Webserver, telkens gebruikersnaam/wachtwoord ingeven

Pagina: 1
Acties:

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik krijg elke keer als ik de webserver op m'n werk benader een scherm waarin ik een gebruikersnaam/wachtwoord in moet voeren. Dat is logisch, want zo krijg ik toegang tot de webserver.

Maar als ik bijv een site wil oproepen via de adresbalk , bijv. "webserver/naam/www" dan wordt mij weer gevraagd om de gebruikersnaam/wachtwoord in te voeren.

Is dit op een manier uit te schakelen? 1x keer inloggen vind ik eigenlijk wel genoeg!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens geprobeerd om de credentials op te slaan?
Als je even had vermeld welk os je gebruikt zou ik je misschien tips kunnen geven.
Wat had je zelf allemaal al gevonden, want dat zie ik niet terugkomen in je posts.
XP: control keymgr.dll

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• McWolf82
Op het werk gebruiken we Windows XP Home. Ik heb geprobeerd te zoeken via Google, hier op het forum, en het gevraagd aan wat vrienden die meer verstand van computers hebben dan ik.

M.b.v. control keymgr.dll kan ik niets, aangezien daar geen dingen staan ingevuld.

Met name onderstaande heb ik gevonden/geprobeerd:

rundll32.exe keymgr.dll, KRShowKeyMgr

Windows XP wachtwoorden worden per gebruiker opgeslagen in de credentials map. Als het gaat om opgeslagen wachtwoorden voor netwerkbronnen en natuurlijk internet (hotmail) kunnen deze via het volgende programma worden geraadpleegd c.q. verwijderd worden. of
Deze worden opgeslagen in de credential map van de gebruiker. De standaard locatie is : C:\Documents and Settings\<username>\Application data\Microsoft\Credentials
In deze map staat een map waarvan de naam lijkt op:-1-5-21-920478539-17179530-1000737058-68789
Dat is de map waarin de informatie omtrent wachtwoord en gebruiker wordt bewaard

Maar verder dan C:\Documents and Settings\<username> kom ik niet, want in de map <username> staat geen Application Data! En via 'Zoeken' ook geen resultaat.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:38

rammes

koekebakker 1e klas

en de webserver zit in een domein? dan krijg je sobijso een credential popup omdat je XP home gebruikt. XP home kan niet in een domein

Ik zou het doen!

• McWolf82
Webserver zit in een domein inderdaad. Het volgende vond ik na je bericht:

"Met windows xp prof, kan je je pc aanmelden op het domein, en kan je dus inloggen op het domein, met xp home kan het wel, kortstondig, maar dat is dan alleen voor die connectie, met xp prof gaat dat allemaal "vanzelf" op de achtergrond.
Voor toegang tot een domein moet je een trust opzetten met het domein vanaf de computer waarop je werkt."

Heeft dat zin dan een 'trust' opzetten, of is dat te ingewikkeld en eigenlijk een beetje overbodig.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een trust leg je tussen twee domeinen, niet tussen een pc en een domein. Met XP Pro kan je een de pc lid maken van het domein, dat zou je ook als een soort trust kunnen zien.

Als je in die user-map geen "Application Data" map ziet zal je waarschijnlijk even verborgen bestanden moeten laten weergeven.

Watvoor webserver is het? Want de mogelijkheden verschillen ook sterk per webserver.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1