Mijn verre voorganger alhier heeft ooit onder een antieke versie van Debian een standaard Citrixwerkplek opgezet. Echter, vanwege de gekozen nieuwe werkstations Asus Pundits met irri SIS190 NIC, ben ik maar overnieuw begonnen met het bouwen van de werkplekken.
Alles lijkt goed te gaat, totdat de ICAclient tijdens het opstarten gestart moet worden, ik zie dan alleen een mooi gearceerd X scherm met een mooie X muiscursor. Dit in tegenstelling tot als ik icainit handmatig opstart als root, krijg ik gewoon de Citrixclient voor m'n snufferd.
De situatie is als volgt:
- Debian 4 geïnstalleerd met alle benodigdheden (o.a. vrij kale X Window System)
- ICAclient v10 geïnstalleerd in /usr/local/lib/ICAClient/
- /etc/init.d/icainit wordt in runlevel 2 gestart
- /etc/init.d/icainit start de Citrixclient op: /usr/bin/X11/xinit /usr/local/lib/ICAClient/wfica -icaroot /usr/local/lib/ICAClient -nosplash -file /usr/local/lib/ICAClient/DFfull.ica -clientfile /usr/local/lib/ICAClient/config/wfclient.ini
* Alle opgegeven bestanden en paden kloppen.
* Als X opgestart in runlevel 2 en ik log via SSH in, zie ik wel dat dat wfica in het geheugen geladen is.
* Als ik tijdens runlevel 2 de volgende tests doe:
=> echo $PATH
=> whoami
=> pwd
Dan zie ik dat alleen de huidige directory anders is / i.p.v. /root, de gebruiker is wel in beide gevallen root, zoals je zou verwachten.
* als ik in icainit een /bin/bash neerzet en dan icainit start, krijg ik wel gewoon de client voor me neus.
* als ik wfcmgr (ICA manager) i.p.v. wfica opstart, wordt deze gewoon opgestart.
* als ik in wfcmgr een werkende connectie aanmaak, kan ik deze opstarten d.m.v. wfcmgr.
* Na een reboot start deze niet automatisch, omdat ik een pad meegeef aan wfica.
* Als ik het verander in /usr/bin/X11/xinit /usr/local/lib/ICAClient/wfica -icaroot /usr/local/lib/ICAClient -nosplash -file /.ICAClient/appsrv.ini -clientfile /.ICAClient/wfclient.ini (als het goed is, is dit de plek waar de appsrv.ini & wfclient.ini zijn geplaatst door wfcmgr) en ik start het handmatig onder root, dan krijg ik weer een werkende client.
* Dus daarna weer ff opstarten en ik krijg dan ineens "cannot get address for application X"
Om zeker te zijn heb ik de hele installatie al een keer over gedaan, maar met hetzelfde resultaat.
Go[ogle | t] afzoeken heeft ook weinig opgeleverd.
Ik ben het ff kwijt
Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd? Of is dit soms een bug?
Heeft er iemand enig idee?
[update]
Ik heb misschien een vermoeden dat het aan het volgende ligt:
Wat er nl. gebeurt als ik een bash shell laat opstarten tijdens run level 2:
- als ik even geduld heb en op m'n dooie gemak de shell verlaat Citrixclient start, komt ie op.
- Echter, wanneer ik z.s.m. "exit" intik, dan gebeurt er weer niets.
Waarschijnlijk ligt het aan de driver voor de sis 190/900
Heeft iemand hier ervaring mee? (dat het een klote chipset is, wist ik al, want ik heb al tig andere distributies geprobeerd die nog minder konden werken met deze prut
)
[/update]
Alles lijkt goed te gaat, totdat de ICAclient tijdens het opstarten gestart moet worden, ik zie dan alleen een mooi gearceerd X scherm met een mooie X muiscursor. Dit in tegenstelling tot als ik icainit handmatig opstart als root, krijg ik gewoon de Citrixclient voor m'n snufferd.
De situatie is als volgt:
- Debian 4 geïnstalleerd met alle benodigdheden (o.a. vrij kale X Window System)
- ICAclient v10 geïnstalleerd in /usr/local/lib/ICAClient/
- /etc/init.d/icainit wordt in runlevel 2 gestart
- /etc/init.d/icainit start de Citrixclient op: /usr/bin/X11/xinit /usr/local/lib/ICAClient/wfica -icaroot /usr/local/lib/ICAClient -nosplash -file /usr/local/lib/ICAClient/DFfull.ica -clientfile /usr/local/lib/ICAClient/config/wfclient.ini
* Alle opgegeven bestanden en paden kloppen.
* Als X opgestart in runlevel 2 en ik log via SSH in, zie ik wel dat dat wfica in het geheugen geladen is.
* Als ik tijdens runlevel 2 de volgende tests doe:
=> echo $PATH
=> whoami
=> pwd
Dan zie ik dat alleen de huidige directory anders is / i.p.v. /root, de gebruiker is wel in beide gevallen root, zoals je zou verwachten.
* als ik in icainit een /bin/bash neerzet en dan icainit start, krijg ik wel gewoon de client voor me neus.
* als ik wfcmgr (ICA manager) i.p.v. wfica opstart, wordt deze gewoon opgestart.
* als ik in wfcmgr een werkende connectie aanmaak, kan ik deze opstarten d.m.v. wfcmgr.
* Na een reboot start deze niet automatisch, omdat ik een pad meegeef aan wfica.
* Als ik het verander in /usr/bin/X11/xinit /usr/local/lib/ICAClient/wfica -icaroot /usr/local/lib/ICAClient -nosplash -file /.ICAClient/appsrv.ini -clientfile /.ICAClient/wfclient.ini (als het goed is, is dit de plek waar de appsrv.ini & wfclient.ini zijn geplaatst door wfcmgr) en ik start het handmatig onder root, dan krijg ik weer een werkende client.
* Dus daarna weer ff opstarten en ik krijg dan ineens "cannot get address for application X"
Om zeker te zijn heb ik de hele installatie al een keer over gedaan, maar met hetzelfde resultaat.
Go[ogle | t] afzoeken heeft ook weinig opgeleverd.
Ik ben het ff kwijt
Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd? Of is dit soms een bug?
Heeft er iemand enig idee?
[update]
Ik heb misschien een vermoeden dat het aan het volgende ligt:
code:
1
2
3
4
5
6
| eth0: mii ext = 0000. eth0: mii lpa = c1e1 adv = 01e1. eth0: link on 100 Mbps Full Duplex mode. ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): eth0: link becomes ready eth0: no IPv6 routers present sis900.c: v1.08.10 Apr. 2 2006 |
Wat er nl. gebeurt als ik een bash shell laat opstarten tijdens run level 2:
- als ik even geduld heb en op m'n dooie gemak de shell verlaat Citrixclient start, komt ie op.
- Echter, wanneer ik z.s.m. "exit" intik, dan gebeurt er weer niets.
Waarschijnlijk ligt het aan de driver voor de sis 190/900
Heeft iemand hier ervaring mee? (dat het een klote chipset is, wist ik al, want ik heb al tig andere distributies geprobeerd die nog minder konden werken met deze prut
[/update]
[ Voor 29% gewijzigd door Zarc.oh op 25-05-2007 13:02 . Reden: Wellicht een richting gevonden... ]