Toon posts:

Realtek HD Audio Onboard werkt niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn nieuwe moederbord een Realtek HD Audio zitten, maar als ik de drivers heb geinstalleerd doet hij het selectief. Windows media player doet het wel, maar het opstart melodie van windows xp doet het dan weer niet. Als ik het geluid test met de bijgeleverde manager hoor ik heel irritant dat fijne bijtje voorbij vliegen.

Zijn er mensen die hier een oplossing voor weten om het allemaal wel werkend te krijgen. Ik heb hem aangesloten zoals de manager zegt de voorspeakers in de grijze de achter speakers in de zwarte en de subwoofer in de oranje.

Hardware:
Asrock 4Coredual VSTA
Logitech Z5400, aangesloten met de bijgeleverde kabels (die met drie kabels aangesloten op de unit van de logitech)

Audio I/O: 6CH
Bemonsteringsfrequentie: 48K hz
Uitvoerbron: geen S/PDIF

Alvast bedankt voor de hulp! en anders koop ik een geluidskaartje erbij. maar wil het toch eerst zo proberen.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Weet je zeker dat je opstartgeluidje van XP aan staaat? Misschien ligt het daaraan. (of is het bij meer dingen?)

Verwijderd

Topicstarter
het is bij meer dingen, want Musicmatch bijvoorbeeld doet het ook niet en ik heb het getest met het spelletje Call Of Duty 2 en daarbij doet hij ook geen geluid, maar bij GTA SA doet die het dan weer wel.. beetje vaag allemaal

Verwijderd

ehm ik heb ook een realtek HD prul om mn MoBo zitten, en ik frot mn Front in de Groene jack.
Weet je 100% zeker dat het in de grijze moet zitten, bij mij is Grijs Side speaker.

Verwijderd

(ik weet niet hoe ik moet editten maargoed)
OP de site staat een PDF van de Manual en er staat idd dat het in de Lime Moet (groen dus)

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 23:26
Kabels voor de front-speakers moeten inderdaad gewoon in de groene aansluiting. Waar heb jij vandaan dat het in de grijze zou moeten?

In die manager kun je namelijk gewoon zelf kiezen wat je in welke aansluiting gepropt hebt. Dat er bij jou in de manager staat dat de frontspeakers in de grijze aansluiting zitten kan wel, maar dan heb je dat zelf gewoon geselecteerd.

Kortom, gewoon even in de groene stoppen en dat goed instellen in de manager (zal wel niet verplicht zijn, maar toch)

Verwijderd

Ik las in je topic start :

Zijn er mensen die hier een oplossing voor weten om het allemaal wel werkend te krijgen. Ik heb hem aangesloten zoals de manager zegt de voorspeakers in de grijze de achter speakers in de zwarte en de subwoofer in de oranje.

Daarom dacht ik dat je ze er verkeerd er in gefrot had
Pagina: 1