Toon posts:

pci voltage opvoeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4x een pci-x slot en 1x een gewone.
Nu is er bijna niets te krijgen voor pci-x, dus daarom zou ik graag willen weten of het mogelijk is om het voltage van de pci-x sloten op te voeren tot het normale pci voltage 5V.

Ik heb nog niks kunnen vinden hierover maar een computerwinkel suggereerde dit.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:45:
Ik heb 4x een pci-x slot en 1x een gewone.
Nu is er bijna niets te krijgen voor pci-x, dus daarom zou ik graag willen weten of het mogelijk is om het voltage van de pci-x sloten op te voeren tot het normale pci voltage 5V.

En daar wil me mee bereiken dat...?

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:13:
[...]

En daar wil me mee bereiken dat...?
een gewone pci kaart werkt

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:36:
[...]

een gewone pci kaart werkt
Afbeeldingslocatie: http://www.post-in-toronto.on.ca/chuck.kahn/hello/246/966/800/snap1008.jpg

Denk je dat dat past ( dit is dan een pci-x 16x )
pci-x 8x en 1x zijn korter dan de normale PCI, dus dit past dan ook nooit! ;)

Je hebt gelijk Bassie_

[ Voor 5% gewijzigd door Tomfish op 24-05-2007 17:52 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Dus je wilt van een pci-x slot een pci slot maken?
PCI-X was developed jointly by IBM, HP, and Compaq. PCI-X is a revision to the PCI standard that doubles the clock speed (from 66 MHz to 133 MHz) and hence the amount of data exchanged between the computer processor and peripherals. Standard PCI supports up to 64-bit at 66 MHz (though anything above 32-bit at 33 MHz is only seen in high-end systems) and additional bus standards move 32 bits at 66 MHz or 64 bits at 133 MHz. The theoretical maximum amount of data exchanged between the processor and peripherals with PCI-X is 1.06 GB/s, compared to 532 MB/s with standard PCI. PCI-X is generally backward compatible with PCI, meaning that, a PCI-X card can be installed in a PCI slot provided it has the correct voltage keying for the slot and (if inserting in a 32 bit slot) nothing obstructs the overhanging part of the edge connector. PCI and PCI-X cards can be intermixed on a PCI-X bus, but the speed will be limited to the speed of the slowest card (for this reason and the voltage compatibility issue most systems with PCI-X will have a normal PCI bus as well) . PCI-X improves the fault tolerance of PCI allowing, for example, faulty cards to be reinitialized or taken offline.

bron: wikipedia
Xtresis schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:44:
[...]

[afbeelding]

Denk je dat dat past ( dit is dan een pci-x 16x )
pci-x 8x en 1x zijn korter dan de normale PCI, dus dit past dan ook nooit! ;)
pci-x 16x :? Het is toch pci, pci-x en pci-e 1x/2x/4/x/8x/16x?

[ Voor 94% gewijzigd door bassie op 24-05-2007 17:52 ]

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
Ik bel alvast de brandweer! :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
ga eens goed googlen/faq lezen (als je dat nog niet gedaan hebt)

volgens mij moet dat gewoon werken zonder mod!

en pci-x 16x???
ik ken alleen PCI-X 33 of 66 Mhz of zit ik er helemaal naast?

edit:

btje overbodig, had over de post van basie heengelezen... 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Japidoff op 24-05-2007 17:54 ]

gang is alles

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
End dan krijg je het voor elkaar om er 5 volt uit te persen, wat ga je dan doen ? De kaart er achterste voren insteken ?

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:45:
[..]
Welke computerwinkel was dat? :X Ik zou daar dus nooooit meer heen gaan |:(
Dit kan namelijk gewoon niet!

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo dat ik een usb pci kaart gekocht heb en in een pci-x slot wil hij niet werken (toen wist ik niet dat het een pci-x slot was, zo staat het niet in de documenten van het moederbord) en het ligt eraan dat het voltage te weinig is en daardoor wil de computer niet opstarten.Die kaart heeft wel nojes die passen. En die computerwinkel zei dat dat misschien een mogelijkheid was maar hij had er geen ervaring mee. Is er dan een oplossing om een gewoon slot te splitten zonder dat de pci sloten anders komen te staan?

edit: de naam van die computerwinkel ga ik niet noemen, maar het was een plaatselijke winkel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 18:17 ]

Pagina: 1