[ASP.NET/JS/XML] Security Alert: Cross-port

Pagina: 1
Acties:

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
Ik heb een JBOSS server die op locathost:8080 draait en dmv XMLHttpRequest is het de bedoeling dat ik via mijn ASP.NET Client applicatie gegevens ophaal.
Alleen draait deze ook localhost (via VS2005) alleen dan op poort 51345.

De scripts zijn in jscript en ik kwam er dus achter na wat irritaties van waarom het niet werkte dat ik hier met een probleem zit:
(heb alleen de nodige code hier geplaatst)
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
...
var localhost = "http://localhost:8080/";
...
xmlGet(localhost + 'xml/login?MSISDN='+msisdn+'&PIN='+pin+'&GUI=WEB', loginHandler);
...

requests[chosenIndex].onreadystatechange = handlerFunction;
requests[chosenIndex].open(method, url, true);
requests[chosenIndex].setRequestHeader("content-type", "application/x-www-form-urlencoded");
requests[chosenIndex].send();
...

van de MSDN:
Security Alert Cross-domain, cross-port, and mixed protocol requests are not allowed. The sUrl parameter may only specify XML data files in the same domain, using the same port and protocol method, as that from which the page is served.

Mjah leuk dit werkt dus niet helaas.
Nu kan ik wel vrolijk die localhost weglaten, tuurlijk werkt die open functie dan wel maar dan gaat eht ook niet verder aangezien die url dan niet klopt (omdat server localhost draait :))

Wat ik dus wil doen is een manier om dit te kunnen omzeilen dat het dus wel cross-port werkt. Ik weet dat dit waarschijnlijk komt omdat het jscript(MS) is geen javascript(open source) en dat de MS versie wat anders is qua reagels en security. Iemand een idee waarnaar ik moet kijken.???

Google heeft helaas niet erg geholpen of ik gebruik gewoon de foute keywords, maar via "cross-port" vind ik niet echt bepaald veel. (alsof die term alleen bij MS gebruikt wordt >.<)

Alvast bedankt

EDIT:
vergat ff search te gebruiken...
Ajax naar visual basic
hmm lama is alleen cross-domain gerricht :(

[ Voor 7% gewijzigd door Tijgertje84 op 25-05-2007 13:35 ]

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

• elmer25
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2021

elmer25

ooit was ik 25

Waarom wil je in een ASP.NET applicatie de xml op de client met javascript ophalen? Kun je niet beter in je ASP.NET c#/vb.net code de xml binnenhalen en er je ding mee doen?

*offtopic* het is 'irritaties'

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
elmer25 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:11:
Waarom wil je in een ASP.NET applicatie de xml op de client met javascript ophalen? Kun je niet beter in je ASP.NET c#/vb.net code de xml binnenhalen en er je ding mee doen?

*offtopic* het is 'irritaties'
True, maar aangezien de js manier in principe "kant-en-klaar" is en gezien de korte tijd leek het me beter of ff naar een oplossing hiervoor te kijken.
Als het echt niet anders kan dan zal ik het toch maar met C# moeten oplossen waar ik eerlijk gezegt nu even niet op hoop.
(heb ongeveer zon 500 regels aan js code puur alleen voor al die XMLHttpRequests :$ )

[ Voor 6% gewijzigd door Tijgertje84 op 25-05-2007 13:16 ]

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H