• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Dag allemaal,

Ik ben geen photoshop genie. Ik kan wel het een en ander ermee voor elkaar krijgen met behulp van tutorials etc. Alleen nu weet ik even niet hoe ik iets kan maken. Heb al gekeken of ik iets van tutorials erover kan vinden, alleen schijnbaar zijn die er niet of goed verstopt. Het gaat om het volgende.

Ik heb een foto, die wil ik gaan bewerken zodat de hele afbeelding wit is en je alleen belangrijke details in het zwart krijgt. Dus echt alles 1 kleur. Het is een kleuren foto met behoorlijk wat details erop. Het moet het effect zoals onderstaande link krijgen, jullie kennen het shirt vast wel.

http://i76.photobucket.co...iezer82/jesus_homeboy.jpg

Maar dan dus met een eigen afbeelding, een daadwerkelijke foto.

Wie kan me vertellen hoe ik dus een foto om kan zetten naar deze zwart wit stijlen.

Verwijderd

Ga eens aan de slag met brightness en contrast instellingen, daar kun je vaak wel een enigszins overeenkomend effect mee krijgen. Maar dit is een tekening, dat maakt het allemaal wat makkelijker :)

• Damocles.NL
Ja, vandaar ook de nieuwsgierigheid of het kan. Met een tekening ligt het toch allemaal wat anders. Daar was ik al bang voor.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

En je kunt het aantal kleuren reduceren tot 2 (ook al zijn zwart en wit geen kleuren). In cominatie met de contrast/brightness instellingen kun je een aardig eind komen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Herby schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:24:
En je kunt het aantal kleuren reduceren tot 2 (ook al zijn zwart en wit geen kleuren). In cominatie met de contrast/brightness instellingen kun je een aardig eind komen.
Wit is in tegenstelling tot zwart juist wél een kleur.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Damocles.NL
Hoe kan ik de kleuren reduceren tot 2 kleuren? Je bedoeld waarschijnlijk niet de foto in grijswaarden weer te geven.

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:51
Je kunt het sketch->stamp filter gebruiken, dat vind ik zelf ook wel een coole filter om snel een leuk effect mee te krijgen.

3D portfolio - mijn deviantART

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Met bovenstaande eens. Zie mijn icon.. Is ook met die funtie gedaan. Dat is voor zover ik weet de enige manier om dat effect enigszins te bereiken. Alleen ben ik bang dat als je teveel detail hebt het heel druk eruit zal zien.

[ Voor 11% gewijzigd door plapz0r op 24-05-2007 22:45 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
xXPLAPXx schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:42:
Met bovenstaande eens. Zie mijn icon.. Is ook met die funtie gedaan. Dat is voor zover ik weet de enige manier om dat effect enigszins te bereiken. Alleen ben ik bang dat als je teveel detail hebt het heel druk eruit zal zien.
Er zijn in Photoshop bijna altijd meerdere manieren om iets te doen, en dat filter is zeker niet de enige manier. Detail kun je verminderen door eerst een Gaussian Blur toe te passen. Verder zou ik ervoor kiezen doormiddel van de levels curves aanpassen dit te bereiken; het geeft meer vrijheid in wat wit en wat zwart dient te worden.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

In photoshop. Image > Adjustment > Threshold.
Maakt van een willekeurige afbeelding een twee kleuren (wit en zwart) plaatje. Als je dat eenmaal gedaan hebt en je voelt je geroepen om het mooier te maken ga je nog eventjes illustrator in voor het betere vector werk.

|{ brrr }] |

Pagina: 1