Toon posts:

[XP] Computerinstellingen toepassen duurt lang*

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
IK heb sinds kort een vreemd probleem. Als ik mijn pc opstart dan duurt het erg lang voordat ik het scherm zie waar ik kan inloggen (ctrl alt del).

Het gaat hier om windows XP PRO alle updates geinstalleerd. Ingesteld dat er gewacht moet worden met tonen van inlog scherm tot er netwerkconnectie is.

Ik heb me pc gedrfragmenteerd en ervoor gezorgd dat alleen belangrijke service opstarten (msconfig).

Ik heb verder een 2003 dhcp en dns server staan.

Als ik mijn lan of mijn wirelesse uitschakel en dan opstart dan kan ik super snel inloggen. Maar als ik 1 van beide aanzet dan duurt het lang.

Ik heb mijn switch, accesspoint en router gecontroleerd, gereboot dit heeft helaas niet geholpen.

Ik vind het raar dat het nu gebrurd terwijl mijn pc al maanden hetzelfde geconfigureerd is en al maanden supersnel inlogt.

Heeft iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OS in de titel gezet, per de Windows Clients - Policy .

Je hebt het over een Windows 2003 Server, is dat een domain controller waar je PC lid is van het domain?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Als dat zo is (waar ik wel vanuit ga :) ) zou ik eens naar je netwerkinstellingen kijken en dan met name DNS...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...of je ontkoppelt al je GPO's even om te kijken of er niet één tussenzit die vertraagt.
GPOs met Service-rechten en andere ACL acties willen dat soms nog wel eens veroorzaken.

offtopic:
:w wilhelmstroker 1-2tje :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat idd om een domein controller met policies. In de policies staat alleen dat het bureaublad en dergelijke op de server blijven staan en dus niet meegaan naar de c:documentes and settings\user folder.

Netwerkinstellingen kan het niet zijn omdat de overige 3 pc's er geen last van hebben. Daarom vermoed ik ook dat het niets met policys te maken kan hebben.

Vanavond als ik thuis ben zal ik eens kijken of ik iets met de policy's kan doen.

Lokaal op de xp machine staat wel ingesteld dat er gewacht moet worden met het tone van het welkomstscherm tot de netwerkverbindingen er zijn. Maar het vreemde in dat het pas sinds 2 weken ofzo gebreurd en dat andere machines in het netwerk er geen last van hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
DNS bekeken en cach weggegooid. Ga rond 18:00 testen.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Windows Image Acquisition (WIA)-service is bij het starten vastgelopen.

Uitgezet en nu is het opgelost. Starten gaat weer snel.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ok, mooi dat het opgelost is.

klein miereneukerig puntje nog: als je zelf de laatste bent die gereageerd heeft, wil je dan de edit functie gebruiken om het bij je bestaande post te zetten?
Ik snap dat je het niet bedoeld als een kick van je eigen topic, maar niet iedereen zal daar hetzelfde over denken...

Pagina: 1