Formatteren IDE HDD

Pagina: 1
Acties:

• Jard
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb net een IDE HDD in men computer gezet, naast mijn SATA schijf. Nu wil ik deze IDE schijf formatteren (staat nog een oude windows installatie op). Via deze computer wil dit niet dus ik neem aan dat ik deze schijf dan in het windows setup moet formatteren. Maar nu zit ik met het probleem dat ik niet in het windows setup kan komen. Ik heb mijn windows installatiecd in men PC zitten. Ik reboot, dan staat er: druk op f11 om het windows installatiemenu te openen. Ik druk op f11, er staat: Windows installatie menu wordt geopend. Dan krijg ik een nieuw scherm met: "Druk op een toets om windows vanaf de CD op te starten". Ik druk op een toets, en windows start zich gewoon normaal op. Dus ik kom niet in het installatie menu. In de bios staat 1st boot device op men cd/dvd speler dus dat staat goed lijkt mij. Wat moet ik er aan veranderen?

Specs

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Formateren doe je gewoon in disk management, heb je niets met de setup te maken.

Rechtermuisklik op "deze computer" en selecteer de optie "manage". Dan opent computer management zich.
Kies daar uit de linker kolom "disk managament". Rechtermuisklik op de schijf die je wilt formateren en kies de optie "format".

[ Voor 6% gewijzigd door job op 24-05-2007 18:20 ]

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024

Jwn

job schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:19:
Formateren doe je gewoon in disk management, heb je niets met de setup te maken.

Rechtermuisklik op "deze computer" en selecteer de optie "manage". Dan opent computer management zich.
Kies daar uit de linker kolom "disk managament". Rechtermuisklik op de schijf die je wilt formateren en kies de optie "format".
Bedankt, ik ben het nu aan het proberen. Ik neem aan dat hij hierna gewoon werkt, ondanks mijn alternatieve manier van voeding aansluiten :P

• Jard
  • Niet online
job schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:19:

Als ik em zo wil formatteren dan gaat het niet. Hij gaat dan gewoon formatteren en op 100% zegt ie: Kan niet formatteren. Ik moet het dus ff doen via het windows setup menu.

Specs

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Oke, dan proberen we het via de windows install.
Dat je f11 moet drukken klopt al niet, je moet de pc gewoon laten booten.. dan komt vanzelf de vraag of hij van cd-rom wil booten.
Laat dat f11 eens achterwege.

• Jard
  • Niet online
job schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:09:
Oke, dan proberen we het via de windows install.
Dat je f11 moet drukken klopt al niet, je moet de pc gewoon laten booten.. dan komt vanzelf de vraag of hij van cd-rom wil booten.
Laat dat f11 eens achterwege.
Dan doet ie het ook niet. Als die vraag komt of ie van cd-rom moet booten en ik op knop druk, gaat ie gewoon normaal windows opstarten.

Specs

Verwijderd

SATA is ook een variant van IDE hoor ;)

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Jard schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:47:
[...]

Als ik em zo wil formatteren dan gaat het niet. Hij gaat dan gewoon formatteren en op 100% zegt ie: Kan niet formatteren. Ik moet het dus ff doen via het windows setup menu.
Al geprobeerd de partitie te verwijderen?

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• Jard
  • Niet online
Neko Koneko schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:54:
[...]

Al geprobeerd de partitie te verwijderen?
dat ook, werkt ook niet.

Specs

Pagina: 1