik in april de nodige papieren waar o.a. instond dat omdat ik in december de wajong heb aangevraagd dat ik van geheel 2006 ook nog wajong kreeg. Dat bedrag (paar duizend €) staat nu op een spaarrekening.
Daarnaast kreeg ik dus ook nog van jan '07 tot mei '07 wajong uitgekeerd.
Vanaf mei krijg ik nu +- 600/maand aan wajonguitkering.
Dan heb ik nog studieF zónder lening (die heb ik stopgezet omdat ik wajong kreeg), dat houdt dus in dat ik nog +-370 (geloof ik) aan studieF krijg.
Nu het probleem. Mams heeft navraag gedaan bij d'r collega's en bij de belastingdienst. Wat blijkt, omdat ik nu de wajong krijg, krijgt mams (bijna 100% zeker) géén huursubsidie meer.
Om het nog ff wat lastiger te maken, ze moet (zeer waarschijnlijk) de huursubsidie van nu tot januari en waarschijnlijk ook nog de subsidie van gehéél 2006 terugbetalen....
Hoe moet ze dat uberhaupt terugbetalen met haar minimumloon, 19000netto/jaar, ? Dit kan in de duizenden euro's lopen....
Iemand die hier wat duidelijkheid over kan geven wat we nu kunnen/moeten doen? Als dit, die terugbetaling van huursubsidie, namelijk doorgezet wordt hebben we een probleem hier.
Bart
Die waren ook opeens huursubsidie kwijt, Tja zo lang jij mij je moeder woond krijg je dat, anders zou het ook wel erg makkelijke extra 600€ per maand zijn,
hopelijk is je spaarrekening genoeg om het terug te betalen, anders is mooi klote, is dacht ik niks aan te doen.
anandus schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:52:
Volgens mij wel, hoor, dat is ietsje minder dan 1000 netto per maand, komt aardig in de buurt.
Heb jij 20 maanden in je jaar zitten? 19000 netto is (bij 13 maanden, waarvan 1 vakantiegeld), 1461 netto per maand. Dat is bruto zo'n 1900 per maand, altijd nog 150% van het minimum
Ga er vavnuit dat je niet bijster veel onkosten hebt, aangezien jij geen huur\voeding e.d hoeft te betalen.
[ Voor 43% gewijzigd door G-ZeS op 25-05-2007 14:59 ]
idd, je krijgt die uitkering om in je levensonderhoud te voorzien (dus ook woonkosten). Het is dus niet de bedoeling dat je dat op een spaarrekening gaat zetten. Jij zult dus gewoon een deel van de huur moeten gaan betalen. Lijkt me vrij logisch, want anders was die uitkering van 600 euro in de maand ook niet echt nodig he??G-ZeS schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:58:
Je zou je moeder tegemoet kunnen komen met die bom duiten die je vangt?
Ga er vavnuit dat je niet bijster veel onkosten hebt, aangezien jij geen huur\voeding e.d hoeft te betalen.
[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 25-05-2007 15:01 ]
Het terugbetalen van 2006 vang je op met de grote som die je in één keer over 2006 hebt gekregen.
Ligt het aan mij, of is er eigenlijk geen probleem?
Pooh schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:58:
[...]
offtopic:
Heb jij 20 maanden in je jaar zitten? 19000 netto is (bij 13 maanden, waarvan 1 vakantiegeld), 1461 netto per maand. Dat is bruto zo'n 1900 per maand, altijd nog 150% van het minimum
Ik zag het woordje 'netto' niet, ik rekende bruto
Nee, ik ook niet.eamelink schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:00:
Het huidige verlies aan inkomsten vang je op met je wajong.
Het terugbetalen van 2006 vang je op met de grote som die je in één keer over 2006 hebt gekregen.
Ligt het aan mij, of is er eigenlijk geen probleem?
Althans, zó zou ik het oplossen met mijn ma in ieder geval
[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 25-05-2007 15:02 ]
'k betaal trouwens nu ook kostgeld, 200/maand
Maar kan de belastingdienst dat doen? zomaar met terugwerkende kracht huursubsidie terug vorderen? Kijk, van dit jaar kan ik wel begrijpen maar óók van geheel 2006? Dat wordt prijzig...
Dan wordt mams de dupe omdat ik wajong krijg, ik wist voor de aanvrag trouwens niet eens dat ik van geheel 2006 ook nog terugkreeg, was wel een verassing, daar zal de belastingdienst wel geen rekening mee houden of wel
Dat terugbetalen, dat hoeft toch niet in één keer he?
[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 25-05-2007 15:06 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat is toch niet zo heel verwonderlijk?
Aangezien jij met terugwerkende kracht Wajong hebt ontvangen is de huursubsidie achteraf onterecht en die wordt dus teruggevorderd.
Uitkeringen zijn nu eenmaal niet bedoeld voor het spekken van spaarrekeningen.
[ Voor 56% gewijzigd door Vunzz op 25-05-2007 15:04 ]
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Verwijderd
Ja dat kunnen zebartgrefte schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:02:
wat betreft mams d'r loon, 1180netto per maand om even onduidelijkheden te voorkomen.
Maar kan de belastingdienst dat doen? zomaar met terugwerkende kracht huursubsidie terug vorderen? Kijk, van dit jaar kan ik wel begrijpen maar óók van geheel 2006? Dat wordt prijzig...
19.000 Netto per jaar is alles behalve een minimumloon.anandus schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:52:
[...]
Volgens mij wel, hoor, dat is ietsje minder meer dan 1000 netto per maand, komt aardig in de buurt.
