Toon posts:

PC kan geen SBS 2003 domein vinden (ping naar server ok)

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Probleem
PC kan geen SBS 2003 server vinden

Mijn clientcomputers kunnen de server / domain PVE niet vinden, (pingen naar server gaat goed)
Er is een netwerk, de oude novell server staat uit, op de client-pc staat XP
Maar als ik kies bij systeem/computernaam het domein PVE opgeef kan hij het niet vinden
Terwijl ik de server wel kan pingen
Ook staan de protocol Client voor microsoft erop en internet tcp/ip (en client voor netware,bestanddeling,Qos paket,Nwlink bios,NWlink ipx)
De vorige noveveltree heete ook PVE, tevens de werkgroep PVE met een gedeelde map die nu dienst doet als server-idee
Ik had de werkgroep hernoemt naar WGPVE maar dat hielp niet, terwijl toen de het werkgroep niet meer functioneerde, het heet nu weer PVE
Bij een computer had ik de netware client eraf gehaald, maar toen kan hij niet meer bij de gedeelde map, netware er weer op, en hij kon er weer bij, HEEEL VREEMD
Op mijn laptop kan ik wel het domein PVE opgeven, en daar doed alles prima!
Geen enkele pc van het bedrijf vindt het domein PVE
(tenminste bij een computer zit er nog een oude windows 2000 partitie op, hiermee kom ik wel op het domein !!!)
Er staat een router in het netwerp, deze deelt de IP adressen uit, ook aan de server.
Dus server is goed, netwerk is goed, hardware is goed.
Zelf denk ik dat er nog iets teveel oude netwerk spul opzit of een optie verkeerd.

Probleem blijft dat ik als ik bij systeem/computernaam het domein PVE opgeef kan hij het niet vinden,: kan PVE niet vinden

Wat te doen, suggesties?

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:23

StarWing

Huh ?!?

klassieke vraag, hoe staan je dns-en ?

Client moet verwijzen naar de dns van de SBS, anders zal het niet werken.

Post eens een ipconfig /all van de server en van de client

Page intentionally left blank.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:14:
Probleem

Er staat een router in het netwerp, deze deelt de IP adressen uit, ook aan de server.
:X
Niet verstandig, waarom doe je dat?
Dus server is goed, netwerk is goed, hardware is goed.
Zelf denk ik dat er nog iets teveel oude netwerk spul opzit of een optie verkeerd.

Probleem blijft dat ik als ik bij systeem/computernaam het domein PVE opgeef kan hij het niet vinden,: kan PVE niet vinden
Ik zou toch maar eens een basiscursus Windows Active Directory nalezen, want je maakt er nu echt een potje van.

We hebben hier ( Windows Servers en Server-software ) een aantal Howto's bovenaan het forum staan: ik suggereer dat je die eerst eens doorneemt.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 25-05-2007 13:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoals hierboven al staat, lees je eens in op de techniek achter een Windows 2003 domain.

Clients laat je een IP adres krijgen van de server.
DNS IP op de clients moet het IP van de server zijn
Gateway op de clients laat je verwijzen naar de router, of je laat hem leeg en je werkt met de proxy server.

IIG is dit absoluut geen topic voor PNS.

Dit topic is gesloten.