Toon posts:

[XP home] Vensters in taakbalk verdwenen*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds kort heb ik een probleempje.
Ik kan perfect vensters minimaliseren in windows, maar ze worden niet op de startbalk geplaatst.
De startbalk ziet er normaal uit, maar de geminimaliseerde balkjes verdwijnen als het ware.Ze zijn nergens te zien.Dat maakt het computeren knap lastig !
Is er een knop om de standaard instellingen van de startbalk terug te zetten? of kan ik (liefst) via het register enkele aanpassingen maken ? Of is er iemand die weet waar ik over spreek, en weet hoe het opgelost kan worden ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik mis het één en ander aan aanvullende informatie in je topic.

Zo vertel je er niet bij over welk OS het gaat, ook niet in je topictitel.
Willen we hier wel graag terugzien, zie de Windows Clients - Policy
Verder: wat heb je zelf tot nu toe geprobeerd om het op te lossen?
Nieuwe gebruiker aangemaakt, gekeken of het daar ook gebeurt?
Ander Thema gekozen bijvoorbeeld?

Als je even je OS aangeeft met een TopicReport *Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/icon_hand.gif* dan zetten we dat nog even in de titel voor je.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om windows XP home edition service pack 2.
Computer van Packard Bell.

Systeemherstel lukt niet.Mislukt telkens.Bij andere gebruikers juist hetzelfde probleem.
Volledige virusscan, spyware scan en opruim van de PC helpen niet ...

Als iemand een tipje heeft over hoe ik systeemherstel kan fixen zonder de voorgaande herstelpunten te wissen, dat mag dat ook altijd uitgelegd worden ... Thanks .

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix. Ding heet overigens taakbalk(taskbar), niet startbalk.
Misschien dat dat nog behulpzaam kan zijn bij het zoeken.

Dat je geen systeemherstel kan doen vind ik overigens wel een beetje merkwaardig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Probeer eens explorer.exe te killen en opnieuw te starten (in het ctrl-alt-del scherm: nieuwe taak -> explorer.exe).
alt-92 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:55:
Dat je geen systeemherstel kan doen vind ik overigens wel een beetje merkwaardig.
Dat heb ik altijd met systeemherstel, zal wel te maken hebben met drivers/gekke software ofzo :? Geen idee, maakt me ook niet uit, ik zet systeemherstel altijd uit :P.

[ Voor 60% gewijzigd door stefan001 op 25-05-2007 17:58 ]

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Op deze pagina kan je nummer 240 even downloaden. Het is een vbs (VBScript) downloaden. Als het goed zorgt die er weer voor dat je je vensters terug hebt in je taakbalk (let wel op, het is eigenlijk een reset, dus er kunnen ook andere dingen veranderen).

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mannen !

Ik zal het gauw eens proberen, en ik laat zeker weten hoe alles afgelopen is.
Ik zal beginnen met het uit-en inschakelen van "explorer.exe",
en als dat niet helpt voer ik zeker dat vbs script eens uit.

Tot gauw.

ps : de systeemherstel-fout komt vaker voor dan je denkt.Zal wel een (nooit opgeloste) bug in windows XP zijn.Vista heeft hier naar verluidt geen problemen mee...

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost !

Het uitschakelen en vervolgens weer inschakelen van explorer.exe haalde niets uit.
Een reboot deed ook niets goeds, maar het VBS scriptje heeft de hele boel in enkele seconden
opgelost.

Heel erg bedankt!

Sander.
Pagina: 1