Het brutominimumloon is zo'n 1300 euro per maand. 1300 x 13 maanden is nog geen 17.000 bruto per jaar. Dat is netto dus minder dan 17.000 euro per jaar
Hoeft niet, maar als je slim bent doe je het wel in 1 keerbartgrefte schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:02:
Je hebt toch ook over heel 2006 die wajong gekregen?bartgrefte schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:02:
Dan wordt mams de dupe omdat ik wajong krijg, ik wist voor de aanvrag trouwens niet eens dat ik van geheel 2006 ook nog terugkreeg, was wel een verassing, daar zal de belastingdienst wel geen rekening mee houden of wel![]()
Persoonlijk zie ik niet wat hier raar aan is.... Jij spreekt over "Ik krijg wajong" en "Ma verliest huursubsidie". Maar realiseer je goed dat het is "Het huishouden krijgt wajong" en "Het huishouden verliest huursubsidie". Tenslotte wordt het huis gedeelt en dus horen ook de kosten van het huis gedeelt te worden.
Ofwel: Als Ma geen huursubsidie meer krijgt zul jij dan moeten aanvullen met je hogere inkomen.
edit: kan zijn dat tot 23ste een bepaalde vrijstelling op gezamelijk inkomen geldt
[ Voor 28% gewijzigd door stp_4 op 25-05-2007 15:10 ]
stp - PSN ID: stp_4
PreciesCroga schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:06:
[...]
Je hebt toch ook over heel 2006 die wajong gekregen?
Persoonlijk zie ik niet wat hier raar aan is.... Jij spreekt over "Ik krijg wajong" en "Ma verliest huursubsidie". Maar realiseer je goed dat het is "Het huishouden krijgt wajong" en "Het huishouden verliest huursubsidie". Tenslotte wordt het huis gedeelt en dus horen ook de kosten van het huis gedeelt te worden.
Ofwel: Als Ma geen huursubsidie meer krijgt zul jij dan moeten aanvullen met je hogere inkomen.
Het is niet de schuld van de belastingdienst dat je moeder geen huursubsidie meer krijgt, maar omdat de topicstarter wajong heeft gekregen
Mij lijkt het klaar als een klontje, in ieder geval
Het enige wat de TS zou kunnen doen om dit te ontlopen is met terugwerkende kracht ergens anders gewoon hebben, maar volgens mij gaat dat niet.
studiefinanciering telt niet mee.
Stel je voor dat voor 2006 wajong zou krijgen, dan zou dat beteken dan het recht op huursubsidie zou vervallen met een bepaalde voorwaarde,
dat het als inkomen voor 2006 zou worden aangemerkt, je krijgt dan ook een jaaroverzicht van 2006. Administratief gezien is dat een hels karwei, vraag dat dus even precies na hoe ze dat gaan regelen.
Voor 2007 betekent het sowieso dat de huursubsidie wordt aangepast of misschien zelfs wordt stopgezet.
Voor beide geld,
help je moeder,
huursubsidie is niet echt denderend veel, lijkt me enigzins sterk dat het meer is dan de 600 euro die je nu ontvangt. Ook mbt terugbetalen, de oorzaak daarvan ligt mede van jouw.
Laat je moeder dus niet in de kou zitten terwijl je zelf net een paar duizend op je rekening hebt ontvangen. Vakantie en/of nieuwe pc-spullen zullen even moeten wachten.
Ik heb even gekeken, en volgens mij wordt de ts niet meegerekend in de berekening.stp_4 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:08:
Is het niet zo dat jouw inkomen pas bij gezamelijk inkomen wordt opgeteld als je ouder dan 26 (zoiets) bent?
Kijk hier of je als toeslagpartner gerekend wordtU heeft géén toeslagpartner.
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 25-05-2007 15:14 ]
De belastingdienst houdt nergens rekening mee, die betaalt uit op basis van jullie aangifte/aanvraag tegemoetkoming. Uiteindelijk wordt dan gekeken of jullie de uitbetaling terecht hebben gekregen. Anders gezegd, het is je eigen schuld, want je hebt gelogen bij het invullen van het formulier (ook al kan je er niets aan doen, want "je wist het niet").bartgrefte schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:02:zomaar met terugwerkende kracht huursubsidie terug vorderen?
*snip*
daar zal de belastingdienst wel geen rekening mee houden of wel
Wil je lekker veel geld, vul dan bij 'verwacht bruto inkomen' 'nul euro' in, en je krijgt de maximale toeslag. En die moet je dan weer maximaal terugbetalen.
Trouwens, wat is Wajong?
EDIT: beetje trage en ondertussen overbodige reactie
[ Voor 3% gewijzigd door Shabbaman op 25-05-2007 15:15 . Reden: Zo, traag typen is ook een kunst ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
In dit geval hebben jullie dus ws. een paar duizend uur meer inkomen gehad over 2006 (en 2007) dan van tevoren door jullie opgegeven en de verrekening is dus in jullie nadeel.
De huurtoeslag van 2007 stopt overigens niet automatisch. Als je geen actie onderneemt blijft de hurtoeslag gewoon tot eind 2007 doorlopen maar het terug te betalen bedrag loopt dan dus alleen maar op. Je moet dus zelf via bijvoorbeeld de huur- en zorgtoeslag applicatie op www.toeslagen.nl het verwachte inkomen over 2007 corrigeren. Anders valt de verrekening over 2007 uiteindelijk ook weer zo zwaar voor jullie uit.
Overigens heeft dit gewijzigde inkomen ook effect op de te ontvangen zorgtoeslag. Dus niet alleen op de huurtoeslag.
WAO voor jongeren
Maar kan iemand bevestigen dat de TS inderdaad niet meegerekend wordt voor de huurtoeslagberekening? (zie mijn vorige post)
[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 25-05-2007 15:16 ]
edit: had geen zin om profiel te kijken. Aangezien je 20 bent zou ik het dus even navragen bij woningbouw of iets dergelijks en wellicht wordt je niet meegeteld als je niet in toeslagpartner profiel valt.
[ Voor 81% gewijzigd door stp_4 op 25-05-2007 15:20 ]
stp - PSN ID: stp_4
Profiel -> 1987, dus 20stp_4 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:18:
TS, wat is je leeftijd?
