Wireless scannen met laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.222 views sinds 30-01-2008

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hallo Tweakers.

Ik wil een keer voor de gein met mijn laptop een rondje fietsen en kijken hoeveel draadloze netwerk verbindingen ik kan vinden.

Nou stop ik de laptop die aan staat in me tas en ga een rondje fietsen. Maar ik zoek dus een programma die real time kan scannen en opslaan welke er gevonden zijn.

Als het niet in windows vista kan (wat op de laptop staat) . Dan zoek ik een live cd van linux of kleine linux versie die ik kan instaleren en dan het programma downloaden wat ik nodig heb om te scannen

Ik moet dus gewoon kunnen scannen terwijl ik een rondje aan het fietsen ben. En als ik weer thuis aan kom en de laptop open doe ik een scherm zie waar alle gevonden netwerken worden getoond.

Me Wirless device is: Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG.
Ik hoop dat de mede tweakers de lol er wel van in zien en ik er dus niks kwaads mee wil doen :*)

[ Voor 6% gewijzigd door sontax op 24-05-2007 20:04 ]

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Normaal zou networkstumbler wel werken. En als je een gps module connect, kan hij zelfs de coordinaten van router/accesspoint zeggen! (kanje vervolgens exporteren naar google earth of dergelijke)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

tokesnugerd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:24:
Normaal zou networkstumbler wel werken. En als je een gps module connect, kan hij zelfs de coordinaten van router/accesspoint zeggen! (kanje vervolgens exporteren naar google earth of dergelijke)
Inderdaad, en NetStumbler kan gewoon een log bijhouden in ieder geval. :)

• sontax
  • Niet online
Bij mij staat er dat Netstumbler niet werkt. Als ik op scannen drukt staat er heel even scanning en dan toegang geweigerd.

• sontax
  • Niet online
Ik heb nu Kismet op een backtrack 2 final live cd draaien het en werkt bij me eigen netwerken.
Kan ik de gevonden netwerken gewoon opslaan? want over een uurtje ga ik al een rondje fietsen dan

Verwijderd

sontax schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:30:
Bij mij staat er dat Netstumbler niet werkt. Als ik op scannen drukt staat er heel even scanning en dan toegang geweigerd.
Volgens mij moet je hier ook de 'Windows wireless service' bij stoppen als je gaat scannen met Netstumbler.

Netstumbler is een prima programma, ooit eens met de trein vanuit hengelo > almelo > 38 netwerken... :P

• sontax
  • Niet online
haha, Maja ik woon hier beetje afgelegen de buren wonen 100 meter veder dus ik vind hier geen andere wireless netwerken dan me eigen.

Daarom ga ik maar even kijken of het werkt in het dorp en dan gewoon doorfietsen naar school.
Maar ik hoorde dat niet al die progjes een 3945ABG Maar veel van die pcmia kaarten met prism ofzo hier heb ik veder geen verstand van maar als deze niet te duur zijn en volledig ondersteund worden door linux wil ik dit wel een keer besteden.

Verwijderd

Er is een bepaalde chip dat juist door netstumbler en dergelijk goed ondersteund wordt.

Ik had vroeger mijn oudere laptop ingeseald met doorzichtige folie en een verlengstuk op m'n PCMCIA-Wireless kaart gesoldeerd (wat dus diende als extra bereik voor de antenne). Ook aluminiumfolio wikkelen om je kaart helpt al :P

Is wel lachen hoor ;) Vooral in de buurt van flats enzo

• sontax
  • Niet online
Ja ik zoek een goede pcmcia kaart dat goed word ondersteund voor dat soort dingen voor niet te veel maar ze kosten toch rond de 50 euro ? wat duurder mag ook wel als het maar goed werkt

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-03 14:20

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat je het voor de lol doet , en er geen kwaad mee in de zin hebt zal vast zo zijn; echter druist het in tegen de policy van Netwerken.
Wij staan geen topics toe waarin dit soort zaken (technisch) besproken worden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.