Toon posts:

Terminal Server met Group Policy van Domain Controller

Pagina: 1
Acties:
  • 514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wij hebben een Windows 2003 Server Standard Edition als Domain Controller
Er zijn 10 users accounts aangemaakt op de Domain Controller, de gebruikers zijn ingelogd op de Domain Controller.

Nu willen wij een Terminal Server gebruiken, dus wij hebben nog een Windows 2003 Server (ook Standard Edition) die als Terminal Server gaat functioneren.. die is dus lid van de NT Domain..

De vraag is hoe kan ik zorgen dat de 5 gebruikers die verbinding gaan maken (van buiten) naar Terminal Server dezelfde gebruikersaccount kan gebruiken zoals ze normaal op het werk gebruiken? Maar dan met beperking dat ze bepaalde dingen niet mag doen of zien. Bijvoorbeeld een beperkte start menu, mag geen rechtermuis knop klikken, etc, etc (met Group Policy)..

Want als ik een OU ga maken, de group policy hier bepalen en de 5 gebruikers hieronder zetten dan hebben ze ook beperkte toegang op hun eigen computer op kantoor..

Kan iemand misschien helpen? Hoop dat je begrijp wat ik bedoel.. :)

Alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die vraag is toch al uitgebreid beantwoord in WinNT 4 & Windows Server 2003 Terminal Server ?
Het is de bedoeling dat je zelf moeite doet, en wat jij vraagt is al heel vak besproken. Lees maar eens over loopback policies en active directory. Met NT4 wordt het lastig.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 08:15:
Die vraag is toch al uitgebreid beantwoord in WinNT 4 & Windows Server 2003 Terminal Server ?
Het is de bedoeling dat je zelf moeite doet, en wat jij vraagt is al heel vak besproken. Lees maar eens over loopback policies en active directory. Met NT4 wordt het lastig.
wie heeft het hier over nt4 :?

loopbackpolicy is wat je zoekt...

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In zijn vorige topic over dit onderwerp gaf ie aan dat ie een 2003 TS in een NT4 domain wilde hangen.
Vermoedelijk is er nu wel een (test) AD voorhanden, maar zit de TS nog in het NT4 domain?
loopbackpolicy is wat je zoekt...
Eensch, maar dan wil je wel je TS in je AD hebben staan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er is geen NT4 meer..
Ik heb nu over Windows 2003 servers als domain controller en nog eentje als Terminal Server..

OK, ga verder zoeken over loopback policies en active directory.. bedankt!

• Zwelgje
alt-92 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:59:
[...]

In zijn vorige topic over dit onderwerp gaf ie aan dat ie een 2003 TS in een NT4 domain wilde hangen.
Vermoedelijk is er nu wel een (test) AD voorhanden, maar zit de TS nog in het NT4 domain?
mijn nederige excuses, ik had niet gezien dat de link van sfj naar een topic verwees waarvan de topicstarter ook de topicstarter was.

:$

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet geprobeerd.. Maar is dit wat ik ongeveer nodig heb?

How to apply Group Policy objects to Terminal Services servers

Ik ga nu 'Method 1' even volgen...

• Zwelgje
volg dan gelijk method 2 (loopback) dat is de enige goede oplossing

Pagina: 1