Toon posts:

Vista moet zwijgen!

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net begonnen met Vista, maar word er nu al helemaal gek van. De interne luidspreker van de PC piept om de haverklap. Bij sommige applicaties zelfs bij elke muisklik. Maar ook die rotpiep als er nieuwe mail binnenloopt, wil ik liefst zo snel mogelijk kwijt. Het uitschakelen van de standaardwindowsgeluiden verhelpt de kwaal niet.

Iemand een ideetje?

Verwijderd

Formateren, en Linux (Kubuntu Feisty) installeren natuurlijk :7

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dan wordt hoogstwaarschijnlijk je geluidskaart niet herkend.

Installeer daar de juiste drivers voor.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

offtopic:
En wat heeft Linux te maken met Windows Clients ?

Ik kan snappen dat het zeer irritant is HenriB, waarom trek je de interne luidspreker er gewoon niet uit als je het op andere manieren niet op kan lossen ?

De manier van CodeCaster kan natuurlijk ook zo zijn ;).

[ Voor 11% gewijzigd door sky- op 24-05-2007 18:26 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:24:
Formateren Formatteren, en Linux (Kubuntu Feisty) installeren natuurlijk :7
Ubuntu FTW O+

Maar TS: had je er nou zelf niet op kunnen komen dat je misschien een driver zou missen :P?
k8skaaay schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:26:
offtopic:
En wat heeft Linux te maken met Windows Clients ?
Het is de andere kant der OS'en om het zo maar te zeggen :P

[ Voor 47% gewijzigd door MensionXL op 24-05-2007 18:27 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-03 20:15
als de interne speaker om de haver klap piept,, trek je dat stekkertje toch gewoon van je moederboard? Echt normaal is het niet... een reinstall mischien een idee?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:24:
Formateren, en Linux (Kubuntu Feisty) installeren natuurlijk :7
Dan kom je van de regen in de drup :|. Heb hem er zelf net weer af gegooid

ontopic: wel raar dat het geluid niet door je geluidskaart komt, krijg je helemaal geen geluid uit vista? (op dat interne speakertje na)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 18:53 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:27:
[...]

Dan kom je van de regen in de drup :|. Heb hem er zelf niet weer af gegooid
Tja, sommige mensen... :P
ontopic: wel raar dat het geluid niet door je geluidskaart komt, krijg je helemaal geen geluid uit vista? (op dat interne speakertje na)
Of je leest ff en ziet hij dat waarschijnlijk een driver mist? :? En uit Vista zal geen geluid komen; uit een speakertje wel :P En daarvoor mist hij nou juist de drivers, en dan gaat z'n PC luidspreker praten :Y)

Of de TS heeft misschien geneens een geluidskaart en/of speakers en wil gewoon een pc zonder geluid? In dat geval gewoon het stekkertje eruit trekken. B)

[ Voor 25% gewijzigd door MensionXL op 24-05-2007 18:33 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Dit is dus gewoon het geval dat er inderdaad geen drivers voor je geluidskaart zijn geïnstalleerd. Dit heeft dus totaal NIETS te maken met Vista zelf. Dit was vroeger ook al zo bij Windows XP, en is niets nieuws.

En niet gaan klagen over dat Vista er geen drivers voor aan boord heeft... De oorzaak ligt dan bij de hardwarefabrikant omdat deze te lui is om even een net drivertje te schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Even een paar dingen uitsluiten:

1. De geluidkaart werkt als een tierelier. Niks mis met drivers. Alleen dat ene irritante piepje komt uit de interne speaker.

2. Noem nog een keer Linux en ik spring uit mijn vel. Zojuist weer eens geprobeerd een nieuwe PC dual boot te maken. Elke keer crasht de boel al tijdens de installatie, dus spreek me niet langer van degelijk, stabiel en makkelijk. Nerdsvoer is het. 't Zal niet voor niets zijn dat zo weinig mensen linux gebruiken. (Ik ga hier niet verder over discussieren. Deze mening voelt lekker en dat wil ik zo houden.)

3. Interne speaker eruit trekken kan inderdaad. Als je band lek is kun je ook gaan lopen ja...

Er moet een betere oplossing zijn...

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

In Windows XP heb je, met sommige driver/kaart-combinaties, bij je "volume control" een extra slidertje "PC Beep" of "Speaker". Kijk eens of je die hebt, en mute die eens?

