CDROM maken met "dynamische" inhoud?

Pagina: 1
Acties:

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Er moet een cdrom met website gemaakt worden met ons gehele assortiment (kantoormeubelen maar dit terzijde) zodat onze klanten, met deze cdrom in hun pc/laptop, ons assortiment kunnen bekijken.

De bedoeling is dat er dan vanuit een extern file (wat ook op de cdrom staat) alle data uitgelezen wordt.
Deze cdrom moet werken op elke PC/laptop zonder dat er extra dingen geinstalleerd moeten worden.

Als er na verloop van tijd aanpassingen aan het assortiment gedaan moeten worden, zou men dus alleen het externe file hoeven aanpassen waarna de CDROM alleen maar opnieuw gebrand zou hoeven worden.

Ik heb een tijd lopen zoeken naar een oplossing maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
XML, flatfile, spreadsheet (wat mijn voorkeur zou hebben omdat iedereen die met een spreadsheet om kan gaan deze dan zou kunnen aanpassen) etc etc....
Ook ben ik "MicroWeb" tegengekomen maar hier moet er iets op de client PC geinstalleerd worden en dat hebben we liever niet, dus ik ben bang dat dit afvalt...

Wie kan mij een flinke zet in de goede (zoek) richting geven of een goede tip?
Ik dacht zelf iets in de richting van een spreadsheet (zie hierboven) of misschien een aangepast gastenboek of iets javascriptachtigs (hier ben ik ook al naar op zoek geweest maar ik kan niet op de juiste zoektermen komen dus tot zover geen resultaat)...

Of iets waar ik in al mijn onkunde niet aan heb gedacht...

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

access database, koppelen met een .NET applicatie?

client hoeft dan alleen maar het .net framework te hebben, maar in veel gevallen is dat al aanwezig.

Raar... Is zo gek nog niet

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Flash/HTML Html om de flash inteperken in grote :)

Flash tekstbestanden laten uitlezen waaar alles instaat

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Er zou werkelijk niets extra op de desbetreffende PC/laptop geinstalleerd moeten worden, gewoon de CDROM erin en afspelen (bij voorkeur automatisch) niets meer maar vooral niets minder...
Dit omdat het door echt iedereen bekeken zou moeten kunnen worden.

Op zich zou ik de website 1 op 1 zo op cdrom kunnen branden maar als de prijzen of omschrijvingen veranderen moet ik de hele boel navlooien en aanpassen.

Flash is (nog) niet echt een optie omdat ik de enige ben die hier met Flash om kan gaan en meerdere mensen dit moeten kunnen aanpassen indien gewenst...

Enfin je snapt wel wat ik bedoel....

[ Voor 14% gewijzigd door AKA_ACE op 25-05-2007 10:32 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
@Aka ace, dan brand je de hele website toch opnieuw op de cd? als je alleen maar relatieve paden gebruikt is dat zo gepiept, en dat is het probleem van een cd-rom als de inhoud van je website veranderd is ie waardeloos (tenzij je de inhoud update vanaf een website)

Je kunt een javascript-driven website maken, dan draait de software zowel op linux als windows, en eigenlijk iedereen heeft javascript (lever desnoods de installer mee op de cdrom dan hoeft men niet eens op internet als ze het niet hebben.

de externe file zou je een xml-file van kunnen maken wat redelijk op een database lijkt en makkelijk te gebruiken is (omdat het structured-text is)

[ Voor 25% gewijzigd door roy-t op 25-05-2007 10:31 ]

~ Mijn prog blog!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Tsjilp schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:25:
access database, koppelen met een .NET applicatie?
Of java, resin, hsql kan ook nog natuurlijk. JRE kun je op de CD meeleveren en vanuit daar starten. autostart scriptje en klaar :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

AKA_ACE schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:30:
Op zich zou ik de website 1 op 1 zo op cdrom kunnen branden maar als de prijzen of omschrijvingen veranderen moet ik de hele boel navlooien en aanpassen.
Dat moet helemaal niet :). Je mag bij de client niks installeeren. Bij het afspelen moet er dus gewoon allemaal html met relative paden op de cd staan. Dit betekent echter niet dat je daadwerkelijk ook met die html bestanden moet werken bij het maken van de cd.

Het handigste lijkt mij om een applicatie te schrijven die uit een database (of andere bron) de complete webpagina voor op die site genereert. Het uitbrengen van een nieuwe versie is dan een kwestie van juiste informatie updaten en vervolgens op een grote genereer knop te drukken. Het resulterende mapje moet je vervolgens op de CD branden.

Met javascript zou ik trouwens oppassen. Aangezien ze bij MS redelijk vaak aan het klungelen zijn mbt security settings kan het zo nu en dan best wel eens wezen dat lokaal geladen javascript niet wordt uitgevoerd of compleet onterecht wordt aangemerkt als onveilig.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Website genereren als html-bestanden en op cd zetten.

Als je dynamische pagina's en/of wilt zoeken zou je ook naar een standalone PHP kunnen kijken zoals Script Viewer.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Bedankt voor de tips zover.
Hier kan ik alvast mee verder gaan... _/-\o_

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Je kunt ook een webserver gebruiken, bijvoorbeeld de USB Webserver (www.usbwebserver.nl), die kun je dan autorunnen om daarna een webbrowser (of een .hta oid) te starten, dan kun je gewoon scriptingtalen zoals PHP gebruiken :)

We are shaping the future

Pagina: 1