Toon posts:

LX moederbord vraagje??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb even een vraagje over een moederbord! Ik weet niet wat voor merk het is maar er stond iets op van PL2LX zal wel een LX chipset zijn met daarop een Celly 300a.
Er zit reeds een dimm van Apacer in met grootte 32 mb geheugen.....wat weinig dus ik heb hem aangeraden nu het goedkoop is geheugen aan te schaffen! Ik vermoed dat dit PC66 geheugen is. Moet ik nou PC66 (antiek) geheugen dimm bij plaatsen om het te laten werken of kan ik er gewoon één reep 128 mb PC133/PC100 bijprakken, en werkt het dan ook.
( Ik weet dat de maximale fsb op deze plank 66 mhz is...) Als je wat weet help me even.....ik weet weinig van LX planken!!)
Bedankt!

Verwijderd

pc66 is nu antiek en duurder dan 100 of 133
.pc100 en 133 werken allebij er wel op dus maak je geen zorgen daarover

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie als iemand denkt dat je het er niet mee eens bent meldt het even scheelt mij een hoop gezeur!!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:07
PC133 geheugen zal zonder problemen in dit mobo moeten werken. Tenzij de DIMM zelf defect is of een een of ander vaag conflict heeft met je mobo. (kleine kans, maar is aanwezig)

Verwijderd

huh? wat?

Verwijderd

Je moet opletten dat je gelijksoortig geheugen plaatst.
want als je 66 en 100 0f 133 naast elkaar plaatst dan gaan de 100 of 133 ook op 66 werken.
Er wordt ook niet gegarandeerd dat twee verschillende soorten heel blijven.
Dus hou het op een soort, alle drie de soorten kunnen er op het past zich aan je moederbord aan.

Verwijderd

euhhh 133 mhz gaat gewoon op 66 draien hoor !!! nooooooooooooi gen problemen mee gehad

Verwijderd

Misschien is de pc66 niet compatible met pc100/133, maar dan moet je die 32mb ermaar uit gooien >:)

Verwijderd

Topicstarter
Bij een collega zit er nu 1 dimm in van Apacer ik vermoed een PC66 dimm! Nu wilde ik een Dimm PC100/PC133 kopen ook van het MERK APACER, want PC66 is duur en moeilijk te krijgen. Zou dit werken als ik dus totaal 160 mb in deze plank prak. 1 is waarschijnlijk PC66 en de ander wordt PC100/pc133!!
Moet toch werkendenk ik zo, of is er GEEN KANS van slagen!

Bednakt!

Verwijderd

ik heb zelf nog een lx met een celly 333
daar zit ook nog een pc66 32 in en een 133 128 dus het lukt wel tenminste bij mij.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
op een LX mainboard moeten EDO !! dimm's

dit zijn 5 volt dimms

probeer dus maar GEEN PC100 of PC133

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 07 februari 2001 23:59 schreef Barracuda_1 het volgende:

dit zijn 5 volt dimms

Nee..
SDRAM....
FX = P2 bord met edo.... (en ook ppro trouwens)

Verwijderd

sdram is backwards compatible, dus alle reepjes sdram zouden moeten werken.. Tenzij ze kapot zijn.. Dus gewoon kopen die hap.

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 23:59 schreef Barracuda_1 het volgende:

dit zijn 5 volt dimms

hier dus niet op letten |:(

Verwijderd

Bij een LX chipset moet je letten op dubbelzijdige dimmetjes!

neem dus geen 128MB single sided, dat zal ie hoogstwaarschijnlijk zien als 64 :(

gewoon bij een goede zaak geheugen halen, zodat je, mocht de ene dimm niet werken, een andere mag komen halen...

Verwijderd

Jongens een LX bord kan alles aan als het maar van het zelfde soort is.
Dus niet gecombineerd, dit kan wel maar is op eigen risico.:z:z:z

Verwijderd

Bij Alternate staat een DFI LX bord te koop voor f 25,-

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus wel een pc133 128 mb dimm in dit moederbord prikken en dat andere reepje er uit pleuren! Dat nieuwe PC133 128 mb reepje kan toch gewoon op een 66 mhz bus lopen!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 09 februari 2001 00:05 schreef alex21 het volgende:
Ik kan dus wel een pc133 128 mb dimm in dit moederbord prikken en dat andere reepje er uit pleuren! Dat nieuwe PC133 128 mb reepje kan toch gewoon op een 66 mhz bus lopen!
ja
Pagina: 1