Toon posts:

X-fi voor home studio?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe geluidskaart kopen voor mijn home studio, maar twijfel nu flink.
Op internet leest ik vooral veel over M-Audio, maar ik hoorde ook goede verhalen over de X-fi platinum. Deze kaart komt echter nergens voor in vergelijkingen van kaarten voor homestudio's. Zegt dit voldoende? Ik dacht namelijk dat de kaart zeker voor midi interessante mogelijkheden had.

Heeft iemand ervaring met de X-fi en bijvoorbeeld Cubase? Of is het beter bij M-Audio te blijven?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat ga je er precies mee doen? Een X-fi bijvoorbeeld ondersteund geen 44.1/16 bits uitgang, laagste is dus 48Khz. MP3'tjes worden dus per definitie geresampeld, iets wat je niet wilt voor correcte audio-uitgifte.

Aannames zijn fataal.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

GaMeOvEr schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:18:
Een X-fi bijvoorbeeld ondersteund geen 44.1/16 bits uitgang, laagste is dus 48Khz.
Voor zover ik weet doet de Xfi dat juist weer eindelijk wel. Of je een entertainment kaart voor een home studio wil gebruiken is echter de vraag. Al die vage DSP opties je niet nodig, dus eigenlijk is het dan zonde van de centen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
zowieso neemt niemand je met een creative serieus :P, de consumenten kaartjes van M-audio zijn een beetje uit de verkoop aan het gaan krijg ik de indruk, ik weet niet hoe het met de pro kaarten zit.. misschien is M-audio aan zn einde? weet iemand dat?

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-02 20:51

Redwood

The Truth Is In Here

games/films e.d. creative.
home studie. RME of evt. M-Audio.
ligt eraan wat je wilt?

Wil je 1a2 in en uitgangen, hoe het simpel.
Zelf gebruikte ik niks anders als RME

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:41:
Voor zover ik weet doet de Xfi dat juist weer eindelijk wel.
De X-Fi is helaas geen haar beter dan de Live op dit vlak. Hij ondersteunt weliswaar 44KHz om af te spelen, en ook om uit te sturen op de digitale uitgangen, maar intern zit alles nog altijd keihard vast opi 48KHz. Dat betekent dus als je 44KHz afspeelt, en ook op de uitgangen wil, je geluid 2 keer door de conversiemolen gaat. Ranzig dus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:56:
De X-Fi is helaas geen haar beter dan de Live op dit vlak. Hij ondersteunt weliswaar 44KHz om af te spelen, en ook om uit te sturen op de digitale uitgangen, maar intern zit alles nog altijd keihard vast opi 48KHz. Dat betekent dus als je 44KHz afspeelt, en ook op de uitgangen wil, je geluid 2 keer door de conversiemolen gaat. Ranzig dus.
Had de Xfi zo'n "pure" een modus om alle DSP zooi uit te zetten?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
misschien maar als je heel krom gaat redeneren zou je daar ook van kunnen maken dat hij wel resampled maar er alleen zelf niets aan toevoegt :P

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47

GaMeOvEr

Is een hork.

voodooless schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:41:
[...]

Voor zover ik weet doet de Xfi dat juist weer eindelijk wel. Of je een entertainment kaart voor een home studio wil gebruiken is echter de vraag. Al die vage DSP opties je niet nodig, dus eigenlijk is het dan zonde van de centen.
Nope, doet hij echt niet. (Ik heb er eentje in mijn normale PC, in mijn HTPC zit daarom juist een M-Audio kaart, wil geen geresampelde MP3's op mijn goeie install.)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1