E6600 Duo Probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:13
Ik heb bij een vriend van me een mooi pc'tje in elkaar gezet maar er duikt een volgend probleem op:

als ik 3D mark 06 draai bij de cpu test krijgt hij maar 0 0f 1 FPS terwijl dat veel hoger moet zijn
ook is me op gevallen dat de cpu niet de taken verdeelt maar 1 core alles laat doen totdat hij op 100% staat en dan pas gaat de 2e core in werking .( score is wel goed 9195 )

Ik heb de volgende setup:

E6600.
MB: ABIT AB9, P965, Socket-775
Point of View GeForce 8800GTS 320MB
Cooler Master iGreen Power 500W

De bios is al geupdate.

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:42
volgens mij is er niks mis ik heb net ook even de CPU test van 3D mark 06 gedraait en ik haal ook maar maximaal 2-3 FPS en ik heb een E6600 @ 3,2Mhz. wel draaien bijde core s bijna 100%.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:58

Coldcat

HODL

martijn- schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:44:
volgens mij is er niks mis ik heb net ook even de CPU test van 3D mark 06 gedraait en ik haal ook maar maximaal 2-3 FPS en ik heb een E6600 @ 3,2Mhz. wel draaien bijde core s bijna 100%.
Mag hopen dat een E6600 toch iets sneller draait.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
ik heb zelf ook de core 2 duo 6600 en haal ook maar 0 a 1 fps in de cpu test!! Dat is heel normaal. Hoe kan je trouwens zien of beide cores hun werk doen?

Tomorrow is not today!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Spacey23 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:47:
ik heb zelf ook de core 2 duo 6600 en haal ook maar 0 a 1 fps in de cpu test!! Dat is heel normaal. Hoe kan je trouwens zien of beide cores hun werk doen?
Ctrl-alt-del is de eerste stap ;) !

De meeste mensen deugen!

• martijn-
ik heb een logitech G15 en kan op de LCD de CPU activiteit zien.
Cassius schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:49:
[...]
volgens mij werk dat niet want dan stopt ook meteen de test

[ Voor 24% gewijzigd door martijn- op 25-05-2007 09:54 ]

• BrianV
Cassius schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:49:
[...]

klopt daar heb ik gekeeken en ik von het erg raar dat alleen core 1 zwaar belast wordt en core 2 misschien net op 5% > 15%
dus ik dacht : bios update ( appeltje eitje dacht ik >< )
vervolgend pc herstart nog steeds het probleem ..
me eigen pc 3500 AMD haalt zelfs 1 fps en met oc 2 a 3 dus de duo core moet toch erl 5/6 standaart haalen ?
dus als iemand een idee heeft dan voer ik het wel uit ..

• Sydney08
martijn- schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:53:
[...]

ik heb een logitech G15 en kan op de LCD de CPU activiteit zien.
Ik heb de Logitech G11 :( :)
Is er ook een tool die het kan laten zien?

Tomorrow is not today!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:58

Coldcat

HODL

Spacey23 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:57:
[...]

Ik heb de Logitech G11 :( :)
Is er ook een tool die het kan laten zien?
Op de G15 heb je een schermpje, op de G11 niet

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Sydney08
ja dat weet ik, zoals ik al zei; ik heb de G11 :)

Maar is er een programma die ik kan installeren om het te zien?

Tomorrow is not today!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 16:04

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Spacey23 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:01:

Ten eerste, dus discussie is over de E6600, wat jij nu doet heet topickaping.
Daarbij, als jij een LCD scherm kan installeren in je kast met een patch, dan wil ik het graag horen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• martijn-
BlackAss schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:55:
[...]

klopt daar heb ik gekeeken en ik von het erg raar dat alleen core 1 zwaar belast wordt en core 2 misschien net op 5% > 15%
dus ik dacht : bios update ( appeltje eitje dacht ik >< )
vervolgend pc herstart nog steeds het probleem ..
me eigen pc 3500 AMD haalt zelfs 1 fps en met oc 2 a 3 dus de duo core moet toch erl 5/6 standaart haalen ?
dus als iemand een idee heeft dan voer ik het wel uit ..
draai is alleen de 2 cpu testen en post de score die je haalt dat vergelijkt makkelijker als kijken naar de FPS.
bij de Cpu testen haal ik een cpu score van 2813. als dit ongeveer overeen komt is er geen probleem.
verder kun je kijken of het sneller gaat als je bv de virus scanner en andere zaken die op de achtergrond draaien uitschakelt

• Sydney08
Tukk schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:03:
[...]

