HELP! videodrivers zorgen ervoor dat pc niet meer start

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008

• Topgunn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-07 17:37
Hoi,

Van de week een tweedehandse PC gekocht, bij de koper "alles" nagelopen, goed gekeurd en ding mee naar huis genomen,
Thuis aangekomen, PC aangesloten, en hij reboot meteen na het XP splashscreen. Dit deed ie elke keer als ik hem opnieuw aanzet.
Safe mode geprobeerd, niks aan de hand.
Computer opnieuw geinstalleerd met XP Pro en SP2, nog geen windowsupdate gedaan want PC hangt nog niet aan internet, en met de windows drivers deed de videokaart het prima.
Toen de ATI driver (nieuwste gedownload) geinstalleerd en, gereboot en hoppa, CRASHT ie weer.

Dus, ik heb nu het vermoeden dat de videokaart tijdens het vervoer beschadigt is geraakt, ik rij nl. nogal sportief (lomp). Want met windows drivers wel goed, ATI drivers niet goed, lijkt erop dat ATI de videokaart op een andere manier benadert als Windos, misshien gedeeltes van de kaart probeert te benaderen die stuk zijn.

MAar.... hoe kan ik nu verifieren dat de kaart kapot is? Zonder dat ik van vrienden hun videokaarten ga lenen om die bij mij er in te prikken.

Zijn er bij jullie hardware testtooltjes bekend?

Overigens: De foutmelding was: 0x0000007 en dan een hoop 0x000 etc erachter.

Videokaart: Sapphire X1900xtx
Mobo: Asus P5B

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-07 23:34
Steek je kaart es in een andere pc?

Heb trouwens nog een X1900XTX'je over, mocht je die kaart willen vervangen als ie dood is...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

^ Dat werkt op GoT niet zo, daar is V&A op T.Net voor. :(

@TS
Verwijder zorgvuldig alle bestanden die met de VGA-kaart te maken hebben. Zijn aardig wat tooltjes voor. Installeer dan de nieuwste driver en kijk wat er dan gebeurt.

ARME AOW’er

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07 17:57
Guardian Angel schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:13:
^ Dat werkt op GoT niet zo, daar is V&A op T.Net voor. :(

@TS
Verwijder zorgvuldig alle bestanden die met de VGA-kaart te maken hebben. Zijn aardig wat tooltjes voor. Installeer dan de nieuwste driver en kijk wat er dan gebeurt.
hij had al geformateerd.

ik heb dit probleem ook gehad. zou je kunnen vertellen wat voor videokaart (sorry zie het al) welke voeding?
bij mij bleek het te zijn dat als ik drivers installeerde dat mijn scherm in standby ging bij het inlog scherm wanneer de videodrivers geladen werden.
bleek achteraf dus dat met de drivers de kaart waarschijnlijk meer energie zuipte dan met de standaard windows drivers. ik heb toen het kabeltje voor extra voeding naar de videokaart omgewisseld voor eentje die alleen aan de videokaart hing en verder niets anders van stroom hoefde te voorzien. en het probleem was opgelost.

dus belangrijk om te kijken wat voor videokaart en voeding je hebt. hoeveel ampere er op de 12v lijn staat is ook belangrijk... kun je op de sticker van de voeding vinden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Schreeuwerige topictitels zijn ongewenst. Die "HELP!" is nergens voor nodig.
MAar.... hoe kan ik nu verifieren dat de kaart kapot is? Zonder dat ik van vrienden hun videokaarten ga lenen om die bij mij er in te prikken.
Niet. Punt. Dat is de essentie van het troubleshooten: onderdelen uitwisselen en zo achterhalen waar het fout gaat. Begin daar eens mee (en zie ook de Hangen & Opstarten Troublshooter in PMG, dit zou stiekem ook een voedingsissue kunnen zijn - maar hoe waarschijnlijk dat is kunnen we niet zeggen want je hebt nagelaten ook maar iets over je voeding te melden)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.