Na een tijdje met ubuntu te hebben gewerkt besloot ik eens te kijken hoe kde werkt. Na een 5 tal minuten te hebben geprobeerd vond ik het al niks dus wilde het er weer afgooien. Het probleem is nu dat ik nog steeds alle kde applicaties heb
. Blijkbaar als je remove kde-desktop doet haalt hij niet alles weer weg wat ik er daarvoor allemaal aan dependencies heb meegekregen emt de install
Is er een makkelijke manier om weer een kde-loos schoon gnome systeem te krijgen? Ik heb al gegoogled en kwam daar oplossingen tegen als aptitude. Leuk maar dat meot je vanaf begin af aan gebruiken waar het nu al te laat voor is.
misschien dat apt-get autoremove de rest van alle applicaties weghaalt.
autoremove zorgt er namelijk voor dat alle packages waar niet naar gelinkt wordt, worden verwijderd...
autoremove zorgt er namelijk voor dat alle packages waar niet naar gelinkt wordt, worden verwijderd...
[ Voor 5% gewijzigd door Mysteryman op 24-05-2007 19:37 ]
Everybody happy??? I soon change that here we go...
Het "probleem" is dat de apps juist ook onder gnome kunnen draaien. Maar werkt deze niet:Mysteryman schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:37:
misschien dat apt-get autoremove de rest van alle applicaties weghaalt.
apt-get remove kde*
edit:
Om ook instellingen te verwijderen, kun je "remove --purge" gebruiken.
En hier heb ik nog iets gevonden:
Getting Back to a Pure Gnome on Ubuntu
[ Voor 21% gewijzigd door tjmv op 24-05-2007 19:46 ]
Je kan ook libqt3 (of hoe dat ding ook precies heet) verwijderen. QT is de widgetset die door KDE gebruikt wordt, dus elk KDE progsel depend daarop. Alleen:
- Niet alle KDE libs dependen erop, dus die hou je alsnog
- Als Ubuntu standaard met QT en wat QT progs komt, dan verwijder je die ook
edit:
Oh, gewoon deborphan of orphaner zonder argumenten doen trouwens alleen libs... Die mogen normaalgesproken wel altijd weg als er niks op depend. Is samen met die libqt3-verwijder-actie misschien een idee
Oh, gewoon deborphan of orphaner zonder argumenten doen trouwens alleen libs... Die mogen normaalgesproken wel altijd weg als er niks op depend. Is samen met die libqt3-verwijder-actie misschien een idee
[ Voor 14% gewijzigd door deadinspace op 24-05-2007 23:32 ]