Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitgeschreven, geld ontvangen IB-Groep

Pagina: 1
Acties:

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Afgelopen maandag heb ik mij uitgeschreven van school omdat ik een goede baan heb aangeboden gekregen en heb geaccepteerd.

Alleen zag mijn oog vandaag dat er weer studie financiering gestort is op mijn rekening.

Nu is mijn vraag. Had ik hier nog recht op ? Krijg ik een accept giro kaart dat het terug moet ? Of word het bij de schuld opgeteld die ik moet gaan afbetalen over 2 jaar ?

Vast wel iemand die dit weet :)

Blij Met Wilco

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je had je ook uit moeten schrijven bij IBG als je school dit niet heeft gedaan. Ik neem aan dat je je OV-kaart al wel hebt ingeleverd, want anders kun je daar ene dikke boete over krijgen (binnen 5 werkdagen inleveren).

Als je een lening hebt maakt dat geld denk ik niet zoveel uit. Moet je toch terugbetalen. Ik dnek alleen wel dat het voor juni is en daar heb je dus officieel geen recht op.

[ Voor 28% gewijzigd door Palomar op 24-05-2007 18:50 ]

Verwijderd

Dat ligt er allemaal aan
Als je binnen 10 jaar je diploma niet haalt moet je de gehele studiefinanciering terug betalen. Het feit dat je dit vraagt betekend dat je al een diploma hebt gehaald en daarna een 2e studie bent begonnen?

En aangezien je al bent uitgeschreven en je de maand van tevoren studiefincanciering krijgt (geloof ik?) heb je hier geen recht op mijns inziens

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Heb je zelf al dingen uitgezocht?

Dit staat allemaal op IB-groep.nl...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:50:
Dat ligt er allemaal aan
Als je binnen 10 jaar je diploma niet haalt moet je de gehele studiefinanciering terug betalen. Het feit dat je dit vraagt betekend dat je al een diploma hebt gehaald en daarna een 2e studie bent begonnen?

En aangezien je al bent uitgeschreven en je de maand van tevoren studiefincanciering krijgt (geloof ik?) heb je hier geen recht op mijns inziens
Ik heb idd een diploma al ontvangen maar ben dan door gegaan met een hoger niveau, die heb ik niet afgemaakt.
LED-Maniak schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:52:
Heb je zelf al dingen uitgezocht?

Dit staat allemaal op IB-groep.nl...
Ja, maar kwam de situatie nog niet tegen.

Wat zal er trouwens gebeuren als ik het gewoon terug stort naar de tegen rekening ? Zal het dan mislopen of niet ?

[ Voor 22% gewijzigd door -Thunder- op 24-05-2007 18:55 ]

Blij Met Wilco

Verwijderd

-Thunder- schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:53:
[...]

Ik heb idd een diploma al ontvangen maar ben dan door gegaan met een hoger niveau, die heb ik niet afgemaakt.
Dan wordt iedere cent aan stufi die je hebt ontvangen voor dat 'hogere niveau' omgezet naar een lening; dat moet je dus allemaal terug betalen.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:02:
[...]

Dan wordt iedere cent aan stufi die je hebt ontvangen voor dat 'hogere niveau' omgezet naar een lening; dat moet je dus allemaal terug betalen.
Hmz fout, nee ik heb 2 keer gevraagt met ongeveer 2 maand er tussen wat ik moest terug betalen. Ik heb vorig jaar een korte tijd een lening er bij gehad en die hoefde ik alleen terug te betalen.

Misschien om het duidelijker te maken : Ik deed MBO

[ Voor 5% gewijzigd door -Thunder- op 24-05-2007 19:03 ]

Blij Met Wilco

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Afgelopen maandag uitgeschreven. Vandaag is het donderdag. Daar zitten dus 3 dagen tussen. Blijkbaar heb jij geen ervaring met de snelheid van de IB-groep?

Voordat ze doorhebben dat jij iets wil wijzigen zijn er gerust 2 weken verstreken. Zet het geld maar vast apart, je kunt het straks terug gaan betalen.

En volgens mij hoef je stufi die je op het MBO ontvangt niet terug te betalen wanneer je je opleiding niet afmaakt, maar dat kan ik mis hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 24-05-2007 19:05 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:04:
Afgelopen maandag uitgeschreven. Vandaag is het donderdag. Daar zitten dus 3 dagen tussen. Blijkbaar heb jij geen ervaring met de snelheid van de IB-groep?