Ik zou gewoon een afspraak maken (hier in het Rijswijkse gemeentehuis zijn ze daar superrelaxt mee) om aan iemand die alles van belastingen en toeslagen weet te vragen hoe je zoveel mogelijk kunt krijgen en zo weinig mogelijk hoeft te betalen. Dat brengt meer zekerheid en continuiteit dan een paar tweakertjes hier lijkt me zo.
Het lijk er inderdaad op dat hij geen toeslagpartner is.. Zover de info uit de TS strekt..anandus schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:16:
[...]
WAO voor jongeren
Maar kan iemand bevestigen dat de TS inderdaad niet meegerekend wordt voor de huurtoeslagberekening? (zie mijn vorige post)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Hehe, dat is weer een heel ander verhaal. Ik snap van veel topics inderdaad ook niet waarom men daarmee op een ICT-forum komt.ssj3gohan schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:19:
...Dat brengt meer zekerheid en continuiteit dan een paar tweakertjes hier lijkt me zo.
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Hoe daar achter te komen? Gewoon fictief eens een aangifte invullen waarin je aangeeft (of je moeder aangeeft) dat je fiscaalpartner bent.
Je moet ook eens checken of je wel stufi mag hebben naast een wajong... Zowiezo als je wajong krijgt studeer je niet neem ik aan? Dan zal ik de stufi maar eens stopzetten of in ieder geval terug proberen te draaien. Kost je anders studiejaren....
Het is een medebewoner, voor de huurtoeslag wordt er gekeken naar het totaal inkomen op een adres.Standeman schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:19:
[...]
Het lijk er inderdaad op dat hij geen toeslagpartner is.. Zover de info uit de TS strekt..
Dat wilde ik net gaan zeggen idd.Iblies schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:26:
[...]
Het is een medebewoner, voor de huurtoeslag wordt er gekeken naar het totaal inkomen op een adres.
Het inkomen van inwonende kinderen wordt idd gewoon meegenomen in de berekening.
edit: heb je al eens een proefberekeing gemaakt op www.toeslagen.nl van het bedrag waar jullie recht op hebben? Daarbij moet je jouw jaarinkomen dus ook opgeven als zijnde medebewoner naast het inkomen van je moeder.
[ Voor 25% gewijzigd door GaMbiNo op 25-05-2007 15:30 ]
Wat betreft of ik wel studieF naast wajong mag hebben.... Dat mag, bij studieF mag ik max 10.000/jaar bijverdienen, dus dat is geen probleem.
Maar toen vroeg er een of ik toeslagpartner was/ben. Goeie vraag, volgens http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagpartner/ niet. Sta niet ingeschreven als medehuurder, maar als kind van de huurder. Dan ben ik geen toeslagpartner?
De belastingformulieren zijn, paar weken geleden, aangevraagt, ze worden als het goed is elk moment verstuurd.maniacshouse schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:25:
Al belastingaangifte ingevuld? In hoeverre kunnen jij en je moeder fiscaalpartner zijn? Dat kan over 2006 weer wat schelen met heffingskortingen etc.
Hoe daar achter te komen? Gewoon fictief eens een aangifte invullen waarin je aangeeft (of je moeder aangeeft) dat je fiscaalpartner bent.
Je moet ook eens checken of je wel stufi mag hebben naast een wajong... Zowiezo als je wajong krijgt studeer je niet neem ik aan? Dan zal ik de stufi maar eens stopzetten of in ieder geval terug proberen te draaien. Kost je anders studiejaren....
Maar euh, fiscaalpartner?? Heb geen id wat dat precies inhoud, volgens mams zijn we dat niet van elkaar.
[ Voor 51% gewijzigd door Raven op 25-05-2007 15:39 ]
Oscar Wilde
Dit doet er niet toe bij het vaststellen van de toeslagen. Het feit dat je medebewoner en kind bent is voor de belastingdienst reden genoeg om jouw inkomen mee te nemen.bartgrefte schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:29:
Maar toen vroeg er een of ik toeslagpartner was/ben. Goeie vraag, volgens http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagpartner/ niet. Sta niet ingeschreven als medehuurder, maar als kind van de huurder. Dan ben ik geen toeslagpartner?
Studeer je nog daadwerkelijk? Anders is het zonde geld om je stufi te laten doorlopen. Altijd handig voor 'later' als je weer gaat studeren.bartgrefte schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:29:
Vroeg er een naar mijn leeftijd, ik ben 20![]()
Wat betreft of ik wel studieF naast wajong mag hebben.... Dat mag, bij studieF mag ik max 10.000/jaar bijverdienen, dus dat is geen probleem.
Overigens is toeslagpartner iets anders dan fiscaalpartner (toch? correct me if i'm wrong).
Zit net op die link te kijken en je bent inderdaad geen toeslagpartner.
Maar ga er verder maar vanuit dat het klopt. Hoger inkomen = minder huurtoeslag. Maar als je ziek bent moet je via de belasting ook vrij veel kunnen terughalen. Ga daar eens naar kijken.
Vraag het desnoods na bij bijvoorbeeld de gemeente.
En hier vragen stellen is absoluut geen probleem. Als zijn we 'tweakertjes', veel hebben hier de nodige ervaring met dat soort ongein * ManiacsHouse ahum kuch kuch
okay das duidelijkbartgrefte schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:38:
[...]
Ja ik studeer, zal ff uitleggen:
Ik deed eerst bol4 electrotechniek. Werd (cru gezegt) van school gekickt wegens m'n beperkingen van de pddnos. Daarna tijd thuisgezeten om dan ict te gaan doen, maar kon alleen toegelaten worden via de EEGA. Nu doe ik een bol3 ict opleiding, deels @ roc, deels @ eega. Maar omdat ik nog (deels) op het roc zit heb ik gewoon recht op studieF. Na de komst van de wajong heb ik de lening stopgezet, dus die wordt iig niet hoger.
