Toon posts:

Touchscreen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geïnteresseerd in touch screen m.b.t. besturen van een bepaald muziekprogramma (Ableton Live) tijdens een optreden.

Hoe ver is deze techniek inmiddels voor de doodgewone consument?
Wat ik zoek is een goed betaalbare en redelijk nauwkeurige touch screen.

Deze zijn bijvoorbeeld erg netjes geprijsd, maar kan ik daar mijn ding wel mee doen?

Het is niet de bedoeling dat ik speciale software moet gaan schrijven alvorens ik zo'n ding voor mijn programma kan gebruiken ofzo.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Vrijwel alle (moderne) touchscreens werken gewoon als een standaard muis, dus je kunt er in principe alles mee wat je ook met een muis kunt. Verschil is alleen dat de touchscreen een absolute positie oplevert terwijl terwijl het bij een muis ook/vooral om relatieve bewegingen gaat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kan je met ableton niet beter een midi-controller nemen, dat lijkt mij iig een stuk lekkerder werken. Daarnaast is het nog goedkoper ook.

Verwijderd

Kijk ook is op de site van elo-touch, die gasten zitten al zo lang in die business -> en ik echt duur zijn ze tegenwoordig ook niet echt meer.

Verwijderd

Topicstarter
RvO_6 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:55:
Kan je met ableton niet beter een midi-controller nemen, dat lijkt mij iig een stuk lekkerder werken. Daarnaast is het nog goedkoper ook.
Uiteraard zou ik voor elke effect parameter gewoon midi knoppen willen blijven gebruiken, maar voor het aanturen van onderlinge clips (loops) wordt dat te onoverzichtelijk als je veel clips hebt.

Daarom zie je de meest live acts die ableton gebruiken effecten freaken met midi controllers, maar de loops laten beginnen doormiddel van het touchpad van de laptop.
Dat kan gewoon intuïtiever/directer lijkt me. Zo'n touch screen zou ik schuin in een case kunnen inbouwen met daarbij de nodige midi knoppen.