Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netspanning VS - NL

Pagina: 1
Acties:
  • 1.176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 09:35

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik ga binnenkort op vakantie naar de VS.
Ik wil mijn laptop meenemen en mijn PSP.
Dus ik ga een paar reisstekkers kopen zodat ik het op het stroomnet van de VS kan aansluiten.
Maar ik lees nu op de site waar ik het koop:
LET OP !! Het apparaat dat u met deze verloopstekker aansluit moet wél geschikt zijn voor de betreffende netspanning.

Hoe weet ik of mijn laptop, psp, mobiel erop aan kan sluiten?
Of kunnen deze apparaten sowieso wel. Maar bedoelen ze dat je geen koelkast ofzo aan moet sluiten.

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

Ik neem aan dat je een adapter voor je PSP gebruikt, als daar op staat dat je hem ook op 110v kan gebruiken is het geen probleem.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als er op de adapter van je apparatuur staat dat het geschikt is voor 100-240V, met een frequentie van 50-60 Hz, dan kun je het gerust gebruiken.
Controleer het even voor de zekerheid, maar de meeste geschakelde voedingen (zoals voor laptops) zijn geschikt voor deze netspanningen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kijk ff op je adapter, daar staat vaak op 110-230V 50-60Hz. Dan is het goed :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die melding wil zeggen dat de adapter alleen maar de vorm van de stekker verandert maar niet de spanning. In de VS gebruikt men 110V voor het lichtnet. Veel adapters aanvaarden zowel 110V als 230V. Het staat er in ieder geval op vermeld dus je moet het gewoon even nakijken.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ok dank jullie wel :)
damn...zo snel heb ik nog nooit replys meegemaakt. Sta gewoon met open mond te kijken :p

Huub Huub Barbatruc!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-11 12:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Controleer je telefoon ook ff, niet alle adapters van gsm kunnen met het amerikaanse lichtnet overweg (met name goedkope)

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik heb een nokia N73 en mijn ouders ook Nokia's en Samsungs. Dus dat moet wel goed zitten toch?

Huub Huub Barbatruc!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01
Eerst kijken, dan weten. Gissen is missen ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Meten Kijken is weten :P
Op mijn Nokia (3100 maar is dezelfde als veel andere modellen) adapter staat in ieder geval alleen 230V / 50Hz.

[ Voor 25% gewijzigd door Admiral Freebee op 25-05-2007 12:38 ]

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
Ik heb de lader van mn SE K800i ook aan de gang gekregen op 24V DC dus opzich zal de GSM niet zo'n probleem vormen.. Maar het kan geen kwaad om even op het labeltje te kijken wat allemaal ondersteund wordt.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Verwijderd

Het is goed dat ik dit topic heb gevonden, want ik zit min of meer met dezelfde vraag en zie dat deze grotendeels al beantwoord is. Ik ga zelf ook naar de VS op vakantie en heb thuis nog een reisstekker gevonden (Dit ding). Nu vraag ik me alleen nog af hoe het zit met het aansluiten van een stekkerdoos, zodat ik meerdere adapters tegelijk kan inpluggen (deze adapters kunnen allemaal 110-240 V op 50-60 Hz).

Is er daarbij risico op overbelasting of werkt het helemaal niet?
Ik heb nog andere reisstekkers op diverse sites gevonden waarbij ook het aantal ampère wordt gespecificeerd, dat kan ik bij mijn exemplaar niet zo 123 vinden, is het de moeite waard er meerdere te bestellen?
En tenslotte; ik heb een soort Amerikaanse stekker gevonden die op een adapter geschoven kan worden (evenals een vertrouwde Europese stekker). Hiervan zijn de onderste 2 pinnen breder dan op de reisstekker (niet dikker) en is de bovenste pin (die 90 graden gedraaid is t.o.v. de onderste 2) eveneens even dik, maar iets breder dan op de reisstekker. Ook is deze bovenste pin op de reisstekker van kunststof, ik neem aan dat dit de aarde is van de Amerikaanse stekker. Werkt deze reisstekker wel goed?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Er is evenveel kans op overbelasting als in nederland, dat zal weinig uitmaken.
Adapters gebruiken maar weinig, dus merken zal je het dnek ik niet.

Is die andere geen engelse stekker?

Verwijderd

Nu je het zegt :P Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe een Engelse en Amerikaanse stekker er precies uitzien. Een beetje research leidde me ertoe dat de Amerikaanse variant twee evenwijdige platte pinnen heeft met een gat in het uiteinde.. Die dus ook op die reisstekker zit.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Doe jezelf even een lol en ga Wiki-en op welke stekker je waar gebruikt. In Amerika en Japan gebruiken ze twee platte pennen met een gaatje erin. De geaarde variant heeft een ronde aardpen, maar die is nooit van kunststof.

De Engelse heeft drie hele dikke pennen, waarvan er eentje weleens van kunststof kan zijn ja.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
SA007 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:20:
Er is evenveel kans op overbelasting als in nederland, dat zal weinig uitmaken.
Adapters gebruiken maar weinig, dus merken zal je het dnek ik niet.

Is die andere geen engelse stekker?
Hmm, het vermogen dat het apparaat trekt blijft gelijk, de spanninge van het net halveert, de stroom dat uit het net getrokken wordt zou dus moeten verdubbelen. Ik ken niets van de amerikaanse installaties maar het lijkt dat je dan minder vermogen per wcd kan aansluiten. Dat is als ze dezelfde kabels en dus ook zekeringen gebruiken.

Bij kleine apparaten (gsm...) zal het niet zoveel schelen, maar ik zou toch opletten als je dingen als een verwarming- en/of koelelement gaat gebruiken.

Dat ding dat jij laat zien mist ook de aardverbinding als ik het goed kan zien, of is dat in andere landen via de nul geleider of zo? Ik zou er geen zwaardere apparatuur aan hangen. Ook niets dat een aarding aan zijn stekker heeft.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Pagina: 1