Problemen WDS netwerk

Pagina: 1
Acties:

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hallo,

Om het internet te delen met een buurman van mij heb ik een WDS netwerk aangelegt met 2 linksys wrt54g routers. 1 bij mij thuis en 1 bij mij buurman thuis. Deze buurman woont circa 20 meter verder.

Deze buurman heeft zijn pc en router zo dicht mogelijk als kan richting mij staan in zijn huis op de begane grond. 1 muur en het signaal is buiten.

De router bij mij heb ik zowel op de 1e verdieping geprobeerd, hier door zit er alleen een ruit aan mij kant in de weg en hun muur. Als wel op de begane grond in ons huis waar door er 2 muren extra bij komen.

Het probleem is echter dat het signaal altijd klote is. Zo zit ik nu in de tuin zo'n 8 meter van de router in mijn huis af en krijg ik nog niet eens een signaal. Staat deze op de 1e verdieping dan heel iets.

Heb ik nu de router van de buren naast mij staan en dus de afstand tussen de 2 routers zo'n 8 meter en 2 muren is heeft deze een signaalvan zo'n 17% volgens de status pagina van WRT-DD. Dit is toch belachelijk slecht :S.

Iemand een idee hoe ik een fatsoenlijke WDS kan opzetten op dit kleine stukje ??

Op de routers draait WRT-DD en heb de routers nu op een zendvermogen staan van 240mW en nog is het zo slecht. Kanaal 13.

Alvast bedankt!.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:07

Qwerty-273

Meukposter

Ander kanaal proberen (1?, 6?)? Storing van andere wireless producten in de buurt die dit veroorzaken?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Zal daar is na kijken maar heb al verschillende geprobeerd. Het rare vind ik dat mijn buurman zo'n linksys usb netwerkkaartje heeft en dat ding een beter ontvangst heeft dan een opgefokte linksysy router :S. Nu haal ik in me tuin met die router naast me 60-100KB/sec :S 8 meter....

Kanaal 1 geprobeerd maar niets geen verschil

Tevens laat mijn tweede router een hoge packet loss zien bij het tranmiten: 2 OK, 202 errors

[ Voor 19% gewijzigd door eppie op 24-05-2007 20:50 ]