Toon posts:

Acer oververhit

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds augustus 2006 heb ik een notebook van Acer, de Aspire 5040. Niet geweldig, maar doet zn werk en voldoet aan mijn eisen zeg maar ;)

Gisteren merkte ik dat ie wel érg warm werd (warmer dan normaal), dus even uitgezet en "laten rusten". Vandaag werd hij echter kokend heet. Het deed bijna pijn aan mijn vingers om er nog langer mee te werken, en na 1.5 uur rust is hij weer ontzettend warm.
Acer is atm onbereikbaar en ik heb er nu iets onder gezet aan de achterkant, maar hij blijft heet. Het rare is dat hij ook geen geluid maakt, hij zoemt niet, niets. En er komt steeds een beetje hete lucht uit de linkerkant (waar die ventilator zit).

Ik maak geregeld de onderkant schoon (zo'n soort roostertje van de koeler), heb 'm alleen nog nooit opengemaakt om de binnenkant af te stoffen oid.

Wat ik me dus afvraag is waarom dit ding zo ontzettend heet wordt, en of ik er zelfs iets aan kan doen? Of is het verstandiger om morgen acer te bellen en te kijken wat zij erover te zeggen hebben, aangezien het nog binnen het garantiejaar valt?
Ik ben echt bang dat ie zometeen uit het niets overlijdt :/

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

Koppensneller

winterrrrrr

Morgen inderdaad maar eens Acer bellen. Als je de laptop zelf openmaakt heb je kans dat je meer sloopt en/of dat je garantie verloopt, das op dit moment natuurlijk niet een slimme zet.

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Zelf heb ik een Acer Travelmate 8100 (3 jaar garantie). Na een jaar in gebruik viel die vanzelf uit doordat die te warm werd tijdens het gamen. Acer gebeld en die zijden dat ik hem moest schoonblazen, dit leek mij stug want dan blaas je juist de stof naar binnen toe in een laptop.

Op mijn werk nagevraagt en de technische dienst vertelde mij dat je de acer laptops mag open maken tijdens de garantie. Dit heb ik toen gedaan waarna ik heb uitgeblazen heb met een compressor op de plaatsen waar het "veilig" was.

Zeker weten doe ik het niet of het echt mag van Acer, maar bij mij heeft het wel gewerkt. Hij was daarna zo stil als toen ik hem kocht :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga hem echt niet zelf openmaken :D Mij kennende sloop ik iets heel belangrijks en dan is het eigen schuld, dag garantie :P

Maar op zich, komt er dan echt een meneer van Acer om mn laptop schoon te maken?! Lijkt me een beetje sterk eigenlijk.. Kan je dan voor elk wissewasje bellen van hee, kom eens oplossen.
Ik weet gewoon niet waarom ie zo heet wordt. Hij staat wel een uurtje of 10 aan (dagelijks) maar ik game niet, ik heb geen downloads, geen grote progs... en ik doe eens in de zoveel tijd schijfopruiming en defragmentatie. Ik ben een ideale laptopgebruiker O-)

Het is mij dan ook echt een raadsel waarom hij zo heet wordt (echt bijna kokend, best eng), en dat hij daarbij helemaal geen koelgeluiden maakt. Straks implodeert er iets of zo :X

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Lijkt er op dat de fan niet goed werk of vol met stof zit ofzo.. als het koelblok vol zit met stof koelt hij niet meer.
Denk dat dat je probleem is, moet je hem toch open (laten) maken en schoon maken.

Verder was het misschien handig geweest om in de TS even op te nemen dat het een laptop is, niet iedereen kent alle model nummers uit z'n hoofd ;)

[edit]
Er gaat ook geen meneertje van Acer langs komen. Als het onder garantie gefixt gaat worden zul je hem waarschijnlijk af moeten leveren bij een acer servce center bij jou in de buurt.

[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 24-05-2007 23:00 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Spike_wolf schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:58:
Lijkt er op dat de fan niet goed werk of vol met stof zit ofzo.. als het koelblok vol zit met stof koelt hij niet meer.
Denk dat dat je probleem is, moet je hem toch open (laten) maken en schoon maken.

Verder was het misschien handig geweest om in de TS even op te nemen dat het een laptop is, niet iedereen kent alle model nummers uit z'n hoofd ;)
TS heeft de OP aangepast ;)

duidelijker? :P
Pagina: 1