Mijn Laptop aansluiten op mijn surround set?

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb sinds afgelopen weekend een Laptop, en dus niet meer een normale PC.
Daar zat een SB audigy in en surround sound werkte perfect met de surround set(logitech)
Echter zit in deze laptop geen Soundblaster, absoluut een minder goeie kaart,maar dat is niet erg.
Ik wil alleen tijdens het gamen graag geluid over alle speakers, nou is dit denk ik een probleem...aangezien ik maar 1 stekkertje (front speakers) in de laptop kan gebruiken.
Die gaat in de headphones uitgang, ik heb alleen maar geluid over mijn front speakers, de rest niet....is dit wel mogelijk op een of andere manier? In Vista sound opties heb ik al gekeken of ik dit kon kiezen of wat dan ook,,,maar heb niks kunnen vinden. Betekent dit gewoon gamen met koptelefoon op, of is dit wel degelijk mogelijk?

Zepto Znote 6214W

Intel(R) Core(TM)2 CPU T7200 @ 2.00ghz
RAM:2046MB
Windows Vista Premium
Geforce go 7600 512MB
High definition audio card

Verwijderd

Volgens de Zepto site heeft jouw laptop een S/PDIF uitgang (digitaal, optisch). Als je surround set dat ook ondersteunt is 't een kwestie van een kabeltje aanschaffen.
Ondersteunt je Logitech set alleen analoog, dan moet je op zoek naar of een surround set die 't wel aan kan, of naar een externe oplossing die S/PDIF naar 6 analoge signalen omzet.

• devilsnight
De set kan absoluut optisch aangesloten worden, mijn PS2 en Xbox360 zijn allebei via optical cables aangesloten op die set. Maar mijn laptop zelf heeft niet zo'n optical uitgang. die herken ik zo.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Externe (USB/PCMCIA) geluidskaart geen optie?

• devilsnight
Mja, allemaal extra kosten weer. Terwijl ik dan als andere optie een prima Sennheiser koptelefoon heb. Kijk als ik nou die set gelijk kon aansluiten, dan zou dat mooi zijn. Of kost zo'n externe kaart niet vreselijk veel?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat is zo op te Googlen. Bijvoorbeeld de Audigy 2 Notebook van Creative.

Je kan met een paar splitters natuurlijk wel het geluid over alle speakers gooien maar echt 5.1 is dat natuurlijk niet.

[ Voor 46% gewijzigd door fsfikke op 24-05-2007 22:57 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
devilsnight schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:41:
Maar mijn laptop zelf heeft niet zo'n optical uitgang. die herken ik zo.
Je weet dat er ook optische (toslink geloof ik) kabels zijn die een jack uiterlijk hebben, alleen het kopje is van glas oid.

Verwijderd

Laptops hebben vaak de optische aansluiting in de hoofdtelefoon-jack. Schakel maar eens de s/pdif in, waarschijnlijk zie je dan rood licht uit je hoofdtelefoon-jack komen. Je hebt dan een convertorkabeltje nodig van deze aansluiting naar een toslink aansluiting.

/edit: je komt in de buurt ;) ^^

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 23:02 ]

• devilsnight
Klopt er komt een rood lichtje uit. Dan zal binnenkort eens opzoek gaan naar zo'n kabeltje.
Eerst maar even verder met de koptelefoon dan :)

[ Voor 60% gewijzigd door devilsnight op 24-05-2007 23:11 ]

Verwijderd

Tadaa, je hebt je optische uitgang gevonden. Nu nog een convertortje halen bij de Mediamarkt ofzo...
Afbeeldingslocatie: http://i18.ebayimg.com/03/i/07/e1/a4/21_1_b.JPG
:)

• devilsnight
Ok dus zo eentje moet ik bij de MM halen? De ene gaat het logitechsurround set receivertje in en de andere gaat in de Zepto? hmmm, misschien morgen even kijken bij de MM dan.

[ Voor 61% gewijzigd door devilsnight op 24-05-2007 23:31 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

devilsnight schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:30:
Ok dus zo eentje moet ik bij de MM halen? De ene gaat het logitechsurround set receivertje in en de andere gaat in de Zepto? hmmm, misschien morgen even kijken bij de MM dan.
Volgens mij heeft de Media Markt niet het monopolie in die stekkertjes ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

I don't care waar je het haalt :+ maar dat is wel typisch een winkel die dat soort stuff heeft.
Via Internet kan natuurlijk ook, bijvoorbeeld hier (was het plaatje ook vanaf geript ;) )

Verwijderd

Ook al zou je je laptop via de optische kabel aansluiten, dan heb je volgens mij nog steeds geen 5.1 geluid in games, aangezien je laptop waarschijnlijk geen DD-live ondersteund. Je hebt dan alleen surround sound bij films etc.

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb voor mijn laptop een Hercules USB 5.1 Channel Audio Adapter gehaald. Kostte 3 tientjes bij de MediaMarkt en heb nu wel geluid uit alle boxen van m'n 5.1 setje. Of het het ook echt surround is of dat overal hetzelfde geluid uit komt, is me nog niet opgevallen. Het werkt iig en je kan er nog los een koptelefoon en/of microfoon op aansluiten (microfoon en oortje zitten erbij).

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Heb zelf ooit zo'n Jack/Toslink converter bij elektronica-online gekocht (zelfs als je hem los zou bestellen ben je incl verzendkosten nog goedkoper uit dan de MM, MM rekent sowieso op alles 500% marge ofzo).
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=190

Anyhow.. ik had zelf hierover ook een vraag.. ik heb dus ook een laptop met spdif. Deze gebruikt de Realtek HD audio chip (produceert 7.1 geluid) en ik vroeg me af of ik beter geluid zou krijgen als ik bijv. een externe geluidskaart van Creative zou aanschaffen.

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Ik denk dat dat niks uitmaakt. Digitaal = digitaal en als je s/pdif gebruikt maakt dat niet veel uit of je een el-cheapo kaart hebt. Als je met je kaart analoog wil aansluiten kan het wel degelijk helpen.
Pagina: 1