AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W
Als het verkrijgbaar zou zijn, zou je het in Pricewatch e.d. terug kunnen vinden. Aangezien de i865PE chipset ondertussen vier jaar oud is, is het geen wonder dat - in een business waar producten doorgaans niet langer dan een jaar geproduceerd worden - een mobo met dit chipset EOL is.
Als je een i865PE bord zoekt ben je dus ofwel op 2e hands aangewezen, danwel op Asrock, die nog een paar borden met i865 chipsets maakt, juist om de AGP + DDR1 niche te bedienen (zowaar met Conroe support
)
Als je een i865PE bord zoekt ben je dus ofwel op 2e hands aangewezen, danwel op Asrock, die nog een paar borden met i865 chipsets maakt, juist om de AGP + DDR1 niche te bedienen (zowaar met Conroe support

Oslik blyat! Oslik!
Yup dat begrijp ik, ik zat ook eerst naar Asrock te kijken, maar dat ondersteund me huidige ddr1 niet vanwege volttages. Tot ik ergens op inet een forum een bericht tegen kwam van dat Gigabyte board, waarin stond dat deze nog vrij recentelijk op de markt gebracht was en DE laatste 865 chipset board van Gigabyte was. Op de 2ehand markt is dit board niet te vinden (alsof het niet bestaat/n heeft).dion_b schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:11:
Als het verkrijgbaar zou zijn, zou je het in Pricewatch e.d. terug kunnen vinden. Aangezien de i865PE chipset ondertussen vier jaar oud is, is het geen wonder dat - in een business waar producten doorgaans niet langer dan een jaar geproduceerd worden - een mobo met dit chipset EOL is.
Als je een i865PE bord zoekt ben je dus ofwel op 2e hands aangewezen, danwel op Asrock, die nog een paar borden met i865 chipsets maakt, juist om de AGP + DDR1 niche te bedienen (zowaar met Conroe support)
Er is alleen erg gebrekkige info over te vinden, specs alleen enz, geen reviews enzo. Als het een oud board was had ik idd veel meer info erover verwacht.
Dus misschien weet iemand hier iets wat ik niet weet
PS link naar board: http://www.gigabyte.com.t...ctName=GA-8I865PE775-G-RH
AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W
Intel 865P en 865G chipsets zijn nog in productie, gaan EOL in Juni 2007. Dus last buy is al geweest, afhankelijk van voorraden blijven die mainboards beschikbaar. Maar ik betwijfel of er nog veel voorraad is, want DDR1 is duur dus het risico van voorraad waarop je moet afschrijven is groot.
Het zal jammer zijn als dit ding niet verkrijgbaar meer zou worden. Iig een aantal NL distributeurs hadden nog nooit van dit board gehoord.The Source schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:19:
Intel 865P en 865G chipsets zijn nog in productie, gaan EOL in Juni 2007. Dus last buy is al geweest, afhankelijk van voorraden blijven die mainboards beschikbaar. Maar ik betwijfel of er nog veel voorraad is, want DDR1 is duur dus het risico van voorraad waarop je moet afschrijven is groot.
Maargoed, als dit board geen 3.3 DDR voltage aan kan, is het ook over voor mij