[Gezocht] Datacenter/Serverruimte voor shoot

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een datacenter/serverruimte om een paar foto's te maken. Het moet een ruimte zijn waar zeg maar zo'n straatje 19" racks staan met servers/switches/routers enzo.

Maar...er is altijd een maar...

gezien de thematiek en het doel van de foto's moet ik in staat zijn om bij één switch/router of ander 'ding' waar een hoop draden in gaan (aan de voorkant, duidelijk zichtbaar) alle draden los te maken en willekeurig te verbinden. Niet aanbevolen voor productiesystemen (tenzij je toch ontslag gaat nemen...) Doel is namelijk om eerst een foto te maken van een complete kabelsalade en daarna een van een nette situatie.
En aangezien het ding natuurlijk wel in het rack moet zitten, denk ik dan aan een reserveswitch, backup- of testsysteem. Of een nieuw datacenter in aanbouw. Dat zou helemaal mooi zijn.

Wie weet iets?

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:07
Kan je hiervoor niet beter gebruik maken van Stock foto's? Of hier even snuffelen: http://www.sysadminday.com/gallery.html

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Nee. Er moeten eigen elementen in voorkomen. Stockfoto's had ik anders zelf ook al bedacht.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Geen idee waar het staat, maar ik weet dat de KPN een show opstelling heeft ergens in het land waar ze laten zien wat KPN aan data apparatuur verkoopt, een soort etalage dus.

Ik heb hier ooit eens foto's van gezien en omdat dit allemaal fake is, er draait immers geen echte data doorheen, lijkt het me voor jou doel uitermate geschikt.

Probeer het eens via een KPN buisness point, misschien weten die waar je moet zijn. Succes.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Kan me niet voorstellen dat dit gaat lukken. Maar als je nou zelf een switch-achtig ding regelt en alle kabels alvast goed/fout/slordig verbind dan hoef je alleen maar dat ding erin te schuiven.
Maar waarom zou een bedrijf je dat laten doen, vaak is het al een drama om binnen te komen, zonder een draad aan te raken. Het risico/gevolg is gewoon te groot dat er iets gebeurd

www.casarodriguillo.com

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb 2 24-poorts switches staan en een 12-poorts hub waar je wat mee kunt knoeien. Een 19"-kast en serverruimte heb ik niet ;) Maar wellicht is er in een studio-setup wat mee te bereiken.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:43:
Probeer het eens via een KPN buisness point, misschien weten die waar je moet zijn. Succes.
Hou lekker voor je ajb

[ Voor 26% gewijzigd door Floor-is op 27-05-2007 11:07 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Pinin schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:22:
Kan me niet voorstellen dat dit gaat lukken. Maar als je nou zelf een switch-achtig ding regelt en alle kabels alvast goed/fout/slordig verbind dan hoef je alleen maar dat ding erin te schuiven.
Maar waarom zou een bedrijf je dat laten doen, vaak is het al een drama om binnen te komen, zonder een draad aan te raken. Het risico/gevolg is gewoon te groot dat er iets gebeurd
En? Kan ik hiet iets mee?

Ja, bedanken voor de vriendelijke reply bijvoorbeeld? :/

[ Voor 6% gewijzigd door Zoefff op 26-05-2007 14:00 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsja idd, benader een DC hiervoor. De meeste hebben nog wel een leeg rack ergens waar je dan een eigen kabelsalade in kunt maken. Een bestaande situatie aanpassen gaat je niet lukken omdat er over 't algemeen vrij veel verkeer rond gaat. Bovendien, in colo's zijn de kabels naar switches e.d. meestal wel enigszins netjes gedaan. De echte problematiek voor dat soort dingen vind je in kantoren.

[ Voor 50% gewijzigd door CyBeR op 26-05-2007 12:49 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Probeer het anders eens bij een ROC ofzo waar ze een opleiding hebben in de 'systeembeheerder'-achtige opleidingen (weet niet hoe ik het moet noemen anders). Ik weet niet in welke regio je een lokatie zoekt, maar ik weet dat een dergelijke opleiding in Den Bosch bestaat (Willem 1 of 2 college, verwissel het altijd met het poppodium...) en wellicht hebben die een 'oefenruimte' voor die kiddo's om te leren.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
mphilipp schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:45:
[...]
[mbr]Ja, bedanken voor de vriendelijke reply bijvoorbeeld? :/[/]
Vriendelijke reply of niet, niemand heeft iets aan een 'het lukt je toch niet' reply. Misschien moet je daar op gaan modbreaken. Als iemand dan zo nodig moet reageren, open dan een notepad ofzo.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:34:
Probeer het anders eens bij een ROC ofzo waar ze een opleiding hebben
Da's een goeie! Ik ga daar eens achter aan.

• Zoefff
  • Laatst online: 14:03

Zoefff

❤ 

mphilipp schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:19:
[...]