Ten eerste, dus discussie is over de E6600, wat jij nu doet heet topickaping.
Daarbij, als jij een LCD scherm kan installeren in je kast met een patch, dan wil ik het graag horen.
Nee, want ik heb het nog steeds over de e6600! Ik wil weten of je kunt zien of hij wel goed presteert, want ook dat is de vraag van de TS! Ik heb het niet over een LCD scherm, beter lezen!!

[ Voor 44% gewijzigd door Sydney08 op 25-05-2007 10:07 ]

Tomorrow is not today!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
ik denk dat hij bedoelt het gewoon op z'n monitor te zien.

korte handleiding (uit mn hoofd, geen zin om er heen te booten): ctrl-alt-del en dan in de prestaties tab. vervolgens in beeld oid ergens instellen per CPU (per core dus, maar zo wordt dat genoemd) weer te geven. kijk, perfecte monitoring tool :D

(wel zo handig voor hen die later search gebruiken :) )

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 18:15
Hij bedoelt dat hij een SOFTWARE tooltje wilt, waarmee hij in een venster op zijn scherm de CPU load kan uitlezen.

Verder is 1 a 2 fps normaal voor een CPU in deze test. Een single core 3000+ haalt dat inderdaad ook, maar met een lagere score.
Dat de load niet verdeeld word over de 2 core`s komt omdat 3dmark blijkbaar niet geoptimaliseerd is voor 2 core`s.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• BrianV
Spacey23 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:01:

EVEN back on topic !

Dank u wel voor het begrip ;)

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:38

mendel129

Radioactivator

Perfect normaal lijkt me...
Ik haal ook maar zoiets!
Ik heb het ook altijd vreemd gevonden, maar het is eenmaal zo

@ martijn => met mijn standaard 2.4ghz e6600 haal ik 1941

Bringer of heat, food and silence!

• BrianV
magiel schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:07:
Hij bedoelt dat hij een SOFTWARE tooltje wilt, waarmee hij in een venster op zijn scherm de CPU load kan uitlezen.

Verder is 1 a 2 fps normaal voor een CPU in deze test. Een single core 3000+ haalt dat inderdaad ook, maar met een lagere score.
Dat de load niet verdeeld word over de 2 core`s komt omdat 3dmark blijkbaar niet geoptimaliseerd is voor 2 core`s.
het is met alle software dus het maakt niet erg uit.. ik moet zo in stellen dat het 50%/50% werkt toch?
anders wordt het multi taske erg lastig

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als een programma maar één core gebruikt dan is het programma gewoon niet geschikt om gebruik te maken van meerdere CPU's of Core's of heeft maar één threat (of hoe schrijf je dat).

Start eens twee programma's op welke de CPU belasten, als het goed is zal het eene programma de eene core pakken en het andere programma de tweede core.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• BrianV
_Dune_ schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:17:
Als een programma maar één core gebruikt dan is het programma gewoon niet geschikt om gebruik te maken van meerdere CPU's of Core's of heeft maar één threat (of hoe schrijf je dat).

Start eens twee programma's op welke de CPU belasten, als het goed is zal het eene programma de eene core pakken en het andere programma de tweede core.
dat doet hij juist net niet..
hij pakt alleen core1 ipv beide programma's teverdeelen over de 2 core's..
dat is dus het probleem

Verwijderd

Dan via CTRL + ALT + DEL in je Processen tab, dan rechtermuisknop op het betreffende process -> Affiniteit instellen -> CPU 0 en CPU 1 instellen?
PS. met het programma RightMark CPU Clock kun je kijken hoe je beide cores draaien

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 10:55 ]

• BrianV
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:54:
Dan via CTRL + ALT + DEL in je Processen tab, dan rechtermuisknop op het betreffende process -> Affiniteit instellen -> CPU 0 en CPU 1 instellen?
dan moet ik het hand matig doen elke x als ik iets op start echter moet dit gewoon automatisch

Verwijderd

Mijn E6600 haalt ook maar 1-2 fps in de CPU-tests van 3DMark06.
En dat is beter dan de Pentium D van m'n broer, die op 4.5 GHz loopt (Ik haal iets van 2000 CPUmarks, hij rond de 1800), dus er lijkt me niks mis. Die tests zijn gewoon zo absurd zwaar.