[ Voor 42% gewijzigd door ManiacsHouse op 25-05-2007 15:42 ]
Ja ik studeer, zal ff uitleggen:maniacshouse schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:33:
[...]
Studeer je nog daadwerkelijk? Anders is het zonde geld om je stufi te laten doorlopen. Altijd handig voor 'later' als je weer gaat studeren.
Overigens is toeslagpartner iets anders dan fiscaalpartner (toch? correct me if i'm wrong).
Ik deed eerst bol4 electrotechniek. Werd (cru gezegt) van school gekickt wegens m'n beperkingen van de pddnos. Daarna tijd thuisgezeten om dan daarna ict te gaan doen, maar kon alleen toegelaten worden via de EEGA. Nu doe ik een bol3 ict opleiding, deels @ roc, deels @ eega. Maar omdat ik nog (deels) op het roc zit heb ik gewoon recht op studieF. Na de komst van de wajong heb ik de lening stopgezet, dus die wordt iig niet hoger.
Heb dat toeslagpartner ding op http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagpartner/ nog eens ingevuld:
Ben ik nu wel of geen toeslagpartner? Beetje tegenstrijdige reacties hier namelijk
Maakt dat trouwens nog wat uit of ik dat wel of niet ben? Dat is me nog niet helemaal duidelijk...
[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 25-05-2007 15:45 ]
Oscar Wilde
[ Voor 30% gewijzigd door GaMbiNo op 25-05-2007 15:53 ]
Heb ik er nog zó mijn best op gedaan: Werk & Inkomen - FAQ
ssj3gohan schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:19:
Dat brengt meer zekerheid en continuiteit dan een paar tweakertjes hier lijkt me zo.
Wellicht omdat het hier Werk en Inkomen heet en onderdeel is van een communitie? En dan is het alsnog jammer dat er getwijfeld wordt aan de kennis van sommige mensen hier. Doe voor de lol eens de faq in WI lezen, die is niet samengesteld door mensen die maar een beetje aanklooienVunzz schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:20:
[...]
Ik snap van veel topics inderdaad ook niet waarom men daarmee op een ICT-forum komt.
Op de vraag of het inkomen van kinderen wordt meegenomen in de bepaling van het recht op huurtoeslag is een eenvoudige Google opdracht voldoende:
Ja dus.Wie zijn partners en medebewoners voor de huurtoeslag?
U hebt recht op huurtoeslag als uw huishouden onvoldoende draagkracht heeft om de huur van een passende huurwoning te betalen. Bij de bepaling van die draagkracht telt niet alleen uw eigen inkomen, maar ook het inkomen van uw toeslagpartner en andere medebewoners. In de toelichting bij het aanvraagformulier staat een partnerschema, waarmee u eenvoudig kunt nagaan of er in uw huishouden sprake is van een toeslagpartner. Dat is zeker het geval wanneer u bent getrouwd, een geregistreerd partnerschap hebt of samen kinderen opvoedt.
Uw kinderen kunnen nooit partner zijn, maar wel medebewoner. Als richtlijn geldt dat een medebewoner bij u in huis woont en géén onderhuurder is. Een onderhuurder is iemand met wie de aanvrager een schriftelijk huurcontract heeft afgesloten. Is er geen huurcontract, dan beschouwt de Belastingdienst de onderhuurder als medebewoner. Een (pleeg)kind, toeslagpartner of ouder kan geen onderhuurder zijn.
Wat de opmerking van de topicstarter betreft snap ik niet dat zijn moeder pissed zou zijn, het lijkt me namelijk heel simpel om de kosten te delen
Verwijderd
Hoertoeslag is een voorschot. en ze kunnen het tot 5 jaar terug vorderen.bartgrefte schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:02:
wat betreft mams d'r loon, 1180netto per maand (32uur) om even onduidelijkheden te voorkomen.
Dan wordt mams de dupe omdat ik wajong krijg, ik wist voor de aanvrag trouwens niet eens dat ik van geheel 2006 ook nog terugkreeg, was wel een verassing, daar zal de belastingdienst wel geen rekening mee houden of wel![]()
Verwijderd
Wat zij zien is dat er een 2de inkomen (wajong = wettelijk inkomen) erbij komt op hetzelfde huishouden, dus is die huursubsidie niet meer op z'n plaats. Jullie hebben samen meer inkomen, dan als eerst werdt geconstateerd.
Aankaarten is hier de beste oplossing, leg je verhaal uit , en eventueel kom je nog onder die terugbetaling vandaan
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Waarom aankaarten en onder terugbetaling uitkomen? Er is aangegeven dat er een bepaald inkomen is over een jaar en aangezien huurtoeslag een voorschot is, kan achteraf pas bepaald worden wat je daadwerkelijk had moeten krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 07:29:
Aankaarten is hier de beste oplossing, leg je verhaal uit , en eventueel kom je nog onder die terugbetaling vandaan
Er is ook nog de kans dat het deel WAJONG over 2006 gewoon geboekt wordt op het inkomen van 2007, je krijgt dat inkomen immers pas in 2007. Dan zou het voor de huurtoeslag 2006 niet meer uitmaken.
Jep daar ben ik weer met mijn Belastingdienst-verhaal. Als je pdd-nos kan het heel goed zijn dat jij of je moeder of jullie samen allerlei extra kosten kunt aftrekken van de belasting. Dit ivm chronische ziekte.SmartDoDo schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:29:
[...]
Waarom aankaarten en onder terugbetaling uitkomen? Er is aangegeven dat er een bepaald inkomen is over een jaar en aangezien huurtoeslag een voorschot is, kan achteraf pas bepaald worden wat je daadwerkelijk had moeten krijgen.
Er is ook nog de kans dat het deel WAJONG over 2006 gewoon geboekt wordt op het inkomen van 2007, je krijgt dat inkomen immers pas in 2007. Dan zou het voor de huurtoeslag 2006 niet meer uitmaken.
