[MSSQL2K]Restore van db op andere server problemen

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
Hallo,

Ik probeer een database die ik op srv1 gebackupt heb te restoren op srv2. Dit doe ik als volgt:

- Ik maak de gebruiker die rechten heeft op de db aan (new login "username")
- Nu restore ik de database vanuit de backup file

Als ik nu verbinding probeer te maken met de database krijg ik steeds de melding "Invalid object name [tabelnaam]" als ik data uit een tabel probeer te halen.

Vervolgens heb ik een nieuwe login gemaakt "username2" en die rechten (db_owner role) gegeven op de database. Als ik nu probeer de data te openen krijg ik dezelfde melding.

Volgens mij doe ik iets fout, maar wat? Wie kan me vertellen wat ik moet doen om de database goed te restoren?

Zoeken op google en technet levert wel hits op maar niets bruikbaars helaas :(

Hail to the king baby!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom zet je dit nou in Windows Clients neer?

Je zou toch inmiddels wel moeten weten dat je dan in Windows Servers en Server-software moet zijn.
Daarnaast is er niet zo lang geleden een soortgelijk topic geweest, zoek nog eens goed door?

Move naar Windows Servers en Server-software

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 25-05-2007 13:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• urk_forever
Excuses voor het verkeerde plaatsen. Zat niet op te letten |:(

Ik heb nu al van alles geprobeerd, ik heb zelfs zojuist de database op srv1 gedetached en gekopieerd naar srv2 en hem daar weer geattached, en zelfs dat werkt niet :'(

Als ik in code een simpele SELECT * FROM Tabelnaam doe, krijg ik de foutmelding. Het vreemde is dat als ik met Access een ODBC koppeling naar de database maak en dan de tabellen koppel dat het dan wel werkt :? Dan kan ik dezelfde tabel gewoon openen en de data bekijken.

edit:

Zojuist geconstateerd dat als ik "SELECT * FROM Username.Tabelnaam" dat ik dan wel resultaten terug krijg :? Ik doe zeker wat fout bij de Backup/Restore maar wat precies??

Wie kan me helpen?

[ Voor 17% gewijzigd door urk_forever op 25-05-2007 15:17 ]

Hail to the king baby!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
Welke SQL server versie?

• urk_forever
Zoals in de topic titel staat MSSQL2K dus SQL Server 2000 ;)

Hail to the king baby!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 17:55
Lukt het wel via de enterprise manager om de tabellen in te bekijken?

Als dat wel lukt, even de stored procedure sp_changeusr gebruiken om database en server login te combineren

Good Luck!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:13
Klinkt alsof je db de verkeerde owner heeft.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• urk_forever
@DoleBole: Via de enterprise manager kan ik de tabellen wel zien. Ik zal die stored procedure nog even proberen.

@StevenK: Als dat zo is, hoe kan ik dat wijzigen dan?

Hail to the king baby!

• urk_forever
Nou na een tijd lang van alles proberen is het toch eindelijk gelukt om de database te restoren. Het stappen plan wat ik gevolgd heb is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Op de nieuwe server maak je de database(s) die je wilt restoren eerst leeg aan als nieuwe database.
2. Maak nu de account die je op de oude server gebruikt aan. Bij defaults geef je als default database 
    de nieuw aangemaakte database(s) aan. Bij 'Database Access' vink je de lege database(s) aan en
    geef je de gebruiker de juiste rechten. Klik 'Ok' om de gebruiker toe te voegen
3. Nu restore je de database op de normale manier.
4. In de 'Enterprise Manager' ga je naar 'Tools' - 'SQL Query Analyzer'
5. In de Query Analyzer kies je de database(s) die je gerestored hebt.
6. In het Query venster type je deze query in:
    EXEC sp_change_users_login @action='update_one', @usernamepattern='de-username', @loginname='de-loginnaam', @password='het-password';
   Deze storedprocedure moet je uitvoeren voor alle databases die je gerestored hebt.

Nu zou alles weer goed moeten werken. Hopelijk heeft iemand er ooit nog eens wat aan ;)

Hail to the king baby!

Pagina: 1