Toon posts:

VGA aansluiting op LCD tv geeft geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn LCD-TV aan gesloten via VGA aansluiting, alleen nu krijg ik geen geluid. Nu las ik op internet dat je om geluid te krijgen eerst een adapter moet kopen en die vervolgens in de pc audio in moet steken, en in die adapter dan weer de witte en de rode stekker die bij de vga kabel horen.
Weet iemand of dit klopt? en zoja waar kan ik deze kabel kopen?
Alvast bedankt :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ja dat klopt, die kabel hebben ze bij elke electrozaak. Verwacht echter geen 5.1 ofzo maar gewoon stereo. En VGA is een VIDEO signaal, geen audiosignaal, dus daaom krijg je geen geluid. geluid is namelijk AUDIO :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heet zon kabel?;)

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-02 21:43
Yep, een VGA-kabel is enkel voor beeld hé ;-)
Je zal nog met een kabeltje van de AUDIO-OUT op je soundcard naar de AUDIO-IN op je TV moeten gaan (die kabel hebben wel ongeveer overal hoor, het is niks exotisch)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zon kabel bij de tv gekregen als jvanhambelgium noemt, maar die kan ik niet aansluiten op de 360 natuurlijk, ik moet dus iets tussen de rode en de witte draad van de VGA kabel hebben om heb in de pcaudio in ingang te stoppen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand even snel hoe dat heet wat je er tussen moet stoppen?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34

killercow

eth0

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:46:
Weet iemand even snel hoe dat heet wat je er tussen moet stoppen?
Doe eens gek, gebruik de search, gebruik google image search (en de noods wikipedia) om de namen van de verschillende aansluitingen te vinden.

Tip:
Minijack, dsub, tulp, cinch

openkat.nl al gezien?

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:24
Nog een tip:

Bekijk de handleiding van je tv, daar staat precies in pc > tv > welke aansluitingen + geluid.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op je Xbox zitten denk ik 2 tulp-aansluitingen (rood en wit). Daar heb je gewoon verloopkabeltjes voor. Dus van 2 x tulp naar 1 x 3,5" jackkabel (die in je monitor past). Gewoon even naar een electrozaak gaan dan weten ze het waarschijnlijk wel.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dit is wel HEEL erg basic en handleidingwerk.

geluid uit een PC komt uit een geluidskaart. Kijk eens in de die handleiding en in de FAQ, daar staat het.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.