Toon posts:

standalone dvdrecorder : hoe converteren ?

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met mijn standalone dvdrecorder iets op dvdr opneem , kan ik het niet afspelen op een gewone dvdplayer.Er zijn altijd 2 mappen op zo'n dvdrw : Video_TS en Video_RM.
Als ik enkel de video_TS-map via Nero wil gebruiken om een gewone dvd te branden , zijn deze niet leesbaar in een gewone dvdplayer.wat kan ik doen ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Hoogstwaarschijnlijk moet je je DVD afsluiten voordat de meeste normale DVD-players ze kunnen lezen. Er zal vast wel ergens in het menu van je recorder een optie voor zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door voodooless op 24-05-2007 20:03 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
neen , afsluiten is enkel nodig bij een dvdr , niet bij een dvdrw

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Een Philips zeker ?
Kijk eens wat er in de mappen VIDEO_TS staat en VIDEO_RM.
Een "normale" dvdspeler kan alleen overweg met een video_ts map, volgens mij staan de opgenomen bestanden in de video_rm map (recorded media). Je zult het dus op je pc in orde moeten maken om het af te spelen op een gewone dvd speler.

/addon
Op het werk hebben we zo'n recorder die video_rm mappen maakt, ik kan me vaag iets herinneren dat je iets moet doen (op de recorder) om het leesbaar te maken voor een gewone dvdspeler. Maar dat werkte niet goed, dus heb ik het maar op de pc in orde gemaakt.

Trouwens wat Voodooless zegt klopt wel, de meeste recorders sluiten de sessie wel maar de dvd niet, om een dvdrw in een gewone speler leesbaar te maken MOET de dvd gefinalizzzed zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Caveman op 27-05-2007 10:23 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
ik heb via Nero de Video_Ts-map gebrukt om een dvdr te schrijven , maar Nero geeft de foutmelding :
'dvd video files reallocation failed' , en de dvdr is ook onleesbaar.Dus , de struktuur in deze map is niet in orde

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Dat heb je weleens, vooral met downloads. VTS-fix kan het soms weer fixen

www.casarodriguillo.com

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Geef eens wat meer info, wat voor bestanden staan er in de video_ts en video_rm map, dus maw. ff een lijstje. waarschijnlijk komen we daar wat verder mee.

de enige info die we nu hebben is dat nero nix bakt van een video_ts map, daar kom ik niet verder mee.

Verwijderd

Topicstarter
in de Video_TS map staan :
VIDEO_TS..BUP
VIDEO_TS.VOB
VTS_01_0.IFO
VTS_01_2.VOB
VIDEO_TS.IFO
VTS_01_0.BUP
VTS_01_1.VOB
VTS_01_3.VOB

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 16:02 ]

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 09:18:
neen , afsluiten is enkel nodig bij een dvdr , niet bij een dvdrw
Wel als je een dvdrw wilt afspelen op dvd speler. Je kunt geen bestandsstructuur van een dvdrw gebruiken als je het wilt afspelen met een gewone dvd speler. Die bestandsstructuur kent je dvd speler immers niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Seth_Chaos op 29-05-2007 16:02 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ok, de structuur lijkt in orde. Eigenlijk zou het er zo uit moeten zien;
VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS.IFO
VTS_01_0.BUP
VTS_01_0.IFO
VTS_01_1.VOB
VTS_01_2.VOB
VTS_01_3.VOB
VTS_01_4.VOB
VTS_01_5.VOB

Waarbij VIDEO_TS.IFO het root menu is en VTS_01_0.IFO het title menu VIDEO_TS.BUP en VTS_01_0.BUP zijn backup bestanden van de bijbehorende ifo's. de VOB bestanden zijn de daadwekelijke opnames. Probeer eens een VOB bestand af te spelen met powerdvd oid.
Als dat lukt dan zijn je opnames in orde, je kunt dan bv. met ifoedit nieuwe ifo's aanmaken. Ifoedit is een wat lastig programmatje maar er staat een goede tutorial op de videohelpcom.

Verwijderd

Topicstarter
VOB_bestand afspelen met Power dvd lukt niet
Pagina: 1