Toon posts:

Code10 : Dit apparaat start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey tweakers,

Ik heb een ( inmiddels 3+ jaar oude ) Jewel Brilliant 2775 laptop die altijd goed heeft gewerkt, tot ik een tijdje terug formatteerde. Alles werkte behalve het installeren van de ATI-Mobility Radeon 9000 grafische kaart. Ik krijg altijd de melding: ' Code10 Dit apparaat start niet '.

Ik heb geprobeerd het apparaat te verwijderen en opnieuw te installeren met verschillende drivers, maar jammer genoeg nog zonder succes. Iemand nog een idee? of is de kaart gewoon kapot..

alvast bedankt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een apparaat start niet duidt vaak op conflicten met evt. andere apparaten..hoe zit het met IRQ's ed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel wat zoekwerk gedaan vandaag over IRQ, omdat ik er nog nooit van had gehoord.., maar ik heb Windows XP Pro op de laptop ( sorry, misschien had ik dat meteen erbij moeten zeggen ) en dat schijnt nogal een probleem te vormen bij het wijzigen/bekijken van IRQ's. Als iemand een idee heeft hoe dit te doen hoor ik het graag!

Zijn er andere OS waarbij dit soort dingen / eventuele conflicten makkelijker te vinden zijn?

alvast bedankt voor de reactie

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07 21:13

LordofWhatever

Uuhhh....?

IRQ-conflicten zijn niet dingen waar windows iets aan kan doen (behalve over zeuren... ;) ). daarvoor moet je in de bios zijn. ik kan je niet zo even vertellen hoe of wat, elk bios is anders.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.