Toon posts:

[Exchange 2003] Kan geen mail versturen icm Cache mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Exchange staat met een 15 gebruikers erop. Alles werkt goed, niemand heeft klachten.

1 gebruiker mag geen mail meer versturen vanaf zijn laptop. Gebruiker heeft Outlook 2003.

Wanneer ik de cache modes niet inschakel werkt het wel en mag deze persoon gewoon mailen. Wanneer ik de cache modes wel inschakel (wat best handig is bij een laptop) kan deze persoon het niet meer.

Het mailtje blijft in "Postvak Uit" staan, terwijl bij Verzenden "Voltooid" staat

Gedaan:
- Profiel weggegooid en opnieuw aangemaakt
- Outlook profiel weggegooid en opnieuw aangemaakt
- OST bestand verwijderd
- Gezicht bij Microsoft en gevonden dat het tot maximaal 1 minuut kan duren voor dat het verzodnen kan worden, inmiddels langer als een minuut gewacht, probleem blijft
- Virusscanner uitgeschakeld
- Via webmail werkt het ook

Ik krijg dus geen foutmelding, hij zegt netjes dat alles verstuurd is.

Iemand nog enig idee?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Werkt het wel als een andere user op die laptop inlogt mét cache?
Service pack 2 voor zowel Exchange als Outlook 2003 toegepast? En welk OS op de client, XP? Zoja daar ook alle updates op staan?
Nog errors van je MSExchangeTransport? Of andere dingen in je eventlog?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:31:
Werkt het wel als een andere user op die laptop inlogt mét cache?
Service pack 2 voor zowel Exchange als Outlook 2003 toegepast? En welk OS op de client, XP? Zoja daar ook alle updates op staan?
Nog errors van je MSExchangeTransport? Of andere dingen in je eventlog?
Ja, andere gebruikers werkt het wel bij, niet getest op deze laptop met andere gebruikers
Alles is volledig geupdate
Laptop is XP, ook volledig geupdate
Geen meldingen in het event log

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 11:46 ]

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28

alm

Wat je ook nog kunt doen is inloggen als die gebruiker op een andere pc/laptop en kijken of het dan wel werkt. Zo ja, dan zou ik gewoon de laptop van een nieuwe image voorzien. Zo nee, dan is er wat mis met de account van de user op de server en zul je daar naar een oplossing moeten zoeken.