Toon posts:

[Outlook] Hoe standaard font voor alle gebruikers instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Via Google gezocht maar nog steeds niet een oplossing gevonden hoe hoe mogelijk is om binnen onze organistatie de standaard lettertype aan te passen zodra gebruikers een mail op stellen. Dit i.v.m onze handtekeing die we gebruiken wat weer in een ander lettertype is als waarin de mail word geschreven.

Kortom kan ik op onze exchange server de standaard gebruikte lettertype veranderen voor al onze gebruiker? Er word gebruik gemaakt van Outlook 2003 als client met Exchange 2000

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Gebruik je de Word editor functie in outlook?

Money for nothin' and your chicks for free

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is een client configuratie, en heeft als zodanig niet iets met exchange te maken.

Je titel dekt de lading compleet niet zegmaar :)
Verzin een betere en meldt die via een TR :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat is een client configuratie, en heeft als zodanig niet iets met exchange te maken.
Je zou natuurlijk je default mail form kunnen aanpassen en pushen vanaf de Exchanger server?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BtM909 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:59:
[...]

Je zou natuurlijk je default mail form kunnen aanpassen en pushen vanaf de Exchanger server?
Is een optie, maar hoe doe je dat met je fonts? Die moeten dan wel @ client ook beschikbaar zijn :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Is het niet mogelijk om Word als je mail editor te gebruiken? Dan is het volgens mij wel mogelijk.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Als je word als editor gebruikt kan je dit als volgt op lossen

je stelt het font goed in op een bepaalde pc en je exporteert volgende key uit je register:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Common\MailSettings]

in je loginscript (vbscript) kun je deze key dan importeren bij iedere gebruiker in hun profiel met dit commando :

objWshShell.Run ("regedit /s " & MyLogonServer & "\netlogon\verdana.reg")

Op die manier werkt iedereen met dezelfde instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie ik ga dit zeker hier voorstellen om dit in het kix script in te bouwen.

Verwijderd

En dan gaat ie met een titelfix nog even naar de collega's van OFF :)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:21

BCC

Ik weet niet hoor, maar als je mail verstuurd met een font dat je binnen je eigen bedrijf al niet hebt, dan kan ik verzekeren dat geen enkele ontvanger dat font wel heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door BCC op 30-05-2007 17:10 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:40:
En dan gaat ie met een titelfix nog even naar de collega's van OFF :)
Tja niet gedaan kon het zelf niet zo snel meer veranderen vandaar

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:47:
Ik weet niet hoor, maar als je mail verstuurd met een font dat je binnen je eigen bedrijf al niet hebt, dan kan ik verzekeren dat geen enkele ontvanger dat font wel heeft.
Het lijkt mij sterk dat het lettertype Lucida Sans Unicode niet bekend is.
Pagina: 1