Chaintech Geheugen

Pagina: 1
Acties:

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05 14:17
Ik wil een nieuw systeem kopen met DDR2 geheugen en nu kwam ik de volgende modules tegen van Chaintech: Klik

Afbeeldingslocatie: http://file.bodnara.co.kr/webedit/hardward/mem/chaintech_pc2_6400/centernewa.gif

Kan hierover niks op internet vinden, heb heel google al gehad. Wie weet er iets over deze modules, weet dat ze vroegen moederborden/videokaarten hebben gemaakt maar heb er de laatste tijd niks meer van gehoord.

Wie kent deze modules of raad mij andere aan...

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, het zijn overduidelijk gewoon rebranded 3rd party DIMMs, net zoals bijv. Kingston of Corsair. Erg kwalijk is dat ze de chip opschriften zelf ook overschreven hebben (zie de "Apogee" op de zwarte chips), waardoor je niet kunt achterhalen exact wat voor geheugen het is :o

Mijn advies is om sowieso altijd naar de QVL van je moederbord te kijken en dan vooral naar de chips, niet de DIMMs die erop staan - en om DIMMs te kopen van een van de chipbakkers zelf indien mogelijk (Samsing, Infinion, Hynix, Elpida, Nanya etc.) en als dat niet mogelijk is, in ieder geval voor 3rd party DIMMs te gaan waar de chips niet relabeled zijn, dus waar je een van bovenstaande namen op de chips tegenkomt.

Oslik blyat! Oslik!

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05 14:17
Bedankt....Ik denk eraan om voor dit moederbord te gaan: Gigabyte GA-MA69G-S3H

In de QVL staan modules van GEIL, in de lijst staat dat er chips op zitten van GEIL en dus ook niet van een van de chipbakkers zelf.

Kan ik hier dan wel vanuit gaan dat dit werkt, deze staat tenslote in de QVL en zijn goed geprijst bij Azerty.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chips "van" GEiL zijn dus ook gerelabelde dingen zoals hierboven. Als ze in de QVL staan mag je er vanuit gaan dat ze werken, dat is het hele idee van de QVL :z

Reden dat ik eerder iets anders zou aanraden is dat als je ooit diezelfde DIMMs wilt gebruiken op een bord waar ze niet nadrukkelijk in de QVL staan, het zo goed als niet na te gaan is hoe compatibility zal zijn aangezien je de echte chipcodes niet kunt achterhalen. Idem voor als je ooit andere DIMMs erbij wilt steken in dit systeem.

Oslik blyat! Oslik!