dvd speler + 5.1 set op htpc

Pagina: 1
Acties:

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2025
Vanavond heb ik één van de laatste dingen van mn tv+htpc uitgezocht... althans, bijna.
Ik ben op zoek gegaan naar oplossingen om m'n dvdspeler+5.1 set (Philips HTS 3300) aan te sluiten op de htpc. Omdat ik niet de hele tijd die pc aan wil hebben (bijvoorbeeld als ik gewoon tv kijk of alleen een dvdtje) wil ik de Philips dvd speler die ik nu heb behouden. Hier zit dus een 5.1 setje aan vast. Prima geluid voor mij, maar nu wil ik dezelfde boxjes gebruiken voor als ik een film kijk vanaf de pc.

Momenteel zit mijn tv aangesloten op de dvdspeler via scart en is er een 2e tv aangesloten op de AUX van de dvdspeler. (althans, als ik op aux druk op de remote, krijg ik geluid van 2e tv).
De 2e tv gaat sowieso weg, dus ik dacht deze lijn naar de nieuwe htpc te zetten. Maar deze lijn bestaat uit 2 tulp stekkertjes.

Nu vroeg ik me dus af, hoe sluit ik deze aan op mn htpc?

Ik heb wat opgezocht via de quicksearch en kwam bij wat topics waar verlengsnoertjes (tulp -> mini jack) werden aangeraden. Maar wat ik dan niet snap, m'n geluidskaart heeft 3 uitgangen (center, front, rear) en hoe sluit ik daar dan 2 tulps op aan?

Of is het alleen mogelijk om stereo geluid door te geven en dus geen volledig werkend surround geluid?

Nu zag ik een Sound Blaster Xi-Fi Platinum ergens staan met volgens mij 2 tulp aansluitingen op de 5.25" bay. Maar dit ding is eigenlijk geen optie omdat ik een Sonata III wil gaan gebruiken als kast en ik wil deze altijd dicht hebben. (en 200 euro lijkt me ook beetje overdreven..)

Dus m'n vragen;
-verlies ik surround als ik zo'n verloopstekker gebruik (tulp -> mini-jack)
-hoe sluit ik dat aan? (2 tulp -> 3x mini jack)
-mogelijkheden tot aankoop nieuwe geluidskaart met tulp aansluitingen?

Verwijderd

Vraag 1: ja, maar via de HTS3300 kun je op aux waarsdchijnlijk nog een dolby prologic (II) upsampling toepassen. Klinkt voor geen meter maar heb je wel "surround" vanaf een stereo signaal.
vraag 2: minijack in htpc front, kabeltje minijack - 2x tulp kost geen drol.
vraag 3: google en pricewatch zijn je vrienden maar doet niets af aan je probleem van een stereo aux aansluiting.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens onderstaande pic die ik van de philips-site trok:

Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/sca/sca/051024/051024114729_1034.jpg

heeft je HTS geen 5.1 ingangen. Dan kun je dus alleen maar een stereo-signaal hebben, en dan verlies je dus idd je surround.
Een beetje afhankelijk van wat voor geluidskaart je nu hebt, kun je gewoon een verloopje kopen van je PC naar je HT. Aan de ene kant twee tulpjes, aan de andere kant een 3,5mm jackplug (vgl koptelefoon van je walkman / mp3)

Nieuwe geluidskaart zou ik iig niet doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2025
Bedankt voor de replies !
Ik heb nu mn laptop aangesloten op de tv om het allemaal te testen en via mini-jack -> 2x tulp heb ik geluid via mn philips set. Helaas niet surround, maar wel stereo (en uit alle boxjes) en ik vind het allemaal wel prima zo :)

Ik kijk even laatste episode van Heroes af ;)