Hierdoor kan je toetsingsinkomen uiteindelijk een stuk lager uitvallen en er toch weer recht is huurtoeslag. Of je krijgt gewoon centen terug van de belasting.
Kwestie van het uit een ander potje halen.
Lijkt me een pijnlijke typo ? Best even veranderen me dunktVerwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:10:
[...]
Hoertoeslag is een voorschot. en ze kunnen het tot 5 jaar terug vorderen.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Als het goed is gebeurt dat niet. Er wordt gewoon met terugwerkende kracht een ander inkomen over 2006 vastgesteld.SmartDoDo schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:29:
[...]
Waarom aankaarten en onder terugbetaling uitkomen? Er is aangegeven dat er een bepaald inkomen is over een jaar en aangezien huurtoeslag een voorschot is, kan achteraf pas bepaald worden wat je daadwerkelijk had moeten krijgen.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Dat vraag ik me dus af, heb je daar een bron van? Want het inkomen krijg je namelijk in 2007kamstra schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:11:
[...]
Als het goed is gebeurt dat niet. Er wordt gewoon met terugwerkende kracht een ander inkomen over 2006 vastgesteld.
Het is natuurlijk wel logisch dat de huursubsidie minder wordt, of verdwijnt als er ineens een gezinslid 600 euro per maand extra binnen krijgt. Gelukkig is het bedrag dat je verliest nooit zo hoog als die 600 euro.
Beide systemen zijn als steun bedoeld en niet om rijk van te worden....
Gek he, dat ze dan het teveel betaalde geld terug willen?
Kunnen namelijk iemand anders mee helpen die niet eens de kans krijgt om het op spaarrekening te zetten.
Ik vind het niet erg om belasting te betalen maar als dit de verwachting is dan stort ik liever zelf die 42 eurocent / 1 euro elders heen.
Wajong uitkering :
Heb je dan ook niet allerlei adviseurs om je heen? Die rekenen zo uit wat je moet betalen aan je moeder.
Maar zo uit het hoofd zonder rekenenen? Alles over 2006 zodat je moeder dit kan teruggeven aan de belastingdienst en over 2007 misschien het bedrag die je moeder anders aan huursubsidie gehad zou hebben ....
"Hoersubsidie" © Najib Amhalidenivan schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:05:
[...]
Lijkt me een pijnlijke typo ? Best even veranderen me dunkt
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Als PDD-NOS een aangeboren aandoening is, dan heeft het sowieso zin om bezwaar aan te tekenen tegen de ingangsdatum van wajong (standaard 1 jaar terug), je hebt waarschijnlijk recht op terug betaling tot je 18e verjaardag.
Daarnaast biedt de studiefinanciering geloof ik ook nog een aantal financiële regelingen qua arbeidsongeschiktheid.
Al met al met die extra financiële regelingen hoeft het wegvallen van de huursubsidie niet zo'n drama te zijn.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
dat van die ingangsdatum van de wajong valt niks aan te doen. Ik was niet van de wajong op de hoogte toen, dat is geen reden om de ingangsdatum naar mijn 18e verjaardag te verschuiven.defiant schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:37:
Aan het terugbetalen van huursubsidie ontkom je waarschijnlijk niet, maar ik zou voor de zekerheid toch advies inwinnen, het bpv heeft veel ervaring met arbeidsongeschiktheid en het woud van regelingen daaromtrent.
Als PDD-NOS een aangeboren aandoening is, dan heeft het sowieso zin om bezwaar aan te tekenen tegen de ingangsdatum van wajong (standaard 1 jaar terug), je hebt waarschijnlijk recht op terug betaling tot je 18e verjaardag.
Daarnaast biedt de studiefinanciering geloof ik ook nog een aantal financiële regelingen qua arbeidsongeschiktheid.
Al met al met die extra financiële regelingen hoeft het wegvallen van de huursubsidie niet zo'n drama te zijn.
Maar zal de bpv wel even vragen over dit hele "gebeuren", thanx voor de tip
Oscar Wilde
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Huurtoeslag wordt berekend over het totale inkomen. Aangezien een uitkering (wajong dus) gewoon een inkomen is, kan jij dus prima mee dokken in de huur. Stufie wordt niet gezien als inkomen, en is daardoor nooit een belemmering geweest voor de huurtoeslag.
Als je zegt dat je moeder op 19.000 netto per jaar zit, zit jij al op 7.200. Tel dat bij elkaar op, en er is een gezamelijk netto inkomsten van 26.200 euro. Boven een bepaald huurbedrag krijg je niet eens huurtoeslag meer.
Je kan mij niet wijsmaken dat er voor 700 euro per maand verwoont wordt, en dat zouden jullie nog makkelijk kunnen opbrengen samen. Het gemiddelde in Nederland lag rond de 1/3 van het inkomen te verwonen. Dat zou met jullie inkomen dan rond de 8650 liggen op jaar basis. Kom ik uit op 720 euro huur per maand. Die hele toeslag is dus voor jullie totaal niet nodig.
Ik vind overigens 370 euro stufie wel erg veel per maand. Zonder dat je werkt vang je op dit moment bijna 1.000,-. Je kan mij niet wijsmaken dat je het gat wat je moeder mist, omdat jij een inkomsten hebt niet kan dichten.
Nu ben ik niet op de hoogte van alle ziektes en kwaaltjes. Maar als je een uitkering krijgt vanwege wajong (je kan blijkbaar niet werken, anders had je die wajong niet), je uberhaut nog met een stufie doet? Of heb ik een verkeerd beeld voor me?
Edit:
Ik heb nog even zitten doorrekenen. 19000 netto, zit in de 34% (pin me hier niet op vast) schaal qua belasting. Dat zou uitkomen om ruim 29.000 bruto per jaar. Of je haalt bruto/netto door elkaar, of je moeder ligt de handel flink op. bijna 30.000 bruto per jaar krijg je never-de-nooit huurtoeslag..
Aangepast..Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:36:
wajong jongens....
