Toon posts:

[HEL80] Boot niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een maand een HEL80-196 laptop. Deze laptop heeft een Intel 945 mobo(meer specs).

Vanmorgen deed ik de klep dicht en daarna ging de laptop niet meer aan :? Als ik op de aan knop druk dan gaat de cpu fan 1 sec draaien en daarna blijft alles stil(er komt dus geen beeld). Enkel het power lampje blijft branden.

Weet iemand misschien wat er mis is met de laptop en hoe ik het op kan lossen?

bvd _/-\o_

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Batterij leeg ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Met de powerkabel er in gebeurt er precies het zelfde(niets dus :) ).

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:38:
Hallo,

Ik heb nu een maand een HEL80-196 laptop. Deze laptop heeft een Intel 945 mobo(meer specs).

Vanmorgen deed ik de klep dicht en daarna ging de laptop niet meer aan :? Als ik op de aan knop druk dan gaat de cpu fan 1 sec draaien en daarna blijft alles stil(er komt dus geen beeld). Enkel het power lampje blijft branden.

Weet iemand misschien wat er mis is met de laptop en hoe ik het op kan lossen?

bvd _/-\o_
1 Van de bekende problemen , je scherm wilt niet meer uit standby :) simpel even helemaal uit
vervolgens aan doen en dan moet alles werken

Heb zelf ook een H80 probeer het eens anders help ik even zoeken andere oplossing

EDIT : Eventueel even je accu eruit halen en op spannign gewoon aan zetten

[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 25-05-2007 14:44 ]

• fellware
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-01 15:10

fellware

Everything can be archieved!

De laptop is niet warm ?

Anders zou ik toch even goed luisteren. Hij geef niet een paar extra pieptonen ofzo?
En anders accu leeg/kapot. Of in iedergeval wat me je stroom toevoer.

Nothing Is Everything

• Mektheb
fellware schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:43:
De laptop is niet warm ?

Anders zou ik toch even goed luisteren. Hij geef niet een paar extra pieptonen ofzo?
En anders accu leeg/kapot. Of in iedergeval wat me je stroom toevoer.
Te warm woorden ze zelden , tenzij er een cooler fout / of pasta is vergeten maar mijn ervaring ermee is dat ze nooit te warm woorden en heb er zeker al 40+ gebouwd :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de accu er al uit en in gedaan, maar het leverde niet het gewenste resultaat :(

En er zijn geen pieptonen te horen. Het enige wat ik hoor is "fan aan, fan uit".

Nog meer ideeën?

edit: Het lampje van de wireless/BT gaat overigens ook een fractie van een seconde aan.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 15:02 ]

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Als je hem al even van stroom hebt gehad (ook accu eruit) en daarna op netsnoer aan hebt gezet én hij doet nog niet, dan zou ik de leverancier maar eens aanspreken.

Default blanke hetero

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

• Mektheb
Ebayzo schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:04:
Als je hem al even van stroom hebt gehad (ook accu eruit) en daarna op netsnoer aan hebt gezet én hij doet nog niet, dan zou ik de leverancier maar eens aanspreken.
Inderdaad , kan zijn je geheugen niet goed is een daarom geen POST geeftzou hem even terug brengen naar waar je hem vandaan hebt / bellen

• Mektheb
.dubble

[ Voor 96% gewijzigd door Mektheb op 25-05-2007 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de pc opstart met de fn-b dan gebeurt er wel iets anders. Er gaan dan geen lampjes branden, maar de fan blijft wel nonstop branden.

Helaas heb ik hier geen diskette station dus ik ben nu bezig om een bootable usb te maken.

Overigens hebben de mensen in dat topic enkel problemen nadat ze een bios update hebben gedaan :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een bootable usb gemaakt, maar helaas kon ik mijn laptop er niet meer opstarten :(

Hebben jullie misschien nog meer tip hoe ik de laptop uit de "standby" kan halen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Heb wel een soort gelijke bug met mn Asus A6T waarbij ik met het aanzetten soms geen beeld krijg. Ik weet wel dat de laptop start met windows en al aangezien ik het geluidje wel hoor na een tijdje. Zelf werkt bij mij het veel vuldig proberen van aan-uit-aan-uit etc etc. Soms wel 20x proberen! Schijnt bij mij een brak mobo te zijn dus Asus krijgt hem in de zomervakantie om te repareren. Verder heb ik wel dat ik soms wonder boven wonder weer beeld krijg in Vista! Probeer dus eens te kijken of je laptop boot. Het probleem los je dus niet echt op, maar misschien doet hij het daarna weer normaal. Maarja dat de fan uitgaat is dan weer niet een goed teken, geeft hij wel hdd activiteit?

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 27-05-2007 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen hdd activiteit en ook geen piepje. Als ik voor het opstarten de win-toets+B inhoud dan gaat de fan overigens niet uit na 1 sec. De laptop zou dan van een usb moeten kunnen booten, maar dat doet ie dus ook niet....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar eens geprobeerd als ie wel vanaf een cd wil booten, maar de cdrom speler wil niet open(al brandt het lampje wel constant) :{

Iemand nog tips? Heb namelijk niet heel veel zin om mijn laptop op te sturen...

• Mektheb
2 Simmetjes geheugen erin ? open halen 1 eruit en zo 1 voor 1 proberen
proccesor eruit en er weer in :)

En anders ben ik bang je hem echt moet opsturen :) , kan zelfs je wireless / bluetooh als je dat hebt zijn of je hele mobo is defect

Verwijderd

Topicstarter
Mektheb schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:33:
2 Simmetjes geheugen erin ? open halen 1 eruit en zo 1 voor 1 proberen
proccesor eruit en er weer in :)

En anders ben ik bang je hem echt moet opsturen :) , kan zelfs je wireless / bluetooh als je dat hebt zijn of je hele mobo is defect
Geheugen heb ik omgewisseld -> geen resultaat.
Met de cpu ga ik liever zelf niet kloten.

Ik verwacht zelf eigenlijk niet dat ie echt kapot is, aangezien de laptop het niet meer deed nadat ik um in standby zette. Maarja, als ik um er zelf niet uit kan krijgen moet ik um wel opsturen...

• Mektheb
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:52:
[...]
Geheugen heb ik omgewisseld -> geen resultaat.
Met de cpu ga ik liever zelf niet kloten.

Ik verwacht zelf eigenlijk niet dat ie echt kapot is, aangezien de laptop het niet meer deed nadat ik um in standby zette. Maarja, als ik um er zelf niet uit kan krijgen moet ik um wel opsturen...
Cpu gedeelte kan ik begrijpen , de led van je scherm gaat dus niet meer aan en je krijgt geen post...
ik denk je hem toch echt moet opsturen aangezien je ook geen bios flash kan doen of resette

Verwijderd

Topicstarter
Mektheb schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 01:49:
[...]

Cpu gedeelte kan ik begrijpen , de led van je scherm gaat dus niet meer aan en je krijgt geen post...
ik denk je hem toch echt moet opsturen aangezien je ook geen bios flash kan doen of resette
Ik heb de laptop woensdag opgestuurd en heb hem vrijdag thuisgekregen. Nooit gedacht dat er zo'n snelle/goede service bestond. Laptops4u _/-\o_
Pagina: 1