Aangezien ik niet echt weet hoe deze materie heet, is het erg moeilijk om te zoeken op Google/GOT. Vandaar deze vraag. Ikzelf ben bezig met een Intranetje waar ik m'n TODO-dingetjes en dagelijkse links op kwijt kan. Echter nu heb ik een PHP script geschreven dat een lijstje van de komende 4 dagen uit mijn Google Calender haalt. Het genereren van het lijstje duurt natuurlijk even. Tijdens het genereren wil ik echter wel dat m'n intranet-paginaatje wel volledig wordt geladen.
Jullie snappen het al: ik wel d.m.v. Ajax op de achtergrond een variabele vullen met de output van mijn PHP-script. Echter hoe heet dit? Ik heb al gezocht op Google naar enkele voorbeelen. Zo ook een simpel script dat 'op de achtergrond' een RSS-feed parst en als deze helemaal klaar is (d.w.z. gevuld in een javascript variabele) deze weergeeft door het volgende:
Maar ik maak nu geen gebruik van een RSS, ik maak gebruik van een bestand op de server. Ik vind het lastig uitleggen, maar ik doe een stapsgewijze poging:
- Intranet wordt geladen. In een div plaats ik 'bezig met laden'.
- d.m.v. ajax wordt (de output van) mijn PHP-bestand in een variable gezet
- als dit klaar is, vervang ik de tekst door de gevulde variabele.
Kunnen jullie mij op weg helpen hoe dit heet?
Jullie snappen het al: ik wel d.m.v. Ajax op de achtergrond een variabele vullen met de output van mijn PHP-script. Echter hoe heet dit? Ik heb al gezocht op Google naar enkele voorbeelen. Zo ook een simpel script dat 'op de achtergrond' een RSS-feed parst en als deze helemaal klaar is (d.w.z. gevuld in een javascript variabele) deze weergeeft door het volgende:
code:
1
| document.getElementById("rss").innerHTML = content |
Maar ik maak nu geen gebruik van een RSS, ik maak gebruik van een bestand op de server. Ik vind het lastig uitleggen, maar ik doe een stapsgewijze poging:
- Intranet wordt geladen. In een div plaats ik 'bezig met laden'.
- d.m.v. ajax wordt (de output van) mijn PHP-bestand in een variable gezet
- als dit klaar is, vervang ik de tekst door de gevulde variabele.
Kunnen jullie mij op weg helpen hoe dit heet?