Cisco IOS vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-02 19:52
Hallo, ik heb hier twee Cisco switches, beide type 2970.

Eén van beide switches vertoont rare kuren, zoals spontane resets als je een UTP kabel losmaakt. De IOS van die switch is ouder dan de andere. Nu wil ik die IOS vernieuwen. Kan ik de IOS op één of andere manier gelijkmaken aan elkaar?
De nieuwe switch draait Cisco IOS software release: 12.2(25)SEB4.

Ik heb op de 2970 website gekeken. Daar staat een heel rijtje.

Welke moet ik dan hebben om beide switches van de juiste IOS release te voorzien?

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:27
Indien de 2 switchen dezelfde zijn kan je via TFTP de image van de werkende switch naar een laptop overhalen en vervolgens van de nieuwe switch ook weer dezelfde image van de laptop overtrekken via TFTP. Je moet dus een kleine TFTP 'server' (er zijn voldoende freeware TFTP servers te vinden) op een laptop of PC installeren en je kan er aan beginnen.

Alernatieve kan je natuurlijk ook via de Seriele-poort werken, (vb met X-modem de image overzetten) doch stukken trager.

Ik hoop dat je dit al gedaan hebt, anders mischien toch effe wat lezen voor je eraan gaat beginnen.
Allemaal niet moeilijk, maar toch...
Op cisco.com staat hooooopen info over "upgrading" procedures van de verschillende producten.

Succes!
Jan

Succe!

• metalant
Ik heb al op de Cisco site gekeken. De technische kant van het upgraden, dus hoe je met TFTP of seriele kabel de boel over kunt halen snap ik wel.

Ik zie alleen door al die release versies het bos niet meer. De switch in kwestie draait een SEB4 , maar op de site staan alleen SE, SEE, SEA etc. Bij routers moet je daar erg op letten anders flash je zo een hele feastureset eruit.

Verwijderd

metalant schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:43:
Ik heb al op de Cisco site gekeken. De technische kant van het upgraden, dus hoe je met TFTP of seriele kabel de boel over kunt halen snap ik wel.

Ik zie alleen door al die release versies het bos niet meer. De switch in kwestie draait een SEB4 , maar op de site staan alleen SE, SEE, SEA etc. Bij routers moet je daar erg op letten anders flash je zo een hele feastureset eruit.
Je zegt dat je twee dezelfde switches hebt, waarvan één switch goed werkt. Je kunt het IOS van de goed werkende switch overpompen naar de minder-goed werkende switch. Je hoeft dan geen nieuw IOS te downloaden.

• metalant
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:12:
[...]

Je zegt dat je twee dezelfde switches hebt, waarvan één switch goed werkt. Je kunt het IOS van de goed werkende switch overpompen naar de minder-goed werkende switch. Je hoeft dan geen nieuw IOS te downloaden.
Dat zal ik doen.

In het theoretische geval dat ik de firmware wil upgraden naar een nieuwe versie, hoe weet ik welke ik moet hebben?

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cisco IOS Feature Navigator:
http://www.cisco.com/go/fn/

Algemene info over Feature Packs:
Voor routers:
http://www.cisco.com/en/U...etin09186a00801af451.html

Voor switches:
http://www.cisco.com/en/U...etin0900aecd80281b17.html

[ Voor 69% gewijzigd door Bl@ckbird op 25-05-2007 11:54 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• metalant
Die Cisco IOS Feature Navigator is handig !
Pagina: 1