[ Voor 13% gewijzigd door RaZ op 28-05-2007 17:41 ]
Ey!! Macarena \o/
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
pddnos en begrijp kunnen hebben voor anderen>? Je inleven in het gevoel van een ander?bartgrefte schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:49:
heey!
mams is beetje pissed op moment, is ook wel te begrijpen![]()
Kijk, 't zit zo:
In december heb ik een wajong uitkering aangevraagd, bleek ik recht op te hebben ivm m'n pddnos.
Hoe komt het dat jij dan denkt dat je pddnos hebt
Verwijderd
Waarschijnlijk sta jij onder de M van Man en niet onder de K van Kind in het systeem/ophet formulier, dat moet je moeder even laten aanpassen en alles is opgelost.bartgrefte schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:29:
Vroeg er een naar mijn leeftijd, ik ben 20![]()
Dat is wel heel strict hoor. Het hoeft ook niet denken van, je kan je daarop gewoon min of meer laten testen.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:40:
[...]
pddnos en begrijp kunnen hebben voor anderen>? Je inleven in het gevoel van een ander?
Of je leest even heel de draad ipv alleen de startpost?RaZ schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:12:
Er komt in eerste instantie 600 + 370 netto in de maand binnen voor stufie & wajong.
Huurtoeslag wordt berekend over het totale inkomen. Aangezien een uitkering (wajong dus) gewoon een inkomen is, kan jij dus prima mee dokken in de huur. Stufie wordt niet gezien als inkomen, en is daardoor nooit een belemmering geweest voor de huurtoeslag.
Als je zegt dat je moeder op 19.000 netto per jaar zit, zit jij al op 7.200. Tel dat bij elkaar op, en er is een gezamelijk netto inkomsten van 26.200 euro. Boven een bepaald huurbedrag krijg je niet eens huurtoeslag meer.
Je kan mij niet wijsmaken dat er voor 700 euro per maand verwoont wordt, en dat zouden jullie nog makkelijk kunnen opbrengen samen. Het gemiddelde in Nederland lag rond de 1/3 van het inkomen te verwonen. Dat zou met jullie inkomen dan rond de 8650 liggen op jaar basis. Kom ik uit op 720 euro huur per maand. Die hele toeslag is dus voor jullie totaal niet nodig.
Ik vind overigens 370 euro stufie wel erg veel per maand. Zonder dat je werkt vang je op dit moment bijna 1.000,-. Je kan mij niet wijsmaken dat je het gat wat je moeder mist, omdat jij een inkomsten hebt niet kan dichten.
Nu ben ik niet op de hoogte van alle ziektes en kwaaltjes. Maar als je een uitkering krijgt vanwege wajong (je kan blijkbaar niet werken, anders had je die wajong niet), je uberhaut nog met een stufie doet? Of heb ik een verkeerd beeld voor me?
Edit:
Ik heb nog even zitten doorrekenen. 19000 netto, zit in de 34% (pin me hier niet op vast) schaal qua belasting. Dat zou uitkomen om ruim 29.000 bruto per jaar. Of je haalt bruto/netto door elkaar, of je moeder ligt de handel flink op. bijna 30.000 bruto per jaar krijg je never-de-nooit huurtoeslag..
[...]
Aangepast..
TS heeft al lang aangegeven dat die 19000 netto niet klopt, en ook hoe het in elkaar zit mt de Stufi en de Wajong.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Verwijderd
Dat kan de belastingdienst gewoon zo maar doen, omdat jullie (je moeder als hoofdbewoner en jij als medebewoner) dus een inkomen hebben gehad die hoger is dan de grens waarbij je recht hebt op huursubsidie dus die dien je terug te betalen. Ik neem aan dat als jij het hele bedrag van 2006 hebt ontvangen dat je dan ook het teveel gekregen huursubsidie kan betalen. Dat zal waarschijnlijk nog geen twee duizend euro zijn en jij hebt een aanzienlijk hoger bedrag gekregen dan dat. Dan daarbij vanaf nu gaan jullie dus altijd boven die grens uitkomen en aangezien jij ook gewoon inkomsten hebt (je Wajong) lijkt het me gewoon wel zo netjes dat jij jouw gedeelte van de huur betaald. Je doet net of jij en je moeder door de belastingdienst genaaid worden, maar als je het gewoon logisch bekijkt dan hebben jullie gezamelijk dus meer inkomsten dan voordat je je Wajong kreeg.bartgrefte schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:02:
wat betreft mams d'r loon, 1180netto per maand (32uur) om even onduidelijkheden te voorkomen.
Het is niet zo heel erg moeilijk : Jouw inkomen (waJong) wordt bij het inkomen van je moeder opgeteld. Als dat inderdaad 14000 netto / jaar is, en daar komt 600 Euro voor jouw waJong bij zit je ruim boven de grens van 27575 bruto / jaar. Als je met terugwerkende kracht een WAJong krijgt wordt de berekening ook met terugwerkende kracht doorgerekend. Alles wat je teveel hebt betaald moet je dan terugbetalen, inclusief rente. Voor dat bedrag krijg je een betalingsregeling, over een periode van 24 maanden.bartgrefte schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:49:
Daarnaast kreeg ik dus ook nog van jan '07 tot mei '07 wajong uitgekeerd.
Vanaf mei krijg ik nu +- 600/maand aan wajonguitkering.
Dan heb ik nog studieF zónder lening (die heb ik stopgezet omdat ik wajong kreeg), dat houdt dus in dat ik nog +-370 (geloof ik) aan studieF krijg.
Nu het probleem. Mams heeft navraag gedaan bij d'r collega's en bij de belastingdienst. Wat blijkt, omdat ik nu de wajong krijg, krijgt mams (bijna 100% zeker) géén huursubsidie meer.
Om het nog ff wat lastiger te maken, ze moet (zeer waarschijnlijk) de huursubsidie van nu tot januari en waarschijnlijk ook nog de subsidie van gehéél 2006 terugbetalen....
