Toon posts:

edo ram hetzelfde als sim?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is dat zo?
en als dat zo is, waarom doet de sim het wel en de edo het niet, of moet je dat ergens instellen, bios of mobo (ik zie geen switches

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08

Orac

Ik mis je papa.

EDORAM is een type geheugen. En een SIMM is het type printje waarop de geheugen chipjes zitten.
Dat het niet werkt kan veel redenen hebben: type, snelheid geheugen en bios-instellingen. Om hier beter op te kunnen antwoorden hebben we meer info nodig over motherboard en de SIMMs die je hebt (wat staat daar op?).

• deurknop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11-2023
dat is waar :)

Verwijderd

Topicstarter
oke momenteel ben ik bezig op diezelfde pc en ik ruk er nu liever geen geheugen uit!
Ik zal die dingen gauw posten.
Ik weet dit,

ik heb nu twee simms van elk 16 (een idee over het type) ik heb ook 2x64 edo liggen, die ik even over wilde zetten! ze passen wel in de bank, maar de computer piepte eenmaal piepte tweemaal en bleef piepen...
op het edo(2x64 staat, LGS GM71C18163CJ6 9708)

Verwijderd

Piepen doet hij als hij geen ram vindt. Dan heb je het geheugen er niet goed ingedrukt(let er op eerst schuin in de sleuf steken en dan om kantelen zodat aan de zijkanten de ijzertjes er goed omklikken en het puntje in het gaatje valt).
Het kan dus ook zijn dat ze kaduk zijn of dat je mobo geen 64mb simms ondersteund.
Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk want dan gebruikt hij volgens mij alleen het gedeelte van de simms dat hij wel ondersteund.