• Sydney08
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:54:
PS. met het programma RightMark CPU Clock kun je kijken hoe je beide cores draaien
Dank je, dit is informatie waar ik tenminste wat mee kan _/-\o_

Tomorrow is not today!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 21:30

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Laat maar, gaat over 3Dmark06, niet 05. Beter lezen de volgende keer. :P

[ Voor 91% gewijzigd door Rhannie op 25-05-2007 11:15 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• BrianV
oke ga ik even downloaden.( RightMark CPU Clock )
even kijken wat ik dan kan vinden..

Verwijderd

BlackAss schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:55:
[...]

dan moet ik het hand matig doen elke x als ik iets op start echter moet dit gewoon automatisch
Het gaat mij er meer om dat je dan in ieder geval even kan kijken op hoeveel cores het proces staat ingesteld...

• BrianV
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:17:
[...]

Het gaat mij er meer om dat je dan in ieder geval even kan kijken op hoeveel cores het proces staat ingesteld...
oke dat zal ik vanavond even bekijken, op dit moment zit ik niet achter die pc omdat ik op het moment van spreeken op me werk bezig ben.
verder blijf ik topic nog wel active volgende komende dag :)

Verwijderd

3d Mark 06 is volgens mij single threaded dus dat ie dan op 1 core loopt is dan niet zo raar. Als je ze allebij wilt gebruiken met je de Pro versie hebben.

Verwijderd

fijn he die dual core cpu's waar de software nog te dom is om er mee om te gaan, maar goed we kopen straks allemaal een quad core 8)7

in de tussentijd " fijn" handmatig alles instellen :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 11:33 ]

• BrianV
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:32:
fijn he die dual core cpu's waar de software nog te dom is om er mee om te gaan, maar goed we kopen straks allemaal een quad core 8)7

in de tussentijd " fijn" handmatig alles instellen :X
LOL idd.. en dan heb je ook niet doe 64bit os troep en wij maar lekker wachten op iets goed:P
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Gamers' Benchmark
3DMark®06 is the worldwide standard in advanced 3D game performance benchmarking. A fundamental tool for every company in the PC industry as well as PC users and gamers, 3DMark06 uses advanced real-time 3D game workloads to measure PC performance using a suite of DirectX 9 3D graphics tests, CPU tests, and 3D feature tests. 3DMark06 tests include all new HDR/SM3.0 graphics tests, SM2.0 graphics tests, AI and physics driven single and multiple cores or processor CPU tests and a collection of comprehensive feature tests to reliably measure next generation gaming performance today. Futuremark's exclusive Online ResultBrowser web service tracks and compares 3DMark06 scores.

DEEL 2

CPU Tests - Red Valley (requires full SM2.0 support or better)
Both CPU tests use our new game engine, and rely on AI, physics and game logic to generate a multi-threaded workload that can be distributed on multiple processors, cores or even on a single processor. Ageia PhysX library and D* Lite path finding AI algorithm are produce demanding CPU loads. Tests are run in a fixed frame rate of 2FPS for more equal CPU loading. Resolution is locked to 640x480 to decrease GFX influence of performance. The shader profile is locked to 2_0 and no dynamic shadows are used. The D* Lite AI algorithm generates unit path requests in a dynamic path finding grid, where each unit represents a moving obstacle, and paths sync back at 200ms-600ms intervals. The complexity of the path request fulfillment varies; the dynamic re-planning algorithm can re-use the state of previous searches. The Ageia physics uses 87 units and their rigid bodies at 20ms physics steps. Professional reviewers can disable a second CPU or other core of either a virtual or physical dual core system for comparable results regardless of the number of cores or CPUs.
CPU Test 1
The test uses a high level of path finding complexity, tight AI synchronization intervals over 40 frames, locked to fixed frame rate of 2FPS with a Shader Profile of 2_0 and a resolution of 640x480.
CPU Test 2
The test uses a lower level of path finding complexity, lax AI synchronization intervals over 60 frames, locked to a fixed frame rate of 2FPS with a Shader Profile of 2_0 and a resolution of 640x480.

[ Voor 89% gewijzigd door BrianV op 25-05-2007 11:55 ]

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Ik zie anders wel dat bij 3dmark06 beide cores tot 100% belast worden (handig dual monitor setup en een gadget in je sidebar die cpu en memory belasting laat zien.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Je kunt toch gelijk aan je score zien of er wat mis is..aangezien je score goed is is er niks aan de hand.

• BrianV
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:25:
Je kunt toch gelijk aan je score zien of er wat mis is..aangezien je score goed is is er niks aan de hand.
het gaat hier niet puur om 3dmark maar over verdeeling van de processen over de core's
3d mark was alleen om aan tegeven dat de cpu niet de kracht verdeelt.
wat hij wel zou moeten doen !
dus de verdeling is niet goed

[ Voor 8% gewijzigd door BrianV op 25-05-2007 13:51 ]

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 13:07
Spacey23 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:09:
[...]

Dank je, dit is informatie waar ik tenminste wat mee kan _/-\o_
ehhrrmm.. is al een drietal keer aangegeven hoor ;) dat je gewoon met je Windows Taakbeheer (jaja het raampje dat opent wanneer je ctrl-alt-del indrukt) de cpu-load kunt zien (en vele andere dingen)...

anyways, die cpu-score klopt volgens mij wel... zoals aangegeven is de cpu-test gewoon errug zwaar...

Verwijderd

De directe toets-combinatie voor Task Manager is ctrl-shift-esc.
Ctrl-alt-del werkt indirect ook voor Task Manager op systemen die niet in een netwerkdomein zitten, en dus geen andere mogelijkheden hebben, anders krijg je een schermpje waar je oa je systeem kunt locken, wachtwoord veranderen etc.

• BrianV
TIGER79 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:55:
[...]

ehhrrmm.. is al een drietal keer aangegeven hoor ;) dat je gewoon met je Windows Taakbeheer (jaja het raampje dat opent wanneer je ctrl-alt-del indrukt) de cpu-load kunt zien (en vele andere dingen)...

anyways, die cpu-score klopt volgens mij wel... zoals aangegeven is de cpu-test gewoon errug zwaar...
dit is herhaalen eerder post?

ik gaf aan dat de cpu taken niet verdeelt over de 2 core's
en dat antwoord daar ken ik wat mee is niet van mij maar van die topic kaaper.. ;)
maar een single core die zwakker is dan een duo core haal 1`/2 fps in die score maar ik ga hem nog wel even belasten met cinebechn ( zoiets ..?)

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Kort samengevat is dit dus gewoon heel normaal, met mijn E6600 precies hetzelfde verhaal.
Er is dus helemaal geen probleem, je spellen draaien verder goed neem ik aan dus het lijkt mij niet zinvol om hier nog verder over door te discussen...

• BrianV
Nippletwister schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:20:
Kort samengevat is dit dus gewoon heel normaal, met mijn E6600 precies hetzelfde verhaal.
Er is dus helemaal geen probleem, je spellen draaien verder goed neem ik aan dus het lijkt mij niet zinvol om hier nog verder over door te discussen...
het gaat niet alleen om game's speelen.. en normaal is niet helemaal..
aangezien je de processen die je opent gewoon moet kunnen verdelen welke core ze moet nemen om het tedraaie;)

Verwijderd

ten eerste heb je nog geen 3D mark '06 CPU score gepost dus kunnen wij niet zeggen of je Proc goed loopt...

ten tweede als je een paar reacties boven mij kijkt zie je dat de FPS in de CPU test is gelocked op MAX 2FPS... dus je zal NOOIT en te NIMMER meer als 2fps halen...
van blackass:

CPU Test 1
The test uses a high level of path finding complexity, tight AI synchronization intervals over 40 frames, locked to fixed frame rate of 2FPS with a Shader Profile of 2_0 and a resolution of 640x480.
CPU Test 2
The test uses a lower level of path finding complexity, lax AI synchronization intervals over 60 frames, locked to a fixed frame rate of 2FPS with a Shader Profile of 2_0 and a resolution of 640x480.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 17:27 ]

• BrianV
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:25:
ten eerste heb je nog geen 3D mark '06 CPU score gepost dus kunnen wij niet zeggen of je Proc goed loopt...

ten tweede als je een paar reacties boven mij kijkt zie je dat de FPS in de CPU test is gelocked op MAX 2FPS... dus je zal NOOIT en te NIMMER meer als 2fps halen...

[...]
als ik 3D mark 06 draai bij de cpu test krijgt hij maar 0 0f 1 FPS terwijl dat veel hoger moet zijn
ook is me op gevallen dat de cpu niet de taken verdeelt maar 1 core alles laat doen totdat hij op 100% staat en dan pas gaat de 2e core in werking .( score is wel goed 9195 )

dit is tezien in me topic post ;)
Pagina: 1