Hoe moet ze dat uberhaupt terugbetalen met haar minimumloon, 19000netto/jaar, ? Dit kan in de duizenden euro's lopen....
Iemand die hier wat duidelijkheid over kan geven wat we nu kunnen/moeten doen? Als dit, die terugbetaling van huursubsidie, namelijk doorgezet wordt hebben we een probleem hier.
En dat is relevant omdat ? Men kijkt naar het inkomen van alle bewoners, dus of je dan toeslagpartner bent of niet, dat is in dit geval niet relevant.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:44:
Waarschijnlijk sta jij onder de M van Man en niet onder de K van Kind in het systeem/ophet formulier, dat moet je moeder even laten aanpassen en alles is opgelost.
Verwijderd
Ik zie het probleem niet?
Geld ontvangen met terugwerkende kracht wordt als logisch gezien. Een rekening met terugwerkende kracht kunnen ze natuurlijk niet maken. Dan moet je zomaar gaan betalen. Dat is het probleem wat ik zie (maar dat is inderdaad geen probleem).Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:07:
Je krijgt met terugwerkende kracht een bak geld en je krijgt met terugwerkende kracht een rekening.
Ik zie het probleem niet?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Tja, vooral als het niet eens een rekening met terugwerkende kracht is, maar een "schenking" die achteraf niet (geheel) uit dat potje had moeten komen, maar (ook voor een deel) op de WaJong had moeten drukken.argro schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:21:
[...]
Geld ontvangen met terugwerkende kracht wordt als logisch gezien. Een rekening met terugwerkende kracht kunnen ze natuurlijk niet maken. Dan moet je zomaar gaan betalen. Dat is het probleem wat ik zie (maar dat is inderdaad geen probleem).
Inderdaad een gevalletje "wat is het probleem"...... (behalve dat je wat minder luxe kunt leven dan je even gedroomd had)
.... Ben blij dat mijn ouders een koopwoning hadden toen ik AAW-vroeggehandicapten (voorloper WaJong) en WSF18+ kreeg......
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Is al eerder genoemd, google geeft je het antwoord ook, maar goed: WAO voor jongeren (Wet Arbeidsongeschiktheidsvoorziening jonggehandicapten dus).Bart_NL schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:47:
Wat is een Wajong uitkering eigenlijk?
Verwijderd
Volgens mij is zelfs dat niet het geval. De TS kan het financiele gat dat valt prima dekken met het bedrag dat hij met terugwerkende kracht van zijn wajong-uitkering krijgt.Coach4All schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:28:
[...]
(behalve dat je wat minder luxe kunt leven dan je even gedroomd had)
Aan de TS: wat denk je dan? Nog even een lekkere nastorting zodat jij een fijne bonus van de staat krijgt zo vlak voor de vakantie?
Ik zou eerder blij zijn dat je door die uitkering vanaf heden niet meer afhankelijk bent huursubsidie om je woonlasten te betalen.
Wat niet iedereen kan betalen en waarbij jouw inkomen geen invloed heeft op de hypotheekrente-aftrek... Dus als we het over kadootjes hebben... Maar das weer een andere discussie.Coach4All schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:28:
[...]
.... Ben blij dat mijn ouders een koopwoning hadden toen ik AAW-vroeggehandicapten (voorloper WaJong) en WSF18+ kreeg......
[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 29-05-2007 14:45 ]
Inderdaad (maar wel lekker krom.... voor mijn 18e kwam ik voor een hoop dingen niet in aanmerking totdat mijn ouders een huis kochten, toen was hun belastbaar inkomen plots laag genoeg.... na mijn 18e ging alles over mijn eigen inkomen en kreeg ik ineens wel heel veel..... nu zijn de regels "iets" eerlijker.)maniacshouse schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:39:
[...]
Wat niet iedereen kan betalen en waarbij jouw inkomen geen invloed heeft op de hypotheekrente-aftrek... Dus als we het over kadootjes hebben... Maar das weer een andere discussie.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Verwijderd
Tja, Wajong is nou niet echt dat je zegt dat je op je luie reet zit terwijl je wel in staat ben om te werken. Daar hebben ze de bijstand voor uitgevonden.MetalBM schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:00:
tjonge jonge jong....je hebt graaiers en graaiers...
Beide systemen zijn als steun bedoeld en niet om rijk van te worden....
[...]
Wajong uitkering :
Heb je dan ook niet allerlei adviseurs om je heen? Die rekenen zo uit wat je moet betalen aan je moeder.
Daarnaast heb je als je in de Wajong echt geen adviseurs om je heen. Als je 80-100% arbeidsongeschikt bent verklaard dan ben jij alleen een kostenpost voor de overheid en is er niemand die naar je omkijkt.
Oh, ja?? Waarom moet een vriend van mij dan om de zoveel jaar gekeurd worden om vast te stellen of hij nog wel recht heeft op Wajong. Hij is 80-100% afgekeurd vanwege een progresive ziekte. Pas nog een uitnodiging ontvangen voor een keuring, in het boekje wat daarbij zit staat dat als de keuringsarts jouw in staat acht te werken jij gewoon werk moet gaan zoeken. Daar krijg je dan een Jobcoach voor. Of je gaat gewoon naar dagbesteding.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:33:
[...]
Tja, Wajong is nou niet echt dat je zegt dat je op je luie reet zit terwijl je wel in staat ben om te werken. Daar hebben ze de bijstand voor uitgevonden.![]()
Daarnaast heb je als je in de Wajong echt geen adviseurs om je heen. Als je 80-100% arbeidsongeschikt bent verklaard dan ben jij alleen een kostenpost voor de overheid en is er niemand die naar je omkijkt.
