Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VSS2005] Achtergrondkleur meerdere solutions

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Soms heb ik meerdere solutions open. Is het mogelijk om de achtergrondkleur bij elke solution verschillend te hebben?
Via Tools -> Options -> Font Colors verander ik altijd de eigenschappen voor -alle- solutions en ik vraag me dus af of ik het ook per solution kan opslaan.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nee, dat kan niet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
Was er al bang voor. Ik heb gemerkt dat er wel een soort 'work-around' is door settings te exporteren/importeren. Als ik een solution open en ik wil een bepaalde achtergrondkleur dan kan ik bepaalde settings importeren. Niet echt wat ik wil, maar wel een mogelijkheid...

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:13:
Was er al bang voor. Ik heb gemerkt dat er wel een soort 'work-around' is door settings te exporteren/importeren. Als ik een solution open en ik wil een bepaalde achtergrondkleur dan kan ik bepaalde settings importeren. Niet echt wat ik wil, maar wel een mogelijkheid...
Ik heb alleen ervaring (nog) met VS6, maar daar kun je toch met Add-Ins een en ander 'randomizen'. Misschien kan dat ook met de nieuwe VS .NET omgevingen...

Verwijderd

Topicstarter
Blijkt uteindelijk toch niet zo moeilijk als ik dacht!

Met een batch-file kun je aan de prompt je 'kleur-settings' meegeven.

De batchfile ziet er dan zo uit:

Midtone.cmd
code:
1
2
3
@echo off
echo Setting Visual Studio Settings to: "MidtonesVariant.vssettings"
"C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 8\Common7\IDE\devenv.exe" /ResetSettings "M:\Visual Studio 2005\Settings\MidtonesVariant.vssettings"

Als ik wil switchen naar een andere achtergrondkleur, dan start ik gewoon een ander cmd-bestandje op die mijn gebruikelijke 'yellow-achtergrondkleur' direct inlaadt bij het opstarten van visual studio...

Tip: Hierbij is het belangrijk dat in het ge-exporteerde settings bestand alleen maar de Font en Colours opgeslagen zijn. Dus expres niet alle andere settings zoals keyboard shortcuts enzo. Anders worden die ook overschreven en ik heb gemerkt dat dat niet erg handig is.

Ik vond veel verschillende achtergrond-thema's door er gewoon op internet naar te zoeken. Een site die thema's verzameld is bijvoorbeeld: http://idehotornot.ning.com/