Vriendelijke reply of niet, niemand heeft iets aan een 'het lukt je toch niet' reply. Misschien moet je daar op gaan modbreaken. Als iemand dan zo nodig moet reageren, open dan een notepad ofzo.
Dat zie je dan toch verkeerd. De betreffende persoon probeert gewoon behupzaam te zijn en is van mening dat je dit veel beter zelf kan proberen dan bij een bedrijf. Dat jij er dan zo bot op reageert vind ik niet toepasselijk. Als je er niets aan denkt te hebben, reageer er dan gewoon niet op, maar ga niet op een semi-sarcastische manier reageren :)

Als je het niet eens bent met mijn modbreak dan kan je per DM (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif) contact met me opnemen, niet binnen dit topic :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Laat ik me er dan ook maar eens tegenaanbemoeien:
1. Vertel ons eens waarvoor het nodig is, wat het plan is, wat het beoogde resultaat moet zijn en wie de opdrachtgever is (school, werk, whatever)
2. Er zijn echt wel bedrijven waar jij in het Datacenter mag, maar dan moet je wel mensen kennen. Niet geheel toevallig ken ik wel mensen, maar je moet je afvragen of jouw houding anderen uitnodigt om jou te helpen. ;)
3. De flame richting KPN is en niet gepast en genoteerd in je notes :)

Bericht hierboven

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Door mijn werkzaam heden als HP proliant engineer, kan ik je vertellen uit eigen ervaring. dat het in alle datacentra verboden is om te foto's te maken. tenzij er vooraf een akkoord wordt over gemaakt. Dus wil je foto's gaan maken in een DC, regel het van te voren.

Ik schat je kans groter bij een wat groter bedrijf die zelf diverse racks heeft staan. In een beetje fatsoenlijke ruimte. Niet ooit een stage ergens gelopen, waar je nog een mazzeltje tegoed hebt. Of een kennis werken bij een groter bedrijf die je misschine in contact kan brengen met een systeem beheerder ?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
fleppuhstein schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:15:
Door mijn werkzaam heden als HP proliant engineer, kan ik je vertellen uit eigen ervaring. dat het in alle datacentra verboden is om te foto's te maken. tenzij er vooraf een akkoord wordt over gemaakt. Dus wil je foto's gaan maken in een DC, regel het van te voren.

Ik schat je kans groter bij een wat groter bedrijf die zelf diverse racks heeft staan. In een beetje fatsoenlijke ruimte. Niet ooit een stage ergens gelopen, waar je nog een mazzeltje tegoed hebt. Of een kennis werken bij een groter bedrijf die je misschine in contact kan brengen met een systeem beheerder ?
Nonsens, ik kan je zo een stapeltje foto's sturen van het datacentrum waar we onze servers hebben hangen, ook toen we nog geen eigen rack hadden en allemaal andere servers er ook gewoon op staan.

Ze gaan daar echt niet over zeuren hoor.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Officieel is het in geen enkel Datacenter toegestaan foto's te maken Megamind, misschien had je de bordjes eens moeten lezen. :)

Bericht hierboven

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Megamind schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:18:
[...]

Nonsens, ik kan je zo een stapeltje foto's sturen van het datacentrum waar we onze servers hebben hangen, ook toen we nog geen eigen rack hadden en allemaal andere servers er ook gewoon op staan.

Ze gaan daar echt niet over zeuren hoor.
Okee stel, Ik krijg deze foto's in handen van jou omdat ik geintreseerd ben in dataruimte. En jij geeft mij die foto's en ik zie mijn andere servers erop staan. Dacht je niet dat ik dan over de zeik zou gaan.

Als er op willekeurig foto's andermans servers staan, kan dat voor eventueele hackers waardevolle info zijn. Het is gewoon een stukje veiligheid, en daarom zijn audio en visuele opname's verboden in DC.
Het is net zoeits als dat sommige datacentra geen grote reklame borden op de zijkant hebben, om niet herkend te worden. Ga mar na dat er alleen in A'dam al ruim 20 datacentra zijn. Als jij ze allemaal kan opnoemen is het knap. Zijn gewoon allemaal veiligheids beperkingen. Om een risicio te voorkomen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
fleppuhstein schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:31:
[...]

Okee stel, Ik krijg deze foto's in handen van jou omdat ik geintreseerd ben in dataruimte. En jij geeft mij die foto's en ik zie mijn andere servers erop staan. Dacht je niet dat ik dan over de zeik zou gaan.

Als er op willekeurig foto's andermans servers staan, kan dat voor eventueele hackers waardevolle info zijn. Het is gewoon een stukje veiligheid, en daarom zijn audio en visuele opname's verboden in DC.
Het is net zoeits als dat sommige datacentra geen grote reklame borden op de zijkant hebben, om niet herkend te worden. Ga mar na dat er alleen in A'dam al ruim 20 datacentra zijn. Als jij ze allemaal kan opnoemen is het knap. Zijn gewoon allemaal veiligheids beperkingen. Om een risicio te voorkomen.
Ik heb anders in Redbus en in Telecity met een camera gefilmd, met een fototoestel rondgelopen en zelfs andere racks gefotografeerd en daar totaal niet geheimzinnig over gedaan. Sterker: er hangen gewoon publiek toegankelijke webcams waar iederen 24/7 doodleuk op kan kijken. Daarnaast is het natuurlijk 'security by obscurity' als niemand mag weten waar je servers hangen.

Niet om te zeggen dat ik vind dat iedereen maar doodleuk zo'n DC moet mogen binnenlopen en gaan staan neuzen en filmen of fotograferen, maar ik denk dat je toch ook eens bij jezelf moet nagaan wat er mis is als je al over de zeik gaat omdat iemand je servers in een rack ziet hangen.

Ik heb trouwens ook nooit bordjes gezien die dat verbieden; de bordjes die ik gezien heb verbieden een boel, maar dat heb ik niet gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 27-05-2007 11:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Ik herinner mij dat vorig jaar / 2 jaar geleden ook een fotoshoot werd gedaan in een DC, deze werd later op de Belgische TV uitgezonden.
Het bedrijf was Realroot.
Misschien dat je daar iets wijzer van wordt.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Okay guys, genoeg offtopic gelul weer... Ontopic of een slot erop. :)

Bericht hierboven

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RobIII schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:43:
[...]

Ik heb anders in Redbus en in Telecity met een camera gefilmd, met een fototoestel rondgelopen en zelfs andere racks gefotografeerd en daar totaal niet geheimzinnig over gedaan. Sterker: er hangen gewoon publiek toegankelijke webcams waar iederen 24/7 doodleuk op kan kijken. Daarnaast is het natuurlijk 'security by obscurity' als niemand mag weten waar je servers hangen.
Policy van Redbus is om het in ieder geval gecontroleerd te doen. Dat heeft niet eens zo zeer te maken met de privacy van klanten, maar eerder met concurrentie overwegingen, met name stroom. Redbus heeft grote moeite met het leveren van voldoende stroom.
Floris schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:07:
Okay guys, genoeg offtopic gelul weer... Ontopic of een slot erop. :)
Oeps dat zag ik te laat.

Ontopic, ik zou eens bellen met een aantal datacenters. Misschien via via een ingang vinden, dat lijkt me het meeste kans op succes geven.

[ Voor 19% gewijzigd door jant op 27-05-2007 12:39 ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

jant schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:37:
[...]

Policy van Redbus is om het in ieder geval gecontroleerd te doen; natuurlijk zullen daar altijd uitzonderingen zijn. Dat heeft niet eens zo zeer te maken met de privacy van klanten, maar eerder met concurrentie overwegingen, met name stroom. Redbus heeft grote moeite met het leveren van voldoende stroom.
Dat is ten eerste algemeen bekend (en een algemeen probleem onder DC's) en bovendien zie ik niet in hoe een foto iets bekend zou kunnen maken over stroom, tenzij je mischien een metertje richting 'Overload' fotografeert.

Anyway zoals ik al zei, als je contact opneemt met een DC en duidelijk maakt wat je wilt doen, waarom en welke compensatie je bereid bent te bieden kom je denk ik al een heel eind.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 27-05-2007 12:39 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

mphilipp schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:09:
Ik ben op zoek naar een datacenter/serverruimte om een paar foto's te maken. Het moet een ruimte zijn waar zeg maar zo'n straatje 19" racks staan met servers/switches/routers enzo.

Maar...er is altijd een maar...

gezien de thematiek en het doel van de foto's moet ik in staat zijn om bij één switch/router of ander 'ding' waar een hoop draden in gaan (aan de voorkant, duidelijk zichtbaar) alle draden los te maken en willekeurig te verbinden. Niet aanbevolen voor productiesystemen (tenzij je toch ontslag gaat nemen...) Doel is namelijk om eerst een foto te maken van een complete kabelsalade en daarna een van een nette situatie.
En aangezien het ding natuurlijk wel in het rack moet zitten, denk ik dan aan een reserveswitch, backup- of testsysteem. Of een nieuw datacenter in aanbouw. Dat zou helemaal mooi zijn.

Wie weet iets?
Misschien is het mogelijk 2 serverruimtes te gebruiken.
1 voor de nette draden en de foto's waarin je het hele straatje racks ziet

en 1 die in opbouw is voor de draden troep (of als je de foto's van dichtbij neemt, zou je foto's van een 19 inch rack kunnen maken en daar een dradentroep van maken, dan heb je niet een 2e serverruimte nodig maar een 19 inch rack)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Floor-is

Floor-is

5.2

Whee een slotje omdat men lekker offtopic blijft doorlullen *O*

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.