[Ajax] Op achtergrond iets in variabele laden

Pagina: 1
Acties:

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
Aangezien ik niet echt weet hoe deze materie heet, is het erg moeilijk om te zoeken op Google/GOT. Vandaar deze vraag. Ikzelf ben bezig met een Intranetje waar ik m'n TODO-dingetjes en dagelijkse links op kwijt kan. Echter nu heb ik een PHP script geschreven dat een lijstje van de komende 4 dagen uit mijn Google Calender haalt. Het genereren van het lijstje duurt natuurlijk even. Tijdens het genereren wil ik echter wel dat m'n intranet-paginaatje wel volledig wordt geladen.

Jullie snappen het al: ik wel d.m.v. Ajax op de achtergrond een variabele vullen met de output van mijn PHP-script. Echter hoe heet dit? Ik heb al gezocht op Google naar enkele voorbeelen. Zo ook een simpel script dat 'op de achtergrond' een RSS-feed parst en als deze helemaal klaar is (d.w.z. gevuld in een javascript variabele) deze weergeeft door het volgende:
code:
1
document.getElementById("rss").innerHTML = content

Maar ik maak nu geen gebruik van een RSS, ik maak gebruik van een bestand op de server. Ik vind het lastig uitleggen, maar ik doe een stapsgewijze poging:

- Intranet wordt geladen. In een div plaats ik 'bezig met laden'.
- d.m.v. ajax wordt (de output van) mijn PHP-bestand in een variable gezet
- als dit klaar is, vervang ik de tekst door de gevulde variabele.

Kunnen jullie mij op weg helpen hoe dit heet?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
ajax?

Je kan toch als ajax klaar is met laden de content schrijven naar je divje?

• smeerbartje
Ja dat is de bedoeling. Maar hoe vul ik een variabele in Ajax, met de inhoud uit een ander bestand?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je zegt zelf dat je een php paginatje maakt die het lijstje maakt, je kan deze toch een signaaltje laten sturen via ajax dat ie klaar is? Je kan het php script je gewenste output laten echo'en...

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/309/ ;)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:51

BCC

Jij zoekt een XHTTPRequest. Kijk eens naar prototype. Dit is een javascript library die hier een mooi frameworkje voor heeft.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• smeerbartje
Megamind schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:19:
Je zegt zelf dat je een php paginatje maakt die het lijstje maakt, je kan deze toch een signaaltje laten sturen via ajax dat ie klaar is? Je kan het php script je gewenste output laten echo'en...

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/309/ ;)
Dankje.. hiermee is het gelukt. 't Werkt nu allemaal goed. ... als je maar weet waarop je moet zoeken :).

• youngster
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 09:48
Het zou leuk zijn als je de oplossing met ons zou delen.. }:O Dan kunnen mensen met een soortgelijke vraag er via de search ook achter komen ipv weer een nieuw topic openen..

Real programmers don't comment their code... it was hard to write, it should be hard to read!

Pagina: 1