Vind het trouwns wel een beetje schandalig dat TS bijna 1000 euro in de maand te besteden heeft en diezelfde vriend van mij een huishouden zou moeten draaien van 900 euro, omdat je schijnbaar studiefinanciering naast een Wajong mag hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door 10110001 op 29-05-2007 18:39 ]
Je doet net alsof je een tegengestelde stelling hebt, maar vervolgens schrijf je een verhaal wat zijn verhaal ondersteund. Ook jouw vriend krijgt geen Wajong terwijl hij op de bank zit en wel in staat is om te werken.10110001 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:37:
[...]
Oh, ja?? Waarom moet een vriend van mij dan om de zoveel jaar gekeurd worden om vast te stellen of hij nog wel recht heeft op Wajong. Hij is 80-100% afgekeurd vanwege een progresive ziekte. Pas nog een uitnodiging ontvangen voor een keuring, in het boekje wat daarbij zit staat dat als de keuringsarts jouw in staat acht te werken jij gewoon werk moet gaan zoeken. Daar krijg je dan een Jobcoach voor. Of je gaat gewoon naar dagbesteding.
Vind het trouwns wel een beetje schandalig dat TS bijna 1000 euro in de maand te besteden heeft en diezelfde vriend van mij een huishouden zou moeten draaien van 900 euro, omdat je schijnbaar studiefinanciering naast een Wajong mag hebben.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Tegenwoordig is als je de herkeuring hebt gehad en er is geen verandering in iemand zijn/haar situatie dat er dan geen redenen meer zijn voor keuring. Ik vermoed dat die uitnodiging voor die vriend dan ook de uitnodiging is voor de herkeuring conform de nieuwe regelingen.10110001 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:37:
[...]
Oh, ja?? Waarom moet een vriend van mij dan om de zoveel jaar gekeurd worden om vast te stellen of hij nog wel recht heeft op Wajong. Hij is 80-100% afgekeurd vanwege een progresive ziekte. Pas nog een uitnodiging ontvangen voor een keuring, in het boekje wat daarbij zit staat dat als de keuringsarts jouw in staat acht te werken jij gewoon werk moet gaan zoeken. Daar krijg je dan een Jobcoach voor. Of je gaat gewoon naar dagbesteding.
Als je volledig afgekeurd bent dan is het enige wat je nog maar hoeft te doen is af en toe kijken of de overheid je uitkering wel hebt ontvangen. Als je niet volledig arbeidsongeschikt bent dan is het weer een andere zaak.
Als de TS studiefinanciering ontvangt dan volgt deze dus een studie en men heeft recht op studiefinanciering indien men onder een bepaalde norm blijft qua inkomen en daar kom je niet aan met een Wajong-uitkering.
Die vriend krijgt wel een Wajong en hij werkt. Hij werkt nu 65%, de overige 35% krijt hij aangevuld vanuit de Wajong. Als hij morgen besluit dat hij het werk niet meer aankan krijgt hij gewoon volledige Wajong. Mijn tante met het sydroom van Down krijgt namelijk ook Wajong en zij zal nooit in staat zijn om te werken. Beide ziektbeelden zijn aangeboren.Marzman schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:52:
[...]
Je doet net alsof je een tegengestelde stelling hebt, maar vervolgens schrijf je een verhaal wat zijn verhaal ondersteund. Ook jouw vriend krijgt geen Wajong terwijl hij op de bank zit en wel in staat is om te werken.
Nee, hij moet om de 5 jaar gekeurd worden omdat hij ziekte progresief is. Dit heeft dan weer te maken met hoeveel uur hij mag werken.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:53:
[...]
Tegenwoordig is als je de herkeuring hebt gehad en er is geen verandering in iemand zijn/haar situatie dat er dan geen redenen meer zijn voor keuring. Ik vermoed dat die uitnodiging voor die vriend dan ook de uitnodiging is voor de herkeuring conform de nieuwe regelingen.
[ Voor 7% gewijzigd door 10110001 op 29-05-2007 19:07 ]
Het lijkt me dat kinderen altijd nog een keuze zijn in dit land, en ja dat gaat ten kosten van je financiële situatie.10110001 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:37:
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
De bovengrens van het inkomen bij een meerpersoonshuishouden ligt rond de 25000 bruto!!.Een meerpersoonshuishouden houdt in dat er meerdere mensen op het adres zijn ingeschreven die toeslagpartner zijn van de aanvrager.
Het is idd balen dat alles waarschijnlijk word teruggevordert maar bekijk het vanuit de belastingdienst: de aanvrager (je moeder) vraagt een toeslag aan en levert blijkelijk de verkeerde gegevens aan de belastingdienst (netto inkomen ipv bruto). Op de onjuiste gegevens gebaseerd zou het zijn dat je moeder recht op huurtoeslag heeft.
Nu de juiste gegevens bekend zijn blijkt je moeder geen recht te hebben op huurtoeslag. Wat zou jij doen als iemand onterecht geld van je heeft ontvangen omdat er miscommunicatie is geweest?
Uhhm, logisch nadenken is iets wat de meeste PDD-NOSsers wel kunnen hoor...Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:40:
[...]
pddnos en begrijp kunnen hebben voor anderen>? Je inleven in het gevoel van een ander?
Zelfs een kind van 5 weet dat het krijgen van een stevige financiele mep geen pretje is.
Trouwens, een klein weetje over autistische stoornissen (vooral met betrekking tot sociale afwijking, PDD-NOS, Asperger):
Hoe meer je met een bepaald persoon omgaat, hoe meer je leert hoe die in elkaar steekt en je dus steeds makkelijker kan beoordelen hoe die persoon zich voelt en wat die persoon denkt.
Dat is wel een proces van jaren, maar guess what: je mams ken je al sinds je geboorte.
Niet zo raar dus, dat hij kan begrijpen wat z'n moeder voelt.
* McKaamos mompelt iets over hoogfunctionerend autisme, hoge IQ's en het vermogen om sociale incapabiliteit met dat hoge IQ te compenseren.
[ Voor 42% gewijzigd door McKaamos op 11-06-2007 17:58 ]