XP2300 idle 80 graden ( pc valt steeds uit )

Pagina: 1
Acties:

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01 23:39
Ik heb een asus a7v8x mainboard met daarop een amd XP2300 (1,8Ghz) en zit dus met het volgende probleem.

Mijn cpu temp volgens de bios en volgens MBM zijn idle al 80 Graden. Ik kan niet eens een spel spelen want dan valt het systeem uit :(
zelfs als ik het systeem onderclock heb ik dit probleem.
Ik heb 2 extra case fans geplaatst om er zeker van te zijn dat er niet te veel hitte in de kast zelf blijft hangen, case temp is gemiddeld tussen de 23 en 28 graden.
Ik heb al een andere heatsink en fan gebruikt, ik heb netjes een mierenstrontje coolpasta gebruikt, niet te veel dus, maar het probleem blijft zich voordoen.

Ik zie hier verhalen of idle 50 en stressed 60 graden, dat zal ik alleen maar zien als de pc uit staat.

is er iemand die mij advies kan geven wat ik hier aan kan doen, op deze manier is de pc niet echt werkbaar.

Ik draai verder op de pc zelf xp pro met de laatste updates van microsoft

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Maybe domme vraag, maar heb je de cooler er wel goed opgezet ? Dus met de uitsparing aan de kant van het hendeltje ? Anders maakt ie niet goed contact met de core.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Kijk is of het contact tussen je cpu en koeler wel goed is. Maak ze allebij schoon, doe op je cpu een klein beetje koel prut, smeer dat uit, druk de koeler er op. Als de prut dan ook op de koeler zit (goed verdeeld) dan is het goed, niet dan moet je er wat meer prut op doen en steeds zo kijken tot het wel goed zit.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Word de koeler ook echt heet, kan je hem nog vast pakken? Kan zijn dat de readings niet goed zijn.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Readings zijn wel goed lijkt me als ie steeds uitvalt ;)

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01 18:12
TEAMIKKE schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:36:
Readings zijn wel goed lijkt me als ie steeds uitvalt ;)
Als de reading fout is valt hij ook uit, want voor het systeem is het dan alsnog 100 graden oid ;)

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01 12:28
als je heatsink onderaan de koeler "koud" aanvoelt maakt je koeler duidelijk slecht/geen contact met je CPU.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
trix0r schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:40:
[...]

Als de reading fout is valt hij ook uit, want voor het systeem is het dan alsnog 100 graden oid ;)
Das waar maar ik denk dat hij bedoele: Het kan zijn dat het niks met je temperatuur te maken heeft. Dat ie maar 30 graden is (roep maar wat) en geen 80. Daardoor wordt ie dan fout uitgelezen.

:P

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

freezer

er komt geen end 'an

Maak anders even een paar foto's dan kunnen we hier misschien iets uit halen.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Heb je niet een extreem hoog voltage staan op je cpu?

http://specs.tweak.to/16567

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

No een tip: heeft je koeler wel voldoende ruimte om lucht aan te zuigen? Of ligt er bovenop de fan een dikke IDE kabel?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1