Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Edit schrijf de waardes op verander dan even naar dchp en volg dan de handleiding hierboven.
[ Voor 31% gewijzigd door muppet99 op 24-05-2007 19:56 ]
Carpe Diem
Dan krijg ik:asfaloth_arwen schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:50:
als je ipconfig /all doet, wat heb je dan als gateway/DHCP/DNS server?
IP = 192.168.1.8
Gateway = 192.168.1.254 (de ZYXEL dus)
DHCP enabled = no
DNS = 192.168.1.254
deze waarden staan trouwens handmatig ingesteld in m'n NETWORK settings van m'n LAN.
Overigens, deze waarden werken dus. :-)
Oh ja, ik heb zelfs ergens genoteerd dat het adres van die Linksys 192.168.1.1 zou zijn, maar daar krijg ik geen verbinding mee... (ook ping niet)
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ja dat klopt, maar dat wil ik eigenlijk als laatste resort, omdat ik destijds ook lang aan het klooien was voor het werkte. En daarmee help ik de instellingen (dat zijn er vast niet veel, maar destijds kostte het ook moeite!) in de LINKSYS om zeep.cybersteef schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:53:
En mocht het nou helemaal niet meer kunnen, dan kun je natuurlijk altijd even die router resetten naar factory defaults.
Welke netwerkverbinding? En wat is het adres van m'n LINKSYS dan?muppet99 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:54:
verbinding verbreken tussen mdem en router ----> netwerkverbinding herstellen---> inloggen op linksys....
Verwijderd
[quote}Welke netwerkverbinding? En wat is het adres van m'n LINKSYS dan?[/quote]
Wat dacht je van je actieve netwerkverbinding.... waarmee je dus communiceerd met je linksys, oftewel je lanverbinding oftewel..... het adres van je linksys moet je al bekend zijn.... das je standaard gateway wanneer je mijn bovenstaande post hebt gevolgd
[ Voor 40% gewijzigd door muppet99 op 24-05-2007 20:01 ]
Carpe Diem
Zie je precies wat er allemaal actief is op het netwerk.
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Verwijderd
en dan kan je precies zien welke ip adressen er actief zijn in jou netwerk.
Verwijderd
Sommige pakketjes worden gewoon gefilterd of jusit doorgegeven aan de zyxel dmv de gateway, andere pakketjes worden gefilterd door ping of death en andere firewall instellingen die misshcien actief zullen zijn. Handmatig uitvissen bied meer zekerheid
Iedereen had volgens mij wel een goede oplossing, maar dit werkte! Het was de 192.168.1.15... wie 'm DAAR op heeft gezet?Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:58:
even een ipscanner downloaden bijvoorbeeld http://www.angryziber.com/ipscan/
en dan kan je precies zien welke ip adressen er actief zijn in jou netwerk.
Maar erg bedankt iedereen, ik kan verder!