Onlangs had ik het geluk voor een week een training bij Sun te mogen volgen in 'Silicon Valley'. Dit was te danken aan een prijs die ik gewonnen heb met een project op school
Ook was het mijn eerste mogelijkheid om eens goed te experimenteren met mijn eerste dSLR, de Nikon D50. De gebruikte lens bij alle foto's is de humble Nikkor AF-S 18-70mm. Alle foto's zijn genomen op de 'P'-stand, ik ben voornamelijk bezig geweest met het zoeken van leuke composities en fotomomenten. De foto's zijn niet nabewerkt, afgezien van een crop hier en daar.
Dit zijn de eerste foto's die ik voor een redelijk kritisch publiek neergooi, dus ik ben benieuwd wat jullie er van vinden

Dit zijn de eerste foto's die ik voor een redelijk kritisch publiek neergooi, dus ik ben benieuwd wat jullie er van vinden
#1 Bay Area National Dance Week I |
De eerste dag beland ik meteen in een of ander dansfestival. Een prima gelegenheid om wat te oefenen. Goed aan deze foto vind ik zelf de pose die is vastgelegd. Het is minder dat de 'hoofdjes' van het publiek het beeld een beetje verstoren. Helaas was het niet goed mogelijk om dichterbij te komen. Klik voor grotere versie. |
Instellingen: 1/800s at F8 (70mm) |
#2 Bay Area National Dance Week II |
Erg jammer van dat groene petje, maar ik vind ook hier weer dat het moment waarop de foto is gemaakt wel goed is. Dit is een crop uit een grotere foto, die ik verder niet zo spannend vond. |
Instellingen: 1/400s at F5 (70mm) |
#3 San Jose |
Het hotel zit vlakbij het vliegveld dus er komen voortdurend vliegtuigen over. De JPEG compressie maakt deze foto een stuk lelijker, maar ik vind de silhouetten en het licht erg mooi. |
Instellingen: 1/1000s at F16 (52mm) |
#4 San Francisco - Lombard Street |
Deze foto laat zien dat San Francisco inderdaad op steile heuvels is gebouwd. Ik had denk ik nog iets meer met de scherptediepte moeten spelen, omdat ik de achtergrond nu nog iets te 'scherp' vind. |
Instellingen: 1/250s at F8 (31mm) |
#5 Transamerica Pyrimad |
De blauwe lucht met de bomen en dit grote gebouw, ik vind het wel een mooie compositie. |
Instellingen: 1/320s at F9 (18mm) @ ISO200 |
#6 Golden Gate Bridge |
Prachtige brug, met een kleur die mooi afsteekt tegen de blauwe lucht. |
Instellingen: 1/320s at F9 (18mm) |
#7 Spooky building |
Genomen vanaf de Golden Gate Bridge. Dit vind ik zelf een van de beste foto's die ik gemaakt heb, door de kleuren en de compositie. Klik voor een grotere versie. |
Instellingen: 1/320s at F9 (18mm) |
#8 Muir Woods National Park |
Tijdens een wandeling geschoten op een heuvel, naar boven kijkend. |
Instellingen: 1/500s at F11 (18mm) |
#9 The Pacific I |
Ik had ook voor twee dagen een auto gehuurd, waarmee ik langs de kust ben gereden. Erg mooi, met veel strandjes. Deze auto vond ik best geschikt om als 'model' te gebruiken. |
Instellingen: 1/800s at F14 (18mm) |
#10 The Pacific II |
Hier had ik graag die wakeboarders wat dichterbij gehad, maar dat lukte niet zomaar |
Instellingen: 1/1250s at F9 (62mm) |
#11 Golden Gate Park I |
Hier had ik eigenlijk iets meer van de fietser op de foto willen zetten, maar ook zo vind ik dat het wel leuk is uitgepakt. Door de foto laag bij de grond te nemen krijg je wel een leuk perspectief |
Instellingen: 1/400s at F10 (18mm) |
#12 Golden Gate Park II |
Mooi moment om een foto te maken vond ik, vooral doordat je de 'actie' goed ziet door de bal die in de lucht zweeft en de houding van de jongen. Het is misschien jammer dat zijn gezicht erg donker is. |
Instellingen: 1/400s at F10 (18mm) |