Voordat ze doorhebben dat jij iets wil wijzigen zijn er gerust 2 weken verstreken. Zet het geld maar vast apart, je kunt het straks terug gaan betalen.
Oke dankje, ik had verwacht dat ze wel sneller waren maarja het blijven amtenaren he :+
En volgens mij hoef je stufi die je op het MBO ontvangt niet terug te betalen wanneer je je opleiding niet afmaakt, maar dat kan ik mis hebben.
Dat klopt :Y

[ Voor 15% gewijzigd door -Thunder- op 24-05-2007 19:06 ]

Blij Met Wilco

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 20:16

Tys

Op welke datum ben je nou exact gestopt met de opleiding? Je hebt namelijk recht op studiefinanciering op het moment dat de maand begint. Als je op 2 Mei een baan accepteert en je meteen uitschrijft krijg je voor die maand toch je financiering. Elk deel van de maand telt als de volledige maand. Ontvang je het bedrag in een nieuwe maand terwijl je al gewoon bent uitgeschreven en aan het werk, dat moet je dit terugbetalen.

Maandag uitgeschreven dus, en ik ga ervan uit dat je met het ontvangen bedrag deze maand bedoelt, dus ja dat is van jou. Volgende maand hoor je niets te krijgen.

Uitschrijven kan telefonisch en wordt direct verwerkt, geen vertraging, wel een aanrader.

[ Voor 23% gewijzigd door Tys op 24-05-2007 19:08 ]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Thiaz schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:06:
Op welke datum ben je nou exact gestopt met de opleiding? Je hebt namelijk recht op studiefinanciering op het moment dat de maand begint. Als je op 2 Mei een baan accepteert en je meteen uitschrijft krijg je voor die maand toch je financiering. Elk deel van de maand telt als de volledige maand. Ontvang je het bedrag in een nieuwe maand terwijl je al gewoon bent uitgeschreven en aan het werk, dat moet je dit terugbetalen.

Maandag uitgeschreven dus, en ik ga ervan uit dat je met het ontvangen bedrag deze maand bedoelt, dus ja dat is van jou. Volgende maand hoor je niets te krijgen.

Uitschrijven kan telefonisch is wordt direct verwerkt, geen vertraging, wel een aanrader.
Ik ben al begonnen met de baan, dus ik zal het terug moeten betalen.

* -Thunder- gaat het geld op de spaar rekening storten.

Ho.. dus het geld wat ik vandaag ontvangen heb is gewoon van mij ?

Oja Telefonisch kan niet meer. het moet via internet of met parpieren ( wee tik niet zeker ) gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door -Thunder- op 24-05-2007 19:12 ]

Blij Met Wilco

Verwijderd

Ga geen geld terugstorten zonder dat je hier bericht van hebt gekregen. Hier zijn procedures en lijkt mij het verstandigste dat je die volgt. :) (zou wat worden als iedereen zomaar geld over en weer gaat sturen)

Bel morgen de IB-groep even op, dan heb je duidelijkheid. :)

Verwijderd

De studiefinanciering die je net hebt ontvangen is voor de maand mei. Aangezien je in mei gewoon ingeschreven stond bij je onderwijsinstelling heb je op deze stufi gewoon recht. Hoe het zit met terugbetalen als je geen diploma haalt weet ik niet, ik heb het nu alleen over het verkrijgen an sich.

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 14:52

AcoLyte!

*evil grin*

um, en wat is er mis met gewoon even te bellen? ...stuk sneller :9

don't mistake lack of talent for genius.

• Noper
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 10:39

Noper

That's a noper...

Heb dit enige tijd terug ook gehad. Je krijgt binnen een aantal maanden een acceptgiro met het verzoek tot terugbetaling. Het wordt dus niet bij je studieschuld opgeteld!

Ze bieden wel de mogelijkheid om terug te betalen in termijnen trouwens..

Mocht jouw studie-instelling je uitschrijving niet op tijd hebben doorgegeven dan is er niks mis en hoef je ook niet terug te betalen!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:42

GaMbiNo

1337

lama. Klopte niks van. :>

[ Voor 95% gewijzigd door GaMbiNo op 25-05-2007 10:20 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Oke ik heb gebeld en het geld wat ik ontvangen heb gisteren is nog gewoon van mij :D gelukkig :)

Leuk extra zakcentje nu :)

Blij Met Wilco

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zie het als Vakantiegeld.. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Dat zal ik al tegen een collega :P Mooi vakantie geld extra :)

Case Closed

[ Voor 5% gewijzigd door -Thunder- op 25-05-2007 11:43 ]

Blij Met Wilco

Pagina: 1