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-12-2025

Engineer

Software

offtopic:
Kan iemand me uitleggen wat linux te maken heeft met de vraag van de TS?? :| oftewijl geef een gewoon antwoord, of als je het niet weet laat dan de reaktie over aan de mensen die het wel weten.. dit slaat weer als een tang op een varken namelijk vind ik.

Maarruh, als je bij volume control de master volume muted, houd het beepen dan ook niet op? En anders staat 'PC Speaker' er misschien tussen de opties in volume control, dat je die kan muten.

CodeCaster was me voor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer op 24-05-2007 18:44 ]

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30

Baf

slopen. alles kapot maken.

Zet ook UAC (User Account Control) uit hè. Dat ding popt ook om de haverklap op met een geluidje.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Baf schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:48:
Zet ook UAC (User Account Control) uit hè. Dat ding popt ook om de haverklap op met een geluidje.
Right... En dat lost gelijk ook al die andere piepjes op :P En misschien wil hij hem wel aanhouden? :?
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:40:
2. Noem nog een keer Linux en ik spring uit mijn vel.
Linux :P
Zojuist weer eens geprobeerd een nieuwe PC dual boot te maken. Elke keer crasht de boel al tijdens de installatie, dus spreek me niet langer van degelijk, stabiel en makkelijk.
Of je snapt er gewoon geen bal van?
Nerdsvoer is het. 't Zal niet voor niets zijn dat zo weinig mensen linux gebruiken. (Ik ga hier niet verder over discussieren. Deze mening voelt lekker en dat wil ik zo houden.)
Of iedereen is gewoon te dom om na te denken en zich in iets te verdiepen, en vindt Windows wel 'lekker makkelijk'? :?
3. Interne speaker eruit trekken kan inderdaad. Als je band lek is kun je ook gaan lopen ja...
Als je toch al wilt gaan lopen, hoezo zou je dat niet doen dan?

[ Voor 59% gewijzigd door MensionXL op 24-05-2007 19:01 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Baf

Baf

MensionXL schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:53:
[...]

Right... En dat lost gelijk ook al die andere piepjes op :P En misschien wil hij hem wel aanhouden? :?
Waarom zou je hem aan willen houden? :? Als je van zinloze geluiden af wilt...

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat uitschakelen?

Verwijderd

Topicstarter
OK. Even gegoogled en dan wordt duidelijke dat ik hier in de maling word genomen.
Ben ik niet gewend van GoT.

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-03 11:44
zonder gein, dit probleem had ik dus juist in ubuntu! |:(

Gebruik je toevallig een 64-bit versie van vista? Misschien helpt het om de 32-bits versie te installeren. Dit helpte in ieder geval wel in ubuntu..

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:00:
OK. Even gegoogled en dan wordt duidelijke dat ik hier in de maling word genomen.
Je hebt ook zoveel GoT ervaring... met je 39 posts :+
peponline schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:01:
zonder gein, dit probleem had ik dus juist in ubuntu! |:(

Gebruik je toevallig een 64-bit versie van vista? Misschien helpt het om de 32-bits versie te installeren. Dit helpte hielp in ieder geval wel in ubuntu..
Lijkt me vrij sterk :P Misschien was je install verpest?

[ Voor 42% gewijzigd door MensionXL op 24-05-2007 19:02 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Baf

Baf

In de maling? Ik ben serieus wat betreft de UAC.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het uitschakelen van UAC is geen oplossing voor het verwijderen van al je piepjes, maar ik zie niet in waarom je, met 357.000 hits op Google, in de maling genomen denkt te worden?

[google=vista+disable+uac]

• Baf

Baf

CodeCaster schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:02:
[...]
[google=vista+disable+uac]
Ja maar... dat is in het buitenlands... ;)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Baf schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:04:
[...]

Ja maar... dat is in het buitenlands... ;)
Eng })
Maar wie kan er nou geen Engels? 7(8)7

[ Voor 21% gewijzigd door MensionXL op 24-05-2007 19:07 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De internespeaker kabeltje uittrekken??? Volgens mij was dat een vast component zonder kabeltje/connector. Maar 'Muten' in Windows kan wel.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

MensionXL schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:53:[...]
Of het is te ingewikkeld om makkelijk te zijn voor de gemiddelde persoon.
MensionXL schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:53:[...]
Of iedereen is gewoon te dom om na te denken en zich in iets te verdiepen, en vindt Windows wel 'lekker makkelijk'? :?
Of zie 1. Of mensen hebben wel andere dingen te doen in hun leven, dan zich verdiepen in iets wat ook makkelijker geinstalleerd kan worden.

Als iemand ergens niet uit komt met een Linux installatie, gaan we ook niet roepen "installeer Windows", of wel? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Iet op 24-05-2007 19:13 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Iet schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:12:
[...]

Of het is te ingewikkeld om makkelijk te zijn voor de gemiddelde persoon.
[...]
Uhuh, want dit topic geeft al aan hoe gebruiksvriendelijk Windows is :P Computers zijn niet altijd makkelijk, je zal op een gegeven moment toch eens verder moeten kijken, of altijd afhankelijk zijn van anderen.

Trouwens TS, wat voor geluidskaart heb je? Sommige geluidskaart drivers werken nog niet lekker samen met Vista, dat zou een probleem kunnen zijn.

Daarnaast kan je pc speaker ook uit schakelen:
http://weyland.be/wrdprss...em-beep-in-windows-vista/

Op die manier doet ie het wel als je systeem boot en zo, maar niet meer binnen windows. Zoals gezegd, geef even aan wat voor geluidskaart je hebt, ook al doet ie het grotendeels wel, het kan nog steeds een probleem zijn :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:23:
Ik ben net begonnen met Vista, maar word er nu al helemaal gek van. De interne luidspreker van de PC piept om de haverklap. Bij sommige applicaties zelfs bij elke muisklik. Maar ook die rotpiep als er nieuwe mail binnenloopt, wil ik liefst zo snel mogelijk kwijt. Het uitschakelen van de standaardwindowsgeluiden verhelpt de kwaal niet.

Iemand een ideetje?
Het klinkt misschien belachelijk maar probeer eens een andere toestenbord en/of muis! Indien je een PS/2 toetsenbord en muis gebruikt, kijk eens of ze correct aangesloten zijn.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-03 11:44
MensionXL schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:53:
[...]
[...]
Linux :P
[...]
[...]
[...]
Als je toch al wilt gaan lopen, hoezo zou je dat niet doen dan?
Ja, lekker andere mensen afzeiken.. Zelf geef je ook een duidelijk antwoord op de vraag van de TS hé? :?

@HenriB:
Ik heb zelf ook een keer het probleem gehad dat toetsenbord niet goed zat waardoor ik veel piepjes uit m'n PC kreeg. Controleer deze even?

En:
Heb je nog garantie op je PC?
Heb je hetzelfde probleem in XP?

[ Voor 4% gewijzigd door stijnos1991 op 24-05-2007 19:56 ]

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-03 20:18
.

[ Voor 99% gewijzigd door durian op 24-05-2007 19:46 . Reden: overbodig ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Aangezien je de pc net nieuw gekocht hebt met vista erop , zou het dan misschien (ik weet niet of dit het kan zijn) kunnen dat je pcspeaker kabeltje verkeerd om zit aangesloten .
Dus rood moet eigenlijk zwart zijn ???

How do you save a random generator ?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

enchion schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:53:
Aangezien je de pc net nieuw gekocht hebt met vista erop , zou het dan misschien (ik weet niet of dit het kan zijn) kunnen dat je pcspeaker kabeltje verkeerd om zit aangesloten .
Dus rood moet eigenlijk zwart zijn ???
Erm nee. Af en toe een bliep heeft hier niks mee te maken natuurlijk
bij verkeerd om aansluiten zijn er 3 opties :)

- Hij doet niks meer
- Hij doet normaal zijn ding
- Hij doet blert aan 1 stuk door.

Waarbij ik denk dat het optie 1 moet zijn :)
Mizitras schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:06:
De internespeaker kabeltje uittrekken??? Volgens mij was dat een vast component zonder kabeltje/connector. Maar 'Muten' in Windows kan wel.
Interne speaker kan een simpel onbaird piezo buzzertje zijn (go ahead spelvautfreaks)
of wel een "echt" speakertje die in de kast zit. die laatste moet je wel zelf aansluiten

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Tsja, dit gaat eigenlijk nergens meer over. Discussie over wat gebruiksvriendelijker is passen niet in dit topic en omdat TS genoeg hints en tips heeft gekregen om z'n probleem op te lossen, gaat deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.