Toon posts:

CF kaart in IDE converter

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een CF kaart die goed werkt in een CF<->IDE adapter.
Je zou zeggen dat ze allemaal werken, maar dat is niet het geval. Ik heb een aantal kaartjes geprobeert;

16MB Canon :+ : Werkt goed
32MB Canon :+ : Werkt goed
Sandisk 128MB : Werkt goed, geen probleem
PQI 256MB : Werkt goed, alleen kan sommige partitiesoftware er niets mee
Kingston 1GB : Werkt goed, echter zelfde probleem als de PQI
Kingston 2GB : Werkt niet, er verdwijnen random bestanden :?

Geen enkel kaartje heeft trouwens problemen met een USB CF reader en ze werken allemaal goed in m'n digitale camera.

Nu ben ik op zoek naar een 2GB kaartje. De snelheid is niet interessant. Heeft iemand ervaring met CF kaartjes die wel of niet werken in een IDE converter?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Misschien is het ook handig om aan te geven wat de gewenste functionaliteit is. Ik heb hier bijvoorbeeld Kingston-kaartjes liggen die prima werken, maar niet voor XP embedded. Ik kan er namelijk geen primaire partitie op maken.

Verwijderd

Dit vind ik ook wel interessant, leuk voor een HTPC die alleen maar hoeft te streamen. Lekker energiezuinig en stil!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:34

chromeeh

the Gnome

Ik heb in m'n barebone een CF2IDE zitten met een 2GB kaartje, ik zal vanavond eens kijken wat voor type kaart er in zit.
Ik gebruik het zelf voor een 'mirror' van m'n mailstore etc.
Streaming enz gaat nog niet bijzonder snel, nu komt dat ook dat ook omdat ik geen hi-speed card gebruik.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het CF kaartje voor het OS (Ubuntu in mijn geval). Op het moment gebruik ik de 1GB Kingston kaart, maar die is eigenlijk net te klein. Vandaar dat ik een grotere zoek.
M'n server is een single board pc, zegmaar een complete pc met Via C3 1GHz op een ISA achtige insteekkaart. Dat bordje heeft een CF slot onboard.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SanDisk Ultra II, Extreme III en Extreme IV 2GB kaartjes werken prima in mijn CF -> IDE adapter.
Ik haal wel maar 34 MB/s met de Extreme IV (die zou normaal 40MB/s moeten geven).

Ik gebruik dit trouwens ook voor een media PC. Nu moet ik alleen nog iets vinden om dat gezeur over een ontbrekende swap file weg te krijgen ;)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik heb een TwinMOS Ultra-X (140X speed) 1GB, maar het kaartje draait in Windows in PIO-mode (geen DMA dus), en haalt max ongeveer 7MB/s.
Hebben meer mensen hier last van?

Ook is het niet gelukt om er Windows van te laten booten, installeren werkt wel (WINDOWS-map wordt gemaakt), maar de bestanden in de root (zoals boot.ini e.d.) ontbreken....

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Pagina: 1