Hallo Tweakers,
Wil mezelf echt geen Tweaker noemen (daarvoor weet ik echt te weinig) maar ik zit met een klein probleempje waar ik niet uitkom...
Ik heb in mijn pc 2 harde schijven C: (met het besturingssysteem uiteraard) en F: (allebei IDE)
Mijn C: schijf was aan het doodgaan en daarom heb ik een nieuwe schijf gekocht (SATA)
Met Norton Ghost heb ik een exacte kopie gemaakt van mijn C: schijf > G:
Nu heb ik in de BIOS gezegd dat hij moet booten van de G:
Maar ik wil dus mijn C: eruit halen en de nieuwe G: gebruiken als C:
De G: is nu 4de master, C: primary master en F: primary slave
Heb al geprobeerd om de C: eruit te halen met de F: als master maar dan blijft hij hangen tijdens het opstarten.
Mijn doel: C: schijf eruit, G: schijf erin en die moet dan de nieuwe C: schijf worden...
Probleem G: schijf is SATA en oude C: schijf is IDE...
Mijn moederbord is de P4P800 ASUS en ondersteund alles prima...
Besturingssysteem XP Home
Heb flink wat af geGoogled maar kan niet specifiek iets vinden wat als oplossing kan dienen voor mijn probleem.
BIOS uitgeplozen maar niet direct een oplossing kunnen vinden...
Alvast bedankt voor jullie reacties...
ps: mocht ik wat vergeten zijn te melden, hoor ik dat graag!
Wil mezelf echt geen Tweaker noemen (daarvoor weet ik echt te weinig) maar ik zit met een klein probleempje waar ik niet uitkom...
Ik heb in mijn pc 2 harde schijven C: (met het besturingssysteem uiteraard) en F: (allebei IDE)
Mijn C: schijf was aan het doodgaan en daarom heb ik een nieuwe schijf gekocht (SATA)
Met Norton Ghost heb ik een exacte kopie gemaakt van mijn C: schijf > G:
Nu heb ik in de BIOS gezegd dat hij moet booten van de G:
Maar ik wil dus mijn C: eruit halen en de nieuwe G: gebruiken als C:
De G: is nu 4de master, C: primary master en F: primary slave
Heb al geprobeerd om de C: eruit te halen met de F: als master maar dan blijft hij hangen tijdens het opstarten.
Mijn doel: C: schijf eruit, G: schijf erin en die moet dan de nieuwe C: schijf worden...
Probleem G: schijf is SATA en oude C: schijf is IDE...
Mijn moederbord is de P4P800 ASUS en ondersteund alles prima...
Besturingssysteem XP Home
Heb flink wat af geGoogled maar kan niet specifiek iets vinden wat als oplossing kan dienen voor mijn probleem.
BIOS uitgeplozen maar niet direct een oplossing kunnen vinden...
Alvast bedankt voor jullie reacties...
ps: mocht ik wat vergeten zijn te melden, hoor ik dat graag!