Na heel lang hier vele topics doorgelezen te hebben en de best buy guides van de FP aandachtig gevolgd te hebben, en vooral lang nadenken, ben ik tot de volgende configuratie gekomen:
Zal m'n keuzes natuurlijk even toelichten ook:
Deze processor is volgens mij méér dan voldoende (zeker in combinatie met de videokaart) om HD materiaal af te spelen en verder gewoon alles lekker vloeiend en zonder problemen te doen. Verder liggen de prijzen van AMD gunstiger dan die van Intel, dus zal niet weten waarom ik een Intel zou nemen eigenlijk.
Moederbord blijkt gewoon goed te zijn, en ik heb verder ook geen idee wat er niet goed aan is of beter zou kunnen. Maar deze werd regelmatig aangeraden, dus maar gewoon gekozen...
Een 400 GB hardeschijf om alles op te nemen en nog eentje van 80 GB voor Windows en het timeshiften enz... kreeg van meerdere mensen te horen dat 2 schijven toch ietsjes lekkerder werkt dan 1 schijf. En bovendien blijken deze schijven erg goed en stil te zijn!
Deze Gigabyte 8500 GT is een van de weinige 8500 die ook HDCP ondersteunt. Voorlopig verwacht ik dat nog niet nodig te hebben, maar voor die paar euro meer dan bijvoorbeeld een Asus zie ik geen reden om deze niet te nemen, en die Asus wel. Bovendien is deze natuurlijk ook passief gekoeld, erg belangrijk voor me.
Verder: die kast vind ik gewoon heel mooi en blijkt ook goed/stil te zijn!
2GB RAM lijkt me met Vista wel zo lekker werken.
Die TV kaart is ongeveer de enige keus die je hebt als je 2 tuners wilt hebben!
Ik wil wel alles kunnen afspelen en kunnen branden als het nodig is, daarom ook een DVD brander, lijkt me gewoon goed? Blijkt iig niet de luidruchtigste te zijn.
Ik wil de HTPC aansluiten op de versterker, daarom een simpele geluidskaart die ik alleen nodig heb voor SP/DIF
Toetsenbord, afstandsbediening, montage en een kabel om hem aan te sluiten op te TV
Dan heb ik nog enkele korte vraagjes ook:
- AMD Athlon 64 X2, 4400+ (65w), Socket AM2, Boxed € 101,38
- Asus M2A-VM € 60,87
- Samsung Spinpoint T133, 400 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 88,13
- Samsung SpinPoint P80, 80 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II € 38,94
- GigaByte GV-NX85T256H,DDR2, PCI Express x16, 256MB € 98,1
- Antec NSK2400, Zilver, zwart € 91,7
- Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 reepjes € 62,28
- Hauppauge WinTV PVR 500 MCE, PCI € 99,01
- NEC AD-7170S, Serial ATA150, Zilver, OEM € 29,12
- Sweex 5.1 Sound Card with Digital Out PCI, Retail € 14,01
- Microsoft Remote Keyboard voor MCE, Zwart, Retail € 51,98
- Microsoft OEM REMOTE CTRL W RECEIVR € 21,49
- Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit, NL € 84,41
- Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie € 48,99
- OEM HDMI - DVI kabel, 2 m € 13,92
Zal m'n keuzes natuurlijk even toelichten ook:
Deze processor is volgens mij méér dan voldoende (zeker in combinatie met de videokaart) om HD materiaal af te spelen en verder gewoon alles lekker vloeiend en zonder problemen te doen. Verder liggen de prijzen van AMD gunstiger dan die van Intel, dus zal niet weten waarom ik een Intel zou nemen eigenlijk.
Moederbord blijkt gewoon goed te zijn, en ik heb verder ook geen idee wat er niet goed aan is of beter zou kunnen. Maar deze werd regelmatig aangeraden, dus maar gewoon gekozen...
Een 400 GB hardeschijf om alles op te nemen en nog eentje van 80 GB voor Windows en het timeshiften enz... kreeg van meerdere mensen te horen dat 2 schijven toch ietsjes lekkerder werkt dan 1 schijf. En bovendien blijken deze schijven erg goed en stil te zijn!
Deze Gigabyte 8500 GT is een van de weinige 8500 die ook HDCP ondersteunt. Voorlopig verwacht ik dat nog niet nodig te hebben, maar voor die paar euro meer dan bijvoorbeeld een Asus zie ik geen reden om deze niet te nemen, en die Asus wel. Bovendien is deze natuurlijk ook passief gekoeld, erg belangrijk voor me.
Verder: die kast vind ik gewoon heel mooi en blijkt ook goed/stil te zijn!
2GB RAM lijkt me met Vista wel zo lekker werken.
Die TV kaart is ongeveer de enige keus die je hebt als je 2 tuners wilt hebben!
Ik wil wel alles kunnen afspelen en kunnen branden als het nodig is, daarom ook een DVD brander, lijkt me gewoon goed? Blijkt iig niet de luidruchtigste te zijn.
Ik wil de HTPC aansluiten op de versterker, daarom een simpele geluidskaart die ik alleen nodig heb voor SP/DIF
Toetsenbord, afstandsbediening, montage en een kabel om hem aan te sluiten op te TV
Dan heb ik nog enkele korte vraagjes ook:
- Iets aan te merken op het systeem?!

Om een of andere manier twijfel ik nog ergens aan die videokaart (Gigabyte is toch gewoon een goed merk?) Maar verder denk ik wel gewoon een heel goed systeem te hebben. - Ik wil hem graag op Azerty kopen alleen staan daar meerdere Hauppauge 500, welke moet ik kiezen?! Ik snap dat de MCE kit ook een afstandsbediening bevat, verder nog verschil?
- Op Azerty zie ik ook verschillende afstandsbedieningen staan van MS, daar nog verschil in?
- Hoe zit het met software? Ik heb Windows Vista draaien dan maar moet ik dan PowerDVD, WinDVD of PureVideo Decoder erbij kopen? Zoja, welke van de 3? Iemand toevallig goede tests ergens gezien?
[ Voor 0% gewijzigd door FabianNL op 25-05-2007 09:44 . Reden: spelfoutjes ]