Toon posts:

Erg raar probleem met windows xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu al enige tijd problemen met mn pc. Ik heb windows al zo'n 5x opnieuw geinstalleerd. Maar elke keer nadat ik windows geinstalleerd heb doet de pc weer raar. Ik kan bijna geen enkele software installeren want dan loopt de installatie vast (niet de pc). En als ik de pc opnieuw opstart en ik kom weer in windows krijg ik gelijk een explorer fout. En dan sluit ie explorer af en herstart ie het weer. En dan werkt de pc weer. Maar ik kan dan nog geen software installeren.

Ik heb mn geheugen, hardeschijf en mn processor al getest. En deze zijn allemaal goed! Weet iemand mischien wat dit dan wel kan zijn?

Alvast bedankt!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 11:00
Is dat met installaties vanaf CD of DVD of ook installaties vanaf de harde schijf.

Wat zijn je specs, en gaat het ook al fout met de installatie van je drivers?

Verwijderd

Kan natuurlijk altijd een bijna dood moederplankje zijn maar mag ik vragen hoe je de hardware getest heb?

MEMTEST+ is voor geheugen het beste maar heb je deze ook een aantal uren aan laten staan?

Hoe heb je de proc getest? Een proc werkt of hij werk niet. Daar valt niet veel aan te testen imho.

Verwijderd

Dit lijkt sterk op een geheugen/driver probleem

Verwijderd

Topicstarter
Mijn specs zijn:

Asus m2n-e moederbord
Am2 4200+ cpu
1024 mb geheugen (kingston hyperx)
Geforce 7600GT Silent
250 GB hdd SATA2
350 watt voeding

Ik doe de installaties altijd vanaf cd, maar ik heb gebruik gemaakt van verschillende cd's.
Met de installatie van de drivers gaat het prima.

Ik heb het geheugen idd met memtest getest en een aantal uren laten draaien. De cpu heb ik getest met een stresstest. En de hdd is getest met maxtor hdd test.

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 11:00
En als je installaties start vanaf de harde schijf werkt het dan?
Misschien is de CD/DVD drive niet helemaal lekker meer.

En kan je je taskmanager laten draaien tijdens een software installatie zodat je kan zien of je memory of processor volloopt?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-03 08:01

Sebazzz

3dp

Als je wat schijfruimte over hebt, probeer dan eens Ubuntu of een andere linux distro te installeren.
Dat zou ook fout moeten gaan indien een hardware defect. :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens ook al nieuwe drivers geprobeerd maar dat hielp ook al niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al een andere dvd speler + nieuwe ide kabel geprobeerd maar dat hielp ook niet.

Ik heb net geprobeerd wat te installeren en tegelijkertijd naar de taskmanager gekeken en het geheugen loopt niet vol maar mn cpu blijft wel de hele tijd tusse de 50% en 52% draaien.

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 08:28

Gwannoes

Solderen moet je leren

Welke software probeer je dan te installeren? Elke keer dezelfde? Of loopt hij vast bij willekeurig welke software je installeert?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik trouwens wel zie in de logboek. Is dat hij een aantal fouten geeft.
Dit zijn de fouten bij toepassingen:

MsiInstaller
SecurityCenter
ASP.NET 1.0.3705.6018
+ nog een aantal waarschuwingen

Fouten bij systeem:

Service Control Manager
DCOM

Verwijderd

Topicstarter
Gwannoes schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:49:
Welke software probeer je dan te installeren? Elke keer dezelfde? Of loopt hij vast bij willekeurig welke software je installeert?
Hij loopt vast bij Nero 7 Ultra, Norton Firewall 2004, deamon tools en PowerDVD. Verder heb ik nog weinig geinstalleerd.

Maar bij sommige software doet ie het wel en de ander weer niet!

Edit: zou het mischien aan mn voeding kunnen liggen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 10:55 ]

Verwijderd

Wat is het event-id / gebeurtenis-id van de fout in de logs? Wellicht dat je aan de hand daarvan extra informatie kunt vinden.

Verwijderd

Topicstarter
De event-id van de msiInstaller is: 11719,

Ik kan verder op internet niet vinden wat daar mee te maken heeft!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:33
Ik heb dit een keer meegemaakt met een HP Desktop Pc,
heb toen vanaf restore cd pc opnieuw geinstalleerd zodra ik eerste keer inlogde liep de pc vast, daarna gewoon kale windows xp installatie, persies hetzelfde Probleem, nog een paarkeer geprobeerd hielp niks. Uiteindelijk hp laten komen Hdd + geheugen vervangen hielp ook niet, Hp nog een keer laten komen om Mobo te vervangen en daarna was het probleem opgelost, dus waarschijnlijk zit er iets niet helemaal lekker in je hardware.

misschien dat eerst even Checken.

Groeten Léon

Verwijderd

Topicstarter
Leondendungen schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:14:
Ik heb dit een keer meegemaakt met een HP Desktop Pc,
heb toen vanaf restore cd pc opnieuw geinstalleerd zodra ik eerste keer inlogde liep de pc vast, daarna gewoon kale windows xp installatie, persies hetzelfde Probleem, nog een paarkeer geprobeerd hielp niks. Uiteindelijk hp laten komen Hdd + geheugen vervangen hielp ook niet, Hp nog een keer laten komen om Mobo te vervangen en daarna was het probleem opgelost, dus waarschijnlijk zit er iets niet helemaal lekker in je hardware.

misschien dat eerst even Checken.

Groeten Léon
Heel erg bedankt voor je reactie. Nu heb ik tenminste wat zekerheid dat het mn moederbord is!
Ik zal hem dan ook vandaag nog opsturen naar Asus!

Bedankt iedereen